oefen springen met dennis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:20

Wat een overdreven reacties allemaal!! Natuurlijk is het niet het mooiste filmpje om te zien, maar om nu meteen te beginnen over zielig etc.. Zoals je op de foto's in het andere topic kunt zien kan deze combinatie wel degelijk leuk springen!

@ TS: Jullie zijn een leuke combinatie, maar probeer inderdaad wat duidelijker te zijn voor de pony. Hij is er niet bij met zijn hoofd en voor zover ik in het filmpje kan zien liever lui dan moe :P De volgende keer dat je gaat oefenspringen geef je hem gewoon 1 keer been op de normale manier, reageert hij niet geef je hem 1 schop, en reageert hij dan nog niet pak je de teugels in 1 hand en geef je hem een beste tik op zijn kont. Wat ik namelijk nu zie is dat je constant aan het "trappen" en tikken bent, terwijl je handen hem van voor tegenhouden doordat je hem tikjes geeft terwijl je de teugels nog in beide handen hebt. Wat ik ook zie is dat de pony zich hier duidelijk weinig van aantrekt.

Verder nog een tip: zoek in het oefenparcour een lijntje met 3 of 4 hindernissen uit waarbij iemand makkelijk kan meelopen. Er kan dan iemand van schuin achter de pony meelopen (niet rennen dus!) met een longeerzweep om hem indien nodig een beetje extra aan te sporen. Dit lijkt mij een betere en meer effectieve oplossing dan er iemand schreeuwend achteraan laten rennen :) (Ik bedoel uiteraard niet dat er met de longeerzweep geslagen of heel heftig gezwiept moet worden.. maar enkel dat deze als extra aansporing gebruikt kan worden zoals je hem ook bij longeren zou gebruiken)

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips en ben benieuwd naar een volgend filmpje/foto's van oefenspringen! Succes meid!

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:29

Ik ben het met Sommige er niet mee eens.
Ten eerste zou ik eerst gewoon thuis het dressuur gaan oefenen.enz enz
Veel overgangen stap draf galop draf halt enz enz.
En dit proberen zonder de zweep te gebruiken.
En als je de zweep gebruikt moet je leren op welke momenten je de zweep gebruikt en dan gelijk 1x goed hard slaan en niet elke keer kleine tikjes.
Wat wij ook altijd leren is inderdaard zoals al vaak word gezegt een HARDE klap geven vlak voor de hindernis.
Of in de verlichte zit gaan staan en dan een paar klappen achter elkaar geven het is even zielig maar het werkt wel :Y)
Ik vind niet zo dat het meisje afgekraakt moet worden ik vond het ook niet fijn om te zien maar iedereen moet beginnen.
Met goede hulp komt ze er wel

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:50

SuperLiesje schreef:
Wat een overdreven reacties allemaal!! Natuurlijk is het niet het mooiste filmpje om te zien, maar om nu meteen te beginnen over zielig etc.. Zoals je op de foto's in het andere topic kunt zien kan deze combinatie wel degelijk leuk springen!

@ TS: Jullie zijn een leuke combinatie, maar probeer inderdaad wat duidelijker te zijn voor de pony. Hij is er niet bij met zijn hoofd en voor zover ik in het filmpje kan zien liever lui dan moe :P De volgende keer dat je gaat oefenspringen geef je hem gewoon 1 keer been op de normale manier, reageert hij niet geef je hem 1 schop, en reageert hij dan nog niet pak je de teugels in 1 hand en geef je hem een beste tik op zijn kont. Wat ik namelijk nu zie is dat je constant aan het "trappen" en tikken bent, terwijl je handen hem van voor tegenhouden doordat je hem tikjes geeft terwijl je de teugels nog in beide handen hebt. Wat ik ook zie is dat de pony zich hier duidelijk weinig van aantrekt.

Verder nog een tip: zoek in het oefenparcour een lijntje met 3 of 4 hindernissen uit waarbij iemand makkelijk kan meelopen. Er kan dan iemand van schuin achter de pony meelopen (niet rennen dus!) met een longeerzweep om hem indien nodig een beetje extra aan te sporen. Dit lijkt mij een betere en meer effectieve oplossing dan er iemand schreeuwend achteraan laten rennen :) (Ik bedoel uiteraard niet dat er met de longeerzweep geslagen of heel heftig gezwiept moet worden.. maar enkel dat deze als extra aansporing gebruikt kan worden zoals je hem ook bij longeren zou gebruiken)

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips en ben benieuwd naar een volgend filmpje/foto's van oefenspringen! Succes meid!

Nou dit filmpje ziet er nou niet bepaald VRIENDELIJK uit ..

SuperLiesje

Re: oefen springen met dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:11

Nee.. maar onvriendelijk en zielig... is wel iets heel anders in mijn ogen..

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:13

we hebben nog steeds geen reactie terug , waarom schreeuwd die vrouw inhemels naam zo?
als ze dat bij mijn paarden flikte, was zei de gene die er uit geknikerd werd ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:26

Deze pony vind het vervelender dat er tegen hem geschreeuwd word dan dat hij een tik of een schop krijgt. In een eigenwijze bui van luie hengst proberen omstanders dan een ruitertje te helpen.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:10

bella1wjnmk : ik schreeuw niet tegen een pony. Xl

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:46

Ik vind die vrouw in de bak niet goed wijs. Dat is ech zonde geweest.
Ga zelf lekker lessen en oefenen om het ook daadwerkelijk zelf voor elkaar te krijgen zonder dat achterlijke geschreeuw.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:13

Dennis schreef:
Deze pony vind het vervelender dat er tegen hem geschreeuwd word dan dat hij een tik of een schop krijgt. In een eigenwijze bui van luie hengst proberen omstanders dan een ruitertje te helpen.

Jij bent de eigenaresse van de pony?
Ik kan me niet voorstellen dat jij het goed vind dat een of ander persoon zo raar doet tegen jouw paardje. Kom op zeg! Je kunt te ver gaan.
Wees blij met zo'n leuk ruitertje en zorg ervoor dat ze niet op het verkeerde pad wordt gebracht. Omstanders kunnen soms hele rare dingen doen zoals je ziet. Daar mag je als eigenaresse echt wel wat van zeggen.

Goede en rustige begeleiding doen meer dan dit opgefokte gedoe.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:18

Dit meisje die dit topic plaatst vraagt volgens mij om tips.....
Niet om alleen maar te horen wat er allemaal fout gaat.

In mijn ogen is een paard niet alleen maar te gast maar moet hij/zij ook eens wat doen voor de kost.
Dat betekend dus ook als hij er een keer geen zin in heeft, als hij het niet KAN is het een ander verhaal.

De 1 doet dat op zijn manier en de ander weer zo, en gelukkig maar want wat sommige hier plaatsen van: oooh hij wil niet nou dan alleen maar het bos in.
Soorry maar zo werkt het IMO niet.
Wij moeten ook allemaal wel eens iets doen wat we niet leuk vinden.

Er worden foto's geplaatst van hoe het thuis gaat, hou je zelf ontopic en geef dit meisje tips over hoe het beter kan ergens anders....
niet alleen maar mensen afzeiken omdat dat de sport lijkt te zijn hier op bokt!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:49

Een pony/paard is er ook niet voor op erop los te meppen en trappen of wou je zeggen van wel ?

Mijn twee edele viervoeters straffen je genadeloos af als je er zo mee om gaat. Ik vind dat die shet nog veel pikt.

Eerst maar eens goed vooruit leren rijden en je pony onder controle houden en dan maar eens een oefenparcours of een springwedstrijdje op het proggramma zetten.

De Pony heeft er duidelijk ook absoluut geen plezier in zo ...
En dat vind ik niet zo gek.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:53

devon04 schreef:
Dit meisje die dit topic plaatst vraagt volgens mij om tips.....
Niet om alleen maar te horen wat er allemaal fout gaat.

In mijn ogen is een paard niet alleen maar te gast maar moet hij/zij ook eens wat doen voor de kost.
Dat betekend dus ook als hij er een keer geen zin in heeft, als hij het niet KAN is het een ander verhaal.

De 1 doet dat op zijn manier en de ander weer zo, en gelukkig maar want wat sommige hier plaatsen van: oooh hij wil niet nou dan alleen maar het bos in.
Soorry maar zo werkt het IMO niet.
Wij moeten ook allemaal wel eens iets doen wat we niet leuk vinden.

Er worden foto's geplaatst van hoe het thuis gaat, hou je zelf ontopic en geef dit meisje tips over hoe het beter kan ergens anders....
niet alleen maar mensen afzeiken omdat dat de sport lijkt te zijn hier op bokt!

Dat krijg je als je zn filmpje plaatst ! haha kom nou

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:27

die vrouw die schreeuwd , is de eigenaar ;)

En umm .. : @ Dennis... Lees eens het boek : Als fluisteren niet helpt? :o

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:30

Heb nog een boek te koop is misschien ook wel handig .. is 19,95 en het heet paardrijden voor dummies je kan het bij mij bestellen

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:06

ArabicQueen schreef:
Heb nog een boek te koop is misschien ook wel handig .. is 19,95 en het heet paardrijden voor dummies je kan het bij mij bestellen

haha . :+ *D mischien idd ook wel een goed boek ? :o

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:09

Vinden jullie het erg aardig om een meisje de grond in te boren die tips vraagt?

Kijk naar het andere foto topic (zoals het normaal gaat) en het filmpje en kom met de gouden tip. Nienke zal daar erg blij mee. En ze had het zelf uiteraard ook door dat dit niet de manier is.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:16

ik zeg het ook niet tegen dat meisje, maar dat mens wat zo staat teschreeuwen ;)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:19

Ik heb het niet eens afgekeken... |(

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:22

Dennis schreef:
Vinden jullie het erg aardig om een meisje de grond in te boren die tips vraagt?

Kijk naar het andere foto topic (zoals het normaal gaat) en het filmpje en kom met de gouden tip. Nienke zal daar erg blij mee. En ze had het zelf uiteraard ook door dat dit niet de manier is.

Aan foto's kan je haast geen tips of commentaar geven dat zijn moment opnamen.. je kan dan alleen iets zeggen aan de houding

foto's kunnen heel verkeerd beeld geven zoals wat hier nu gebeurd in het foto topic ziet het er allemaal ''Geweldig'' uit (uhm uhm)
maar als je naar het film topic kijkt waar alles in reallife te zien is is het wel anders!!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:24

.
Laatst bijgewerkt door Letsdunit op 14-03-25 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:30

Vind het idd erg slecht om kleine kinderen zoiets aan te leren ik ben zelf 18 en heb de orun ik kan me niet herinneren dat ik dit geleerd heb om mn klantjes dit aan te leren

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:31

Wat misschien helpt is, 1keer zachtjes drijven, daarna drijven en met een stemverheffing en als hij het dan nog niet doet een tik geven met de zweep en drijven. Als je dit volhoud zul je merken dat zijn reactie op het been sterker wordt en zo ben jij vanzelf niet meer de enige die werkt. Ik weet niet of hij thuis ook sloom is...
(sorry als dit al gezegd is, ik heb niet alles doorgelezen;p)

verder echt een schatje om te zien!!!!! en die foto van thuis ziet er ook echt netjes uit;)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:36

beginnin met overgangen rijden alsmaar door en schakelen draf gellop 2 pasjes gallop weer draf paar pasjes draven weel gallop draven en stappen aandraven pasje draven naar voor schakelen terug schakelijk naar voor schakelijk stappen weer draven etc etc etc etc en maar herhalen ondertussen kan je hiermee spelen leg balkjes op de grond neer ga schakelen voor en naa de balkjes ondertussen figuren rijden

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:52

idd ook goed bezighouden ja, zorg ook vooral voor afleiding dat zijn aandacht erbij blijft.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:57

Mijn pony sprong geen hindernis weer als een zo'n schreeuwerd tegen hem begint := .

Echt waar, dit is niet normaal.