Clinic - Gert van den Hof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:32

zap schreef:
@eiber, deze man ooit zelf aan het werk gezien? Dus IRL?

En het antwoord op je vraag staat bovenaan deze pagina ;) (over het zo willen inrijden)

Ja, 1 keer, en dat was voor mij genoeg.

in het citaat dat je aanhaalt staan voor mij geen redenen om er anders over te gaan denken.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:48

winia4ever schreef:
tja dat is jou'n mening en dit is de mijne, Die sporen zijn in mijn ogen lang, en niet bot, die kleine ronde knopjes die zijn bot!.
..

nogmaals: was je erbij in ermelo?
ik kan nl op de foto niet eens zijn sporen zien.
ze zijn zo klein dat ze me niet eens opgevallen waren. we hebben ong. 1.5uur ervoor met z'n allen doorgebracht
en nog steeds niet me opgevallen, zo klein zijn ze.

en die sporen heeft ie omdat ie ze ten alle tijden naar voren wil rijden.
en als het dan nog niet echt lukt, dan komt zijn broer met de longeerzweep. (maar ja wie gebruikt er nu iemand erbij
met een longeerzweep?? is natuurlijk ook weer echt niet okee?)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 21:50

smeetjoew schreef:
Dames, zullen we weer even teruggaan op de foto's?
Mening uiten prima, maar maak er geen discussie van; of ga verder per PB.

Bedankt.

Anders laat ik echt het topic op slot zetten.
Ik wil geen rel mbt deze methode.

Rana

Re: Clinic - Gert van den Hof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:59

hele mooie foto's... ik begrijp heel goed wat je bedoeld met je had erbij moeten zijn... deze meneer weet héél goed wat hij doet...

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:54

Rana schreef:
hele mooie foto's... ik begrijp heel goed wat je bedoeld met je had erbij moeten zijn... deze meneer weet héél goed wat hij doet...

heel goed weten wat je doet betekend niet dat wat je doet goed is.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:23

Pfff dat zeg ik toch ook helemaal niet en ik ga toch ook niet in op de discussie die hier speelt? ;)

Ik zeg alleen dat ik de foto's erg mooi vind en dat de sfeer inderdaad bij zo een clinic heel moeilijk vast te leggen is. Ik zelf neem ook liever meer tijd voor mijn beestjes te beleren, maar dat neemt niet weg dat deze meneer niet zomaar als een of andere cowboy is...

Jammer dat er gelijk zo gecorrigerend gereageerd wordt, was niet nodig geweest.. dan moet ik me weer gaan verklaren terwijl mijn post meer voor de TS bedoeld was dan de lopende discussie.. ;)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:15

missje: HET IS MIJN MENING! en op de ena laatste foto zie ik toch echt GROTE sporen maar oke ieder zn ding..
Boeiend!..
This een vrijland hoor, en ik had het niet eens over Zico maar over het ALGEMEEN voor de 1000ste keer

Ontopic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:20

Wat een gezever, sporen kunnen je ook rédden. Stel dat een paard alleen maar de hoogte in wil, of bokken als een doorgeslagen rodeostier, dan ben je als beleerder BLIJ dat je iets aan je voeten hebt zitten om in te komen en het paard er bewust van te maken dat vooruit de enige weg is....

Ik vind de man in kwestie een kanjer, vooral omdat hij het gros van de paarden wat vaak al volledig is vertrut en verprutst met inrijpogingen, toch voor elkaar weet te krijgen waardoor ze een normaal leven als rijpaard tegemoet kunnen gaan. En bedenk, zachte heelmeesters maken stinkende wonden, vooral bij een moeilijk paard is het vaak veel beter om gelijk door te pakken zodat het paard voor een voldongen feit komt te staan en geen andere opties kan bedenken.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:46

Citaat:
En bedenk, zachte heelmeesters maken stinkende wonden,

eens!

Als het kan prima, hebben teveel onkundige het verbruid? dan geld het bovenstaande....

oh ja sorry ging me er niet in mengen hahahaha

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:11

Goede foto's, allemaal precies op het juiste moment gemaakt! Dat doe ik je niet na.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:46

Moderatoropmerking:
Op EV-ITP mogen best meningen gegeven worden over een onderwerp, zolang de discussie vriendelijk blijft. De berichten over of er wel of niet een discussie gevoerd mag worden in een foto-topic zijn verwijderd. Zolang jullie het netjes houden, blijft het topic open.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 00:26

Is het niet een beetje een soort ouderwetse rodeo. Paarden een zadel ombinden, erop gaan zitten, en dan wachten tot ze uitgebokt zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 00:54

BraveSpots schreef:
Is het niet een beetje een soort ouderwetse rodeo. Paarden een zadel ombinden, erop gaan zitten, en dan wachten tot ze uitgebokt zijn?

Ja daar deed het mij ook aan denken en ik heb het vroeger ook wel zo gedaan en doe het soms nog wel zo. En ik moet je zeggen, het werkt perfect!!!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 01:46

Ik wilde even reageren,

Allereerst ik was er niet bij...
Ten tweede mooie foto's, die witte rand laat het er professioneel uitzien.

Nu lees ik dat die bruine (inderdaad net een acrobaat) een probleempaard is.
Maar WAT is het probleem?

Quote van SkingraphX: 'Ik had wel heel veel medelijden met de eigenaresse van het probleempaard. Van mij krijgt ze een applaus omdat ze (naar mijn idee) de juiste conclusie heeft getrokken nadat ze hem aan het werk had gezien bij deze vakman. Pffff, wat een smeerlap dat paard.'

Welke keuze heeft zij gemaakt?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 07:45

Ze heeft besloten 'm in de verkoop te doen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:41

suleilitha schreef:
BraveSpots schreef:

Ja daar deed het mij ook aan denken en ik heb het vroeger ook wel zo gedaan en doe het soms nog wel zo. En ik moet je zeggen, het werkt perfect!!!

Eh, ouderwets? :+ Ik was in 2005 nog in Wyoming, USA en ik kan je zeggen: Daar worden de paarden nog steeds zo zadelmak gemaakt. Vooral daar waar de paarden voor het bedrijf gebruikt worden, daar hebben ze geen tijd daar een maand in te steken, dat moet snel. Ik ben op meerdere paarden gereden die op deze manier zadelmak gemaakt zijn en dat waren stuk voor stuk geweldig lieve en brave beesten die geen pas verkeerd zetten. Ik heb het ook 1 keer gezien, eerst moet je even slikken, maar het is vaak 5 minuten "stress" en dan ist gedaan. Misschien nog wel veel praktischer en beter dan dat getuttel wat wij altijd willen :')

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:46

zijn probleem was dat ie al door meerdere "zadelmak" was gemaakt. en dat dat dus niet lukte
hij bleef iedereen eraf gooien.
de eigenaresse had nu dus besloten dat ze het zelf niet aankon en dat het paard voor haar niet geschikt was
omdat ze de handigheid niet had om hem door te rijden.
ik hoop dus voor haar dat ze iemand kan vinden die het wel met dit paard ziet zitten, al zal dat wel moeilijk worden want
het was een gemeenerd.

Luxorvalkje schreef:
Ik wilde even reageren,

Allereerst ik was er niet bij...
Ten tweede mooie foto's, die witte rand laat het er professioneel uitzien.

Nu lees ik dat die bruine (inderdaad net een acrobaat) een probleempaard is.
Maar WAT is het probleem?

Quote van SkingraphX: 'Ik had wel heel veel medelijden met de eigenaresse van het probleempaard. Van mij krijgt ze een applaus omdat ze (naar mijn idee) de juiste conclusie heeft getrokken nadat ze hem aan het werk had gezien bij deze vakman. Pffff, wat een smeerlap dat paard.'

Welke keuze heeft zij gemaakt?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:52

suleilitha schreef:
BraveSpots schreef:

En toch heb ik er mijn bedenkingen bij hoor. Heb vannacht nog even over deze kwestie nagedacht (je moet wat als je niet kan slapen :+ ) en ik denk dat het voor bepaalde paarden zeker een oplossing kan zijn.
Niet omwille van het paard, maar omwille van de mensen die het paard hebben verpest. Ik snap dat voor paarden die bij wijze van spreken drie achterwaartse salto's maken om je er toch maar van te krijgen niet 'lief en leuk' kan aankomen. En ik denk dat deze meneer en methode bij zulke paarden zeer zeker het nodige terug kan rechtzetten bij de meeste (respect voor zijn machtige zit trouwens, dat doen er hem niet veel na denk ik).

Maar wat ik niet inzie is waarom je een 'gewone' groene driejarige zo zou beleren, waneer het ook vriendelijk kan. Die heeft niks gedaan in het verleden om dit te verdienen. En om nu als preventiemaatregel alle paarden zo te beleren omdat het wel eens fout zou kunnen gaan als je hem normaal beleerd vind ik persoonlijk te ver gaan.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 16:37

Ik wil jullie er even op wijzen dat dit een Evenementen-fototopic is en ik dus een beetje de spektakelfoto's laat zien. Het lijkt net alsof alles in 5 minuten gebeurd, maar het paard wordt goed geanalyseerd en er wordt eerst voor gezorgd dat er een 'rem' op zit. Paarden worden heel vriendelijk in de rondte gereden.

Nogmaals; als je er echt goed onderbouwd je mening erover wil uiten zou ik je eerst aanraden om eens te gaan kijken, ipv een mening vormen over een kleine selectie foto's die alleen een beetje de spektakel kant laten zien. Ik heb genoeg andere foto's, maar voor het oog zijn die gewoon minder.

Houd dat aub in je achterhoofd!!!!!! Kijk verder dan de foto's!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:55

@smeetjoew: zie ik het dan verkeerd als ik zeg dat dit de essentie is van zijn methode?

BraveSpots schreef:
Paarden een zadel ombinden, erop gaan zitten, en dan wachten tot ze uitgebokt zijn?

Enne, het is niet voor iedereen gemakkelijk om zomaar even naar alle soorten shows te gaan kijken voordat je een mening mag hebben ;) .

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 16:59

Dat begrijp ik, maar het is erg gemakkelijk om vanaf de kant te roepen hoe het allemaal wel zou moeten zonder dat je het eens in het echt gezien hebt. Tuurlijk mag je een mening vormen, maar sommigen drukken deze er wel heel stevig op. Bekijk de meningen maar eens van de mensen die er wel geweest zijn.

Je omschrijving is zééééér kort door de bocht. Dat is absoluut niet waar. Het wordt gedaan met minimale middelen ja en doet misschien wat cowboy-achtig aan omdat hij niet vies is van een paar bokken. Deze zit hij keurig uit en hij lost alles voorwaarts op. Het gaat allemaal heel vriendelijk en ontspannen. Wat jij omschrijft klinkt als hoe het in cowboy-films gebeurd en dat is niet waar.
Er wordt van te voren ook grondwerk gedaan (zie de dravende fries) en een aantal rondjes gelongeerd. Net zolang totdat het paard zich min of meer helemaal ontspant. Daarna wordt er alle tijd genomen voor het opzadelen en opstappen. Niet hup, spring erop en gas. Er zit wel even iets meer achter dan alleen raggen met die knollen.
Hoe het precies gaat, bekijk je zelf maar op een van zijn clinics.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:04

Hoe lang duurt het ongeveer van het punt dat het paard bij hem in de bak kwam tot hij dat sprongetje nam :)?

Edit: En heeft hij uitleg gegeven bij het hoe en waarom van dat touw?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:11

Shahazai schreef:
smeetjoew schreef:
Daar wordt geen ruk aangegeven, daar staat gewoon constante druk op. Hij zal nooit een ruk geven. Heb je hem eens in het echt gezien?

Als een paard zo loopt te "gooien en smijten" met zichzelf, zal Gertje heus niet met zijn handen kunnen zorgen voor constante druk. Ik heb het er ook over dat het paard er een ruk aan kan geven door een plotselinge beweging. Jullie beschreven bijvoorbeeld een paard dat plotseling begon te bokken en te doen.

En ja, ik heb hem regelmatig aan het werk gezien op clinics enz. Dat gaf mij geen prettige indruk. In de zomer kom ik met buitenritten bijna altijd bij zijn stal langs en dan staan de deuren naar de bak open en kan je naar binnen kijken, dat geeft ook geen prettige indruk. Als ik hem op concoursen zie springen is hij ook niet beter voor z'n paard dan een ander. Een vriend (buurjongen) van mij heeft zijn "sportpony" daar ook heen gedaan en kwam verknalt terug. Zo ken ik nog el meer mensen die absoluut niet tevreden zijn.

Constante druk _O- , nee volgens mij zit er ook niet bepaald constante druk op dat touw.
Ik vind zijn manier van werken grof en respectloos naar het paard. Dit is niet het wilde-westen en inmiddels moeten wij ook beter weten vind ik. Hoop spektakel en heftig om te zien, hij vind zichzelf dan ook erg "dapper" en slaat zichzelf hiermee graag op de borst vind ik. Apengedrag, er is niks respectvols aan zijn manier van werken.

Een mening hebben nadat je hem hebt gezien? Kom op zeg.. je mag gewoon je eigen opvattingen hebben over de omgang met paarden.
Ik heb hem bezig gezien op Horse Event.. en nooit dat ik het zou doen als dat hij het doet.
"Paard wordt eerst geanalyseerd" ..jah hij is jong en een wildebras.. "uh...ohh" en dat loswerken is niet het loswerken zoals NH..

Gert van den Hof vind ik niks. Apengedrag en stoerdoenerij.. Maar echte oorzaken aanpakken gebeurt niet. Hoe wordt de eigenaar dan getraind hoe hij of zij met het paard dient om te gaan en gedrag kan gaan herkennen? Beetje symptoom bestrijden en wachten tot het paard zich overgeeft is natuurlijk bullshit..

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 17:23

De beste stuurlui staan aan wal he. Als je het er niet mee eens bent, ga je eigen gang. Maar doe er niet zo lacherig over, je verlaagt jezelf nu wel erg in niveau. Sorry hoor.
En jij hebt 'm niet goed bekeken dan, of was je te druk bezig met andere dingen? Want hij heeft geen enkele vorm - ik citeer jou - 'apengedrag' en 'stoerdoenerij' getoond hoor. Dus wat dat betreft slaat het echt nergens op. Tja, met een methode heb je altijd mensen die voor en die tegen zijn; maar jouw reactie vind ik eerder naar belachelijk gaan.

En jullie nemen mijn benaming wel erg letterlijk. Het is gewoon geen geruk van los-vast-los-vast. Neem het niet zo letterlijk! Je begrijpt gerust wel wat ik bedoel.

Bravespots; Jups. Ik vermoed een minuut of 10-15 nadat hij erop zat. Het zijn echt sprongetjes van 10 centimeter.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:29

Wat een super mooie foto's!!! Ik vind Gert helemaal super!! hij heeft mijn friesje ook beleerd en hij was binnen 4 dagen klaar en hij gebruikt eerst geen bit vind het echt super