Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Eevj schreef:Dankjewel absque_dubio! Dat bedoel ik inderdaad
Maar ze ziet alles als een aanval, en neemt het daarom niet serieus.
Babico3 schreef:Dus omdat ik 2-3 daagjes niet kan moet ik geen paard nemen?
Ik bedoel, het is toch veel leuker voor dat beestje als ie 2 uurtjes het bos in kan dan dat ik maar een halfuurtje in de bak kan. En nu ga jij zeggen: DAAROM moet je geen paard nemen en dan zeg ik: DAAROM heb ik bijrijdsters, zodat ik het aangenaame met het onaangename kan combineren. Wat is het probleem als iemand anders hem het boos mee in neemt? Vind je dat dan zielig voor het paaard? Dat er ook iemand anders op rijd. Ik snap namelijk neit helemaal waarom je vind dat ik geen paard moet nemen, ja omdat IK niet elke dag kan. Maar wat is dan het probleem van mijn oplossing? Als ik een paard neem met deze oplossing erbij?
IKbenEllen schreef:x_Marr schreef:Je kan beter nog een paar jaar wachten dat je je diploma hebt, zodat je je eerst goed op school kan storten, en daarna pas een paard nemen, zodat je eerst bijna iedere dag van de week bij het paard kan zijn, ipv. hem te delen met anderen. Dat kan altijd nog wanneer je een band met het paard hebt en toch te weinig tijd hebt..
Ach wanneer is een goede tijd.... als je klaar bent met school ga je over het algemeen werken, heb je ook weinig tijd, ga je op jezelf wonen waar je veel tijd en geld voor nodig hebt...er is altijd wel IETS.
Dan heb je met je 40 nog geen paard
x_Marr schreef:Met werken hoef je geen huiswerkt meer te maken en geen examens te halen... ze zit in atheneum dat is lijkt mij al flink wat werk.
Babico3 schreef:Dus omdat ik 2-3 daagjes niet kan moet ik geen paard nemen?
als die volpension staat en overdag op de wei gelaten wordt, gevoerd wordt en stal word gedaan is dat helemaal geen probleem.

?
Liann. schreef:Wat leuk zeg!![]()
had ik dat maar ik zeur al zo lang om een paard maar nee het mag nog steeds niet. steeds is het weer van als je later opjezelf woont koop dan maar je eigen paard.. zucht ouders!ze bergijpen er gewoon niks van
![]()
maar ik duim voor je meid! laat het horen he als het zover is.
IKbenEllen schreef:x_Marr schreef:Hoe moet het dan als ze er een baantje bij moet zoeken over 2 jaar?
Een baanTJE, je zegt het goed... dat is iets anders dan een full time job...
Ik zie financieel echt het probleem niet zo hoor. Ik begrijp alleen die beweegreden van (betalende) bijrijder niet zo...

Yessy schreef:Was ik aan een paard begonnen toen ik 14 was als ik dit had geweten? Ik kan het niet vertellen.. ik ben gek van d'r en wil haar nooit meer kwijt, maar het geeft een gigantische belemmering in je doen en laten.
Babico3 schreef:Ik zie het allemaal wel. Het lukt me wel. Ik ben echt wel bereid om hier voor te bloeden hoor. Man, ik wil dit al mn hele leven.
Ik heb nu een bijrijdpaard, eigenlijk.. een eigen paard zonder kosten
Vind het helemaal geweldig..ik ben blij dat ik heel veel 'lasten' niet heb. Zo wordt ze voor mij in de wei gedaan etc.
En iedereen hier is écht wel blij voor je hoor
! Alleen, dit zijn gewoon tips enzo.
rijd om de dag.. en die andere 2 dagen dat je niet kan.. da's geen ramp