Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xManon_ schreef:Ik zit niet helemaal inside de manege, maar in principe doen ze geen paarden weg die een tijdelijk kreupelheidje hebben.
ja zomers op de wei Citaat:Hopelijk gaat Lotus een leven zonder pijn tegemoet.
xManon_ schreef:Ik zit niet helemaal inside de manege, maar in principe doen ze geen paarden weg die een tijdelijk kreupelheidje hebben.
xManon_ schreef:Beide.![]()
Maar weet jij er meer over dan?
Of oordeel je nu op het verhaal van Berpie?
Ik wil ook nog even zeggen dat ik het fijn vind, Berpie, dat je inziet dat het allemaal niet zo tactisch is.
(dat zei ik er ook bij) en daarnaast geef ik een voorbeeld van een pony bij ons op de manege die ook regelmatig kreupel loopt maar die niet geslacht wordt, het is dus niet iets dat bij álle manege's zo gaat.
Angelkisssss schreef:(en voor zover ik uit het verhaal van de stal eigenaren heb berepen is Lotus terug gegaan naar haar oude eigenaar want die wilde niet dat ze naar de slacht ging........)
BraveSpots schreef:@Angelkiss: Ik vind het nog steeds niet netjes van de eigenaren om Lotus (die blijkbaar permanente problemen heeft) te verkopen aan mensen die er wel degelijk recreatie doeleinden mee hebben, en volgens mij is Berpie helemaal niet de oude eigenaar van Lotus?
Citaat:wel gaan wij een fijn adoptiegezin voor haar zoeken waar zij heerlijk mag genieten van haar welverdiende rust.
Ook met een beetje rust is zij straks weer de oude en kan zij nog jaren iemand laten genieten van heerlijke ritjes op de rug van een zeer lief en betrouwbaar paard.
suleilitha schreef:Bedankt voor je toelichting, Angelkiss. En als meerdere dierenartsen niet met een remedie komen, hoe komt dan het verhaal in de wereld dat het met wat rust wel weer overgaat, die kreupelheid???
Angelkisssss schreef:BraveSpots schreef:@Angelkiss: Ik vind het nog steeds niet netjes van de eigenaren om Lotus (die blijkbaar permanente problemen heeft) te verkopen aan mensen die er wel degelijk recreatie doeleinden mee hebben, en volgens mij is Berpie helemaal niet de oude eigenaar van Lotus?
Daar kan ik verder ook niks aan doen, ik ben niet bij de gesprekken geweest waarom Lotus dus verkocht is voor de slachtprijs aan TS, dus daar kan ik ook geen antwoord op geven. Wat mij betrefd mag een paard dat op is gewoon naar de slacht, vind ik iig een stuk eerlijker dan een paard met pijn in de wei zetten of toch nog af en toe eens leuk een ritje op maken. Een paard kan niet aangeven of die pijn heeft, ja kreupel lopen, maar dat laat ook echt niet elk paard zien! Aan de hand van de dierenartsondezoeken is gewoon vastgesteld dat Lotus op is voor de manege en als recreatiepaard.
suleilitha schreef:Tja, manege-eigenaar blijft een bedrijf en wil het hoogst mogelijke bedrag voor zijn paard. Verder weten we niet wat er door de "reddertjes" naar hem is geuit. Kan zijn dat hij uit een soort van noodweer, om nare publiciteit te voorkomen, heeft besloten om deze Lotus dan maar te verkopen voor het leven. Je hoeft maar even te kijken naar die ene link waar al op staat dat ze zowiezo al in de media willen treden met het verhaal over Lotus en daarmee in wezen Jaspers een gemene rotschop verkopen. Wat zou er zijn gebeurd als hij het dier daadwerkelijk af had laten maken? Ik denk, afgaande op de acties die ze nu al aan het uitspoken zijn op dat andere forum, dat er in geval van slacht al helemaal geen spaan van Jaspers zou zijn heel gelaten.
.