Marie Fjordien in het roze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lord_Ik

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 22:46

Waar lees jij dat niks mijn fout is ? Lachen dat ik mijn stijgbeugels kwijt ben is idd niet mijn fout Clown en dat ze permanent op stal staat en mager is ook niet,, maar verder ...
Vergeet het koppige koppie niet erbij te denken Haha!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:54

Ik vind het er niet vriendelijk uit zien! totaal niet..
Je zit wordt er zo niet beter op zonder stijgbeugels en het lijkt erop dat je helemaal niet serieus bezig was. Ik zou je aanraden misschien les te nemen? Of heb je dat al?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:56

arnjojo schreef:
Ga toch weg... Heb jij een bord voor je kop?? VEILIGHEID!! Dan maar een keer heel duidelijk, je kan niet rijden. Ga niet op dit paard rijden voordat je kan rijden. Je verpest eht paardje!!!

wat ben jij een achterbakse trut. sorry dat ik het zeg maareuh kan jij wel rijden dan ? Sjongejonge de foto's zien dr idd niet lekker uit maar om ZO te reageren.. zullen we volgende keer ook wel even bij jou doen Knipoog En btw je onderschrift staat er niets voor niets ofwel?

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:08

Ik zal niets alles gaan herhalen aangezien ik het met het meeste eens ben.
In je profiel zit deze fjord er stukken beter uit en andere pony's ook, misschien dat ze zo ingevallen is door dracht+winter dat vergt namelijk aardig wat energie ect van je pony.
Ligt dat zadel nou op al je vzpony's?
Misschien kan je als ze te druk is om te rijden gaan wandelen, of zowieso meer wandelen tot je weer beugels hebt[wel zo veilig].

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:39

Shauni schreef:
arnjojo schreef:
Ga toch weg... Heb jij een bord voor je kop?? VEILIGHEID!! Dan maar een keer heel duidelijk, je kan niet rijden. Ga niet op dit paard rijden voordat je kan rijden. Je verpest eht paardje!!!

wat ben jij een achterbakse trut. sorry dat ik het zeg maareuh kan jij wel rijden dan ? Sjongejonge de foto's zien dr idd niet lekker uit maar om ZO te reageren.. zullen we volgende keer ook wel even bij jou doen Knipoog En btw je onderschrift staat er niets voor niets ofwel?

Pardon? 1 als je beter had gelezen had je niet hoeven reageren op dit stukje. 2 alsjeblieft zeg, als je nou kritiek krijgt doe er iets mee, wuif het niet weg en leg de schuld bij een ander. 3 als jij dat wil moet je dat vooral doen! Geloof me ik plaats geen foto's voor advies Haha! ik heb een hele goede instructrice! 4. onderschrift... Verwijs ik je toch nog even naar mijn eerdere opmerkingen in dit topic.
Ik sta volledig achter mijn onderschrift, maar als mensen zo'n bord voor de kop hebben mag je ook wel eens wat feller zijn. Het moet toch uiteindelijk doordringen dat dit niet kan....

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:41

ts: je bent er heilig van overtuigd dat je zadel goed ligt? Waarom schuift hij dan?

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 01:17

het kan aan mij liggen maar ik krijg de indruk dat je het wel grappig vind? terwijl het dus echt niet grappig is, als ik zulk commentaar kreeg zou ik wel even schrikken.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 08:44

ten eerste! koop beugels, daar wordt je zit gelijk beter van.
Maar het commentaar is eigenlijk al wel gegeven.
Wel wil ik nog even zeggen dat je echt goed je tuig moet controleren! goed aansingelen, hoofdstel goed om enz.
En volgens mij vind jij het wel grappig dat je pony zo doet maar dit is gewoon gevaarlijk! Niet alleen voor jouw en het paard maar ook voor andere mensen. Het lijkt er op dat je ergens gewoon in een wijk ofzo op een veldje rijd (?)

En misschien kun je hem wat vaker gaan longeren als je niet rijdt zodat die tenminste wel wat energie kwijt kan! En dan kun je ook wat rustiger rijden!

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 09:55

Ik vind het een heel leuk beestje en een erg leuk setje, maar ze ziet er zoals velen zeggen erg overbouwd uit, hoe oud is ze?
En als je zelf zegt dat je een slechte houding hebt vind ik het erg raar dat je dan zonder stijgbeugels gaat rijden :S
Bovendien zit de neusriem te laag en de sperriem te los, je trekt ook in de mond en misschien is het handig om het beestje eerst onder controle te hebben?
Klinkt heel lu llig maar zo is het eenmaal Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:01

Tjonge jonge, wat een gekef en gekat en herhalingen......
Afgezien van een paar schoonheidsfoutjes is dit gewoon lol met je knol....
En als eentje meent te zien dat de pony overbouwd is, kwaakt het hele kikkerkoor mee Haha!

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:57

"Ik doe niet aan intensief grondwerk,, maar gewoon meestappen, versnellen en vertragen zonder (of met zo weinig mogelijk) druk op het halstertouw en wijken achterbenen en wijken voorbenen (rondjes draaien dus)."

Hahaha ROFL , heel goed bezig! Verder geen commentaar omdat alles al gezegd is.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:46

Over dat de foto's er niet zo best uitzien ben ik het helemaal eens, en er schort idd ook het één en ander aan het tuig, maar laten we wel even eerlijk blijven.

Het is haar pony niet, sorry maar ik zou ook geen nieuw tuig voor een verzorg pony kopen, die verantwoording ligt toch echt bij de eigenaar.Natuurlijk kan ze wel proberen om het tuig zo goed mogelijk aan te passen.
In haar profiel zie ik ook constant het zelfde tuig bij verschillende pony's dus zal dat ook het enige tuig zijn,en heeft ze het daar maar mee te doen.
Ik denk zomaar dat de eigenaar voornamelijk geld uit de pony's haalt doormiddel van veulens,zich verder niet echt druk maakt om de verzorging, en het allemaal wel best vind dat er een paar meiden komen om aan te klooien met de pony's.

Als ik in het profiel kijk van de TS zie ik een meisje die gek is op pony's, maar die verder van geen kant geholpen word omdat daar waarschijnlijk geen mogelijkheden voor zijn.
Er staat 1 foto in haar profiel waarvan ik vind dat de TS er toch redelijk opzit, ze komt alleen niet verder zonder hulp en gaat daarom op eigen houdje maar lopen aanmodderen.

Ik wil nog wel eerlijk bekennen dat ik op 10 jarige leeftijd ook niet zo bezig was hoe mijn pony gebouwd was, en hoe hij liep.
Ik was ook meer van de lol met je knol, racen,tutten,zelf hindernisjes bouwen, naarmate je ouder word ga je vanzelf serieuzer rijden.
Ook ik heb foto's liggen uit mijn kinder penny tijd waar ik me nu de ogen uit mijn kop voor schaam,maar heb ik toen een top penny tijd gehad.Mijn pony van toen heb ik nog steeds, en die is toch echt ook nog serieus gereden voor zijn pensioen.

Wat ik wel heel stoer vind is dat ze de foto's op bokt heeft gezet, ze wel actief blijft op haar eigen Topic(en niet zoals velen na commentaar niet meer durven te reageren). Ook al komt de TS nog wat onwetend over op paarden gebied, als ze ook maar een beetje hulp zou krijgen komt het echt wel goed.
Bovendien vind ik het woord "mishandeling" in dit topic een beetje overdreven, zijn er ook niet een heleboel topics waarin onwetende mensen met alle kracht in hun lijf het koppie van hun pony in de krul trekken of hulpteugels gebruiken zonder het doel ervan te weten? er vervolgens bokkers met commentaar op reageren en die worden weggewimpeld door alle overige penny's?? want tja de pony ziet er wel mooi uit en heeft een super cool setje.

Het plaatje van de TS is in zijn geheel niet echt optimaal verzorgt, maar niet iedereen heeft de luxe van dure stallingen+voorzieningen en top instructie, ook ik ben in de modder met schuilstal begonnen.

Inplaats van al die woeste omerkingen hier, kunnen we ook proberen om haar op een normale manier met de neus op de feiten te drukken en haar duidelijk advies geven.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:48

paardrijden doe je met gevoel. hier zie ik duidelijk totaal geen gevoel?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:56

Gelukkig zijn er ook nog mensen die iets verder kijken en beter lezen. Ik ben het dan ook helemaal met wendyashley eens. Zoiets had ik ook geschreven op de vorige pagina.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:25

wendyashley helemaal eens
en hebben we niet allemaal lol met je knol momenten gehad?

doch hoop ik toch dat ts voor kerst een paar beugels vraagt / krijgt
en even de moeite neemt om hoofdstel naar een schoenen
maker of ander paarden mens meeneemt om een paar gaatjes bij te laten prikken (doet schoenen maker ook gratis Knipoog )
zadel ziet er te smal uit .. kan me voorstellen dat ts niet veel geld heeft
hopelijk kan zij of een ander paarden mens in de buurt bij de eigenaar doordringen ?
al met al is het niet gek dat de pony zo reageert
de mijne had het iig niet getolloreerd ..

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:53

Ik ben het ook helemaal met wendyashley eens!!

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:03

essie_blue schreef:
leuke fjord zeg! ook heel leuk setje.

Alleen een paar dingetejes, je zweep. Doe het bandje aub niet om je pols, als de zweep ergens blijft hangen breek je je pols. Het riempje onder het bit (hoe heet ie ook alweer Clown) is nagal afgezakt. en meid, kijk je uit net buitenrijden als ze zo vervelend is? Wel erg aparte foto Clown Heb je er geen last van? Was best een val Tong uitsteken

Sperriem Knipoog (ik weet alleen niet hoe je het schrijft) Clown
Verder ben ik het met het commentaar van de rest eens vind het niet echt verantwoord om heel eerlijk te zijn, niet voor jou maar ook niet voor de rest van de mensen die daar misschien ook komen

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 20:06

arnjojo schreef:
ts: je bent er heilig van overtuigd dat je zadel goed ligt? Waarom schuift hij dan?

Heilig niet Clown maar het is een wintec die rond haar schouders is opgemeten en aangepast en het ligt in evenwicht op haar rug. Er zit cair in dus ongelijke opvulling kan niet. Waarom ie schuift? Omdat ze rond op 'r rug is? Het schuift niet als ik goed aansingel en we rustig rijden,, verschuift wel wat als ze truuken uithaalt (een turbostart in galop ofzo).

@Dapnik: neen,, op alledrie de pony's ligt een ander zadel op de foto's en bij de twee andere is het ondertussen hetzelfde model geworden als op Marie ligt,, maar in een andere inchmaat (en boommaat ).

De neusriem staat op zijn kortst,, kan ik niet hoger hangen en de sperriem ga ik er nog eens proberen afkrijgen Knipoog densnoods snijden, hij is toch te groot.

Ik woon op een halfuur fietsen van waar de pony's staan dus ik kan er niet zomaar even dagelijks heen om haar even te gaan longeren, daarnaast is er ook geen geschikte plaats om te longeren.
Ze is ook 'onder controle' maar als een paard heet loopt is het dan niet normaal dat de controle ook minder wordt? Clown Moest ik géén controle hebben,, ik lag er niet alleen veel vaker af,, ze was ook verschillende keren in volle galop de straat opgestormd.

Ze is 5

@viootjuh: kan best zijn dat jij het geen grondwerk noemt,, maar in principe is alles wat je met je paard doet op de grond grondwerk dus ook gewoon met je paard aan de hand in de omgeving wandelen Clown. En ik weet niet of dat soort dingen een specifieke naam heeft.

@wendyashley: ik moet je toch even persoonlijk bedanken,, ik moet zeggen dat niet veel mensen het op zo'n rustige manier uit kunnen leggen.
Het zadel is rond haar schouders (ook door iemand anders,, niet alleen door mij Clown) gemeten en aangepast,, en ze zat (als je op de hoogte bent van het wintec-systeem) nog maar net in het rode gedeelte,, dus ze zou nog wel wat breder geworden mogen zijn zonder dat het te krap werd. Ook heeft elk paard zijn eigen zadel en altijd gehad,, dus ik denk dat je je op dat vlak miskeken hebt Lachen.
Laat ik er ook even bij zeggen dat ik hier op geen enkele manier geprobeerd heb om dressuur (of gewoon geconcentreerd netjes) te rijden ofzo he Lachen had wel wat beters te doen Vork .
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 28-11-08 20:36, in het totaal 8 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:12

Moderatoropmerking:
Kunnen we het hier wel gezellig houden? Er zitten hier een aantal mensen in dit topic die nodig eens de boktregels nog eens na moeten lezen over respectvol discussieren.
Bovendien wil ik jullie nog even op de regels van RIJ-ITP wijzen. Rijtechnisch commentaar is hier niet verplicht, geef je die wel, dan wel volgens de regels van RT-HAW, onder andere positief opbouwend.

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:31

Een wintec kan niet op maat gemaakt worden, alleen de bomen en kniewrongen zijn verstelbaar, meer niet! Nagelbijten / Gniffelen

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 20:33

En inchmaat kan je ook zelf kiezen op voorhand hoor Haha!. Klopt,, maar de boom is dus versteld op haar maat en verder ligt het zadel in evenwicht op haar rug. (Zadel is gecontroleerd door iemand die er meer verstand van heeft dan ik Clown)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:50

ach ik ben heel blij dat er geen bokt bestond in mijn ponytijd Haha! Haha! Haha!

gut wat had ik al die moraalridders op de kast gehad zeg met mijn fratsen Lachen Lachen

er is HELEMAAL NIEMAND, echt helemaal NIEMAND die een vlekkeloze ponytijd gehad heeft............ en laat dat nou de tijd zijn waar we het meest in leren, want van al die gekkigheid leer je dat je een deksel op je neus kan krijgen, leer je zitten, en leer je omgaan met paarden..........

Goed dat het hoofdstel niet goed zit.......... is gewoon zo Lachen leermoment voor TS! maar de ponie heeft weinig last van TS haar gekkigheid....... en krijgt pownie er wel last van, dan mag TS in het gras gaan zitten........ helemaal goed toch???

ik snap het probleem niet helemaal, ponie kan goed voor zichzelf zorgen blijkt!

Ik wou dat ik nog in mijn ponietijd zat als ik deze foto's zie Lachen

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:53

Omdat ze smal(ler) is geworden, zal ik als ik jou was de zadelmaker maar eens laten komen.
Beter zeker weten, dan dat je de rug van je pony verkloot. Lachen
Wel een leuke fjord trouwens. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:58

Als ze mij hadden gezien met een welshje tussen de bomen door zigzaggend, met een gordijn om de nek al zorrootje spelend, was mijn hoofd er ook afgegaan!
Gek genoeg waren die ponies van vroegah ook niet zo snel stuk, we reden met van die pannekoekzadeltjes en ach, dat zal ook niet altijd even perfect hebben gezeten...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:00

ik vind het een wat te arm bespierd fjord, is ze ziek geweest? waardoor ze wat te mager is?

Ga aub eerst leren rijden en wel met stijbeugels, je brengt haar uit balans, dat ziet er niet zo fijn uit voor de pony.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 28-11-08 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt