eper paarden 4 daagse 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:09

michele schreef:
EP4D schreef:
De eerste loting was alleen voor degenen die vorig jaar hebben meegereden. Als je dus niks gehoord hebt en je hebt vorig jaar wel gereden, trek dan even bij mij aan de bel. In andere gevallen: even wachten nog tot de tweede loting op 1 februari.

@Tiso: Die andere paarden4daagse vind je op http://www.paardenvierdaagse-zorgvlied.nl

jahoor nog langer wachten |( :D

ik ben benieuwd of ik mee mag doen, ikwas helaas misschien toch wel laat met inschrijven, hoeveel plekken zijn er nog over nu dan?

Bij de 2e loting zijn 170 plaatsen te verdelen. Misschien zijn het er meer als er zich minder dan 330 hebben ingeschreven voor de 1e ronde. Als daar plaasten zijn overgebleven, worden die gevuld met de nummers van de 2e loting.Snap je het nog?
Ik weet dat niet precies, dat weet alleen 'onze' Jos. Het ligt helemaal aan de tijd waarop je je inschreef en dus op welke plek je nu staat of je een kans hebt. Op 1 februari krijg je dus OF het bericht dat je mag meerijden OF je krijgt te horen hoever je op de wachtlijst staat. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Je moet dus nog even geduld hebben.

nobbygaard

Re: eper paarden 4 daagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:14

Mijn fjord Nobbygaard en ik zijn er ook weer bij. We doen voor de 3e keer mee, maar zijn er voor de 4e keer bij aanwezig. Ik heb 1x niet meegereden omdat nobby toen kreupel was geweest en ik langszaam weer aan het opbouwen was met rijden. Ik ben toen wel gewoon die week naar de camping gegaan en heb toen zelfs ook nog enorm genoten van de sfeer.
Dit jaar weer gewoon een plekje bij Henk regelen en dan komt het allemaal weer helemaal goed.

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:15

Mirjam, ik duim voor je mee:-)!!!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:40

Wij doen ook weer mee
weet niet of ik met 1 paard kom of met 2 is nog even afwachten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:10

Ook ik rij weer mee, vierde keer dit jaar! Eerste twee jaar waren allebei mijn paarden mee, en vorig jaar had mijn vriendin voor het eerst haar eigen jonge paard mee. Was pittig, maar te doen.

Dit jaar hopen we allebei ons eigen paard mee te nemen, ik neem Alfons mee, de enorme reus en zij Fergus, een tinker.
We staan op een pensionstal waar we vanaf het eerste jaar al staan en huren een bungalowtje om in te verblijven op een paar kilometer afstand. Heb er nu alweer zin in!!!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:15

Ik ben zo zenuwachtig voor de loting :D. Het zou voor ons de eerste keer zijn, en het lijkt me al zo gaaf!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:18

Het is ook echt gaaf! De eerste keer vond ik het ook zo spannend, kon er toen nog weinig op internet over vinden maar dacht ach ik schrijf ons gewoon in en het is traditie geworden....

Paarden knappen er ook zo gigantisch van op! Overigens heb ik nooit last van karren achter ons maar wel voor ons.....wij houden van een behoorlijk stevig tempo op sommige stukken en dan moet je soms best hard remmen als je de bocht door komt en er rijdt een kar. Maar mijn ervaring (op eentje afgelopen jaar na) is dat iedereen in overleg passeert en dat kan dan meestal in een rustige draf want in stap duurt t helemaal eeuwen....

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:43

ik had normaal ook geen problemen met karren totdat erin in zorgvlied bij de rust een paard zonder hoofdstel kwam te staan ( door schudden of schuren, ik weet het niet precies) en met kar en al als een gek ging rennen.. hij is toen vlak langs ons gesjeesd en daarna was mijn paardje wel een beetje bang.. ik hoop dat hij dat vergeten is..

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:52

weet niet of je dit jaar bij henk staat anders kun je wel klein ritje met mij mee ( als je een dag eerder ben dan de eper ) dan kan die achter en voor de koets lopen kun je kijken hoe gaat

maar er moet gewoon langs jou gestapt worden of anders in overleg doen ze dat niet gewoon even de wagen nummer door geven op startes terein

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:35

Ik rij zelf met een kar met tweespan shetlanders en ik vind het absoluut geen probleem als mensen langs willen draven, als ze het maar wel even vragen. (Dit geldt zowel voor ruiters als voor menners)

Daarentegen moet ik ook vaart kunnen maken om bijvoorbeeld pittige heuvels op te komen en dan hoop ik ook dat ruiters en andere menners daar ook niet moeilijk over doen.

Maar dat is gewoon een kwestie van wederzijds respect neem ik aan. Ik heb er vorig jaar in elk geval geen problemen mee gehad. Iedereen ging gewoon vriendelijk met elkaar om.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:32

Wij mogen dit jaar voor de derde keer meedoen, heb er nu alweer zin in !! Het is inderdaad net zoals littlemousse al aangeeft, als je met een aanspanning rijdt en je ziet een heuvel aankomen dan moet je gang maken anders wordt het zeulen voor ze. En onze haffen weten dat al precies.
En als we ruiters passeren doen we dat (na toestemming) in een rustig drafje, ik houd goed in de gaten hoe de paarden reageren als we passeren met onze aanspanning en ga in stap als dat nodig is. Ik denk eigenlijk dat ruiters veel meer stappen dan menners.

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:05

Dat denk ik ook wel. Ik draaf meerdendeels van de rit.
Vooral bij zware stukken is het beter om een beetje een gangetje te hebben, anders is het haast geen doorkomen aan.

Inderdaad feit blijft gewoon (heb ik vorig jaar ook gemerkt) zolang je overlegd, hebben de meeste ruiters/menners er geen problemen mee.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:21

Das onze ervaring ook hoor, bijna alle ruiters stappen enorme stukken en als je dan houdt van een stuk pittig doorrijden, kijken ze je soms raar aan.

Vorig jaar was er een menner die problemen had met ons. Wij kwamen, eerlijk is eerlijk, erg hard aanzetten maar....remden keurig op tijd om achter hem (nee niet op tien centimeter) in stap over te gaan. Moesten daar zelf hard om lachen want het ging niet van harte, Fergus en Harm dachten maar één ding: GAAN!!! Maar goed t lukte, wij gevraagd of we mochten passeren, wij dat gedaan netjes achter elkaar en een van beide paarden bleef een beetje stiekem toch aandraven, beetje sukkeldrafje zeg maar. En die man werd toch boos! Vond ons asociaal en wat hadden we dan voor haast etc. etc. We hebben maar niet gereageerd want dit sloeg echt nergens op. We rijden al een aantal jaar mee en nog nooit is er iets voorvallen dus we hadden zoiets van ach laat maar.

Overigens had ie een volgens mij haflinger voor zijn kar staan die te traag voor woorden was en ook echt geen stap harder van ons ging lopen, hij reageerde helemaal niet! Dat is het eerste waar ik op let, of een paard reageert op die van mij, of er nou een kar achter hangt of niet.

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:02

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:15

mooi stukje toch jos :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:45

Jos op de radio, het moet gekker worden! ;) Prima reclame Jos.
640 aanmeldingen al! Jemig wat een populariteit weer.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:53

Leuk stukje. De Eperpaardenvierdaagse wordt nogeens beroemd !!! :Y)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:57

Wij zijn ook ingeloot ;). Het zou voor ons de tweede keer zijn. Vorig jaar heb ik 3 van de 4 dagen meegereden, de laatste dag wilde ik het mijn kereltje niet meer aan doen, hij was op :D.

Ik vond het helemaal super. Wij zijn iedere dag op en neer gereden vanuit Arnhem. We waren met 2 ruiters en één menner. Prachtige routes, supersfeer, helemaal geen moeite gehad met passeren, nooit. Gewoon netjes vragen en dan is het nooit een probleem.

Ik vind overigens wel dat je goed voorbereid moet beginnen aan de Eper, het is best zwaar voor de paarden om ± 100 km te rijden in 4 dagen, de meesten van ons doen dat niet in een normale week ;). Ik heb paardjelief dus ook getraind van tevoren maar ga dit jaar nóg meer trainen.

Overigens geef ik wel de tip van hoefschoenen of ijzers. Ik heb vorig jaar op blote voeten meegedaan en mijn kereltje ging na 2 dagen echt gevoelig lopen. Je kunt minder in de berm dan je denkt en zijn hoeven waren na drie dagen echt gebladderd en gescheurd. Ik ga ze dit jaar iig zeker bestellen!!

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:59

Ik ga mee als groom voor vooraf, achteraf en eventueel onderweg, ik ben dus een achterblijver in het "kamp", zijn er nog meer achterblijvers? En wat is er tussendoor allemaal te doen en te zien?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:01

Ik hoop ook ingeloot te worden :D Lijkt me zooo gaaf mee te rijden. Even afwachten maar :D

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:50

Hi Mirjam, natuurlijk duim ik voor je en Sabrina bedankt voor de tip..zijner veel grindwegen en zo? dat is niet haar sterke kant...
Waarom doen de foto's van hans het niet in je profiel, myriam??

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:45

Nou Jos, dit jaar kom je om van de publiciteit ;) . Maar het mag ook weleens goed gewaardeerd worden wat jullie allemaal er wel niet voor doen _/-\o_ . Een super leuk stukje van je op de radio in ieder geval!

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:15

Das waar ook Stranger... moet ik nodig wat aan doen! Maar voorlopig wordt mijn laptop flink onderhanden genomen en zit ik aan de griep-groggs, dus dat wordt hem nog effe niet! Nou vooruit, eentje dan... kijk maar op www.trecgo.come2me.nl op de voorpagina, dat is Hans afgelopen juli! (Het kleinste deel weliswaar, de rest zit onder water, hihi)!

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:30

ik kijk wel wat er gebeurd met de karren... na 10 karren is hij toch weer gewend..
hij is ook erg onder de indruk van mensen die hun stem verheffen tegen hun paard dus ik denk dat ik beter niet met jullie mee kan rijden miriam.. maar bedankt voor je aanbod.

ik hoop weer bij henk te mogen staan ja.... gezellig.....

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:40

er is veel geluid op de eper als je paard daar niet tegen kan zal ik toch bedenken of je wel mee doet met de eper

En ik schreeuw idd liever tegen mijn paard dat ik hem meteen een tik geef idd
Laatst bijgewerkt door RRteam op 24-01-09 13:46, in het totaal 2 keer bewerkt