Bonita_Bon schreef:Het IS ook onze verantoordelijkheid, maar ik ga er vanuit dat een gaashek langs mijn hele erf en daar binnen een hek met stroombanden, voldoende is (had de stroom alleen niet grenzend aan mijn tuin (dat is misschien 10 meter), want dat staat zo guantanamo-bay-ig (fort knoxig mag ook). Daar staat dus een houten hek, met een poortje aar 2 schuiven op zitten. Ik ben minstens 3 keer per dag bij de paarden, mijn moeder is er 2 keer per week, de buurman voert ze op zaterdagavond (mijn vrije avond) dus er is toezicht genoeg. De stallen liggen achter en onder mijn huis en de schuilstal staat bij de hooiberg achterop het erf. Het erf word van de weg gescheiden door een poort. Je zou haast denken dat dat voldoende zou zijn.
Ik heb Basje de knuffels doorgegeven, hij laat zich gelukkig wel weer benaderen, kan alleen zijn halster nauwelijks nog om krijgen en ik hoef echt niet naar zijn oren te wijzen; paniek!
MAAAAAARRRRR, er is ook best leuk nieuws, want had het niet verwacht. Ik vond vanmorgen vroeg een kaartje in mijn brievenbus "hallo mevrouw, ik ben 1 van de meisjes die gister op UW pony reed, ik wist niet dat U zo boos zou worden en ik bedoelde het echt niet slecht. Maar ik vond de pony heel zielig, maar (?) U rijd er ook nooit op, daarom dus. Maar we hadden het niet moeten doen. Ik zat er toch wel heel erg mee dus ik heb het aan mijn moeder verteld en die vind dat ik sorry moet zeggen en ik eigenlijk ook, maar ik durf niet aan te bellen. Dus sorry dat we op Uw ponies hebben gezeten. Groetjes xxx Aimy"
Een schrale troost, maar hierdoor denk ik dat ze het niet snel nog eens in hun botte koppies halen.
Fijn dat je een excuus hebt gekregen. Is het misschien een optie om de dames een keer in het echt te spreken en dan even samen naar de paardjes te kijken? Zo hun wat informatie geven op een rustige manier en laten zien wat ze nu aangericht hebben?
Dames als jullie mee lezen, leuk dat jullie paarden leuk vinden. Maar als je graag een verzorgpaardje wilt bel dan eens aan bij mensen die een paard hebben. Zijn genoeg mensen die zelf te weinig tijd hebben of hulp zoeken met stal uitmesten en je daarvoor best een keer willen laten rijden. Je ziet aan de buitenkant ook niet waarom een paard niet gereden word. Misschien heeft hij/zij ergens last van en staan ze gewoon van hun oude dag te genieten. Dit wil echt niet zeggen dat een paard zielig is.
Omheining valt trouwens niet onder het feit van het is een afgesloten stuk dus daar mag niet je niet komen. Hier staat er wat meer over: http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.p ... &view=next