Het moet toch verdorie niet gekker worden!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Re: Het moet toch verdorie niet gekker worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:16

jeetje, die jeugd van tegenwoordig !
hier was ik ook altijd bang voor toen mijn shetje nog bij mij in het dorp stond.. dat er mensen waren die dachten "ach wat een zielige pony, met zo weinig gras in de wei.. laten we hem even gaan voeren, borstelen en zo"
voor zo ver ik weet is dit nog nooit gebeurd.. hij staat nu ergens anders waar mensen er minder makkelijk bij kunnen (en anders piest de vieze bok die erbij loopt ze wel even onder Tong uitsteken ).

verder zouden dit soort kinderen wel even kennis mogen komen maken met mijn verzorgpaardje en hierop proberen te klimmen.. denk dat ze het dan snel afgeleerd hebben Whoosh! !

ik deed dit écht niet toen ik 14 was!!!!

iig héél veel sterkte, vooral voor Basje, toegewenst!
hoop dat er geen blijvende schade is!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 01:22

niet te geloven. Ik ga al uit mijn stekker als er weer eens een gezellig wandelgezin dat onkruid in de berm staat te plukken en aan mijn paard en pony staat te voeren...doodleuk... niet wetende dat jacobskruid niet meer te herkennen is in dit stadium en de bermen buiten het weiland er vol mee staat tegenwoordig...
Goed, is weer wat anders dan wanneer je kinderen op je paarden ziet zitten, ik zou eerst even flabbergasted zijn en dan politie bellen... maar dat is de rustige versie, in mijn hoofd spookt er meer rond.... Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 07:58

Wat belachelijk!!
Ik vind het echt te gek worden nu, wat haalt die jeugd zich toch in hun hoofd tegenwoordig! Ik heb er vroeger nog niet over gedacht om ongevraagd ergens een wei in te gaan!
(nou was ik ook wel een beetje een schijterd, haha!)

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:43

liekensancho schreef:
niet te geloven. Ik ga al uit mijn stekker als er weer eens een gezellig wandelgezin dat onkruid in de berm staat te plukken en aan mijn paard en pony staat te voeren...doodleuk... niet wetende dat jacobskruid niet meer te herkennen is in dit stadium en de bermen buiten het weiland er vol mee staat tegenwoordig...
Goed, is weer wat anders dan wanneer je kinderen op je paarden ziet zitten, ik zou eerst even flabbergasted zijn en dan politie bellen... maar dat is de rustige versie, in mijn hoofd spookt er meer rond.... Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Nou heb ik paarden maar kende lange tijd jacobskruid niet hoor (had het immers nog nooit gezien waar ik de paarden heb).....

Misschien is dit wel een nieuw topic waard...maar in hoeverre is het niet onze eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat niemand aan onze paarden kan...dat niemand onze paarden voederen kan of berijden ?
Het zou nu toch duidelijk moeten zijn dat de "andere" niet te vertrouwen is of onkundig... Erg toch hé dat we niemand meer vertrouwen kunnen....

Hoop maar dat bij TS alles goedkomt ! Sterkte nogmaals

Edit: korte toevoeging om verkeerd begrip uit te sluiten
Laatst bijgewerkt door Chikiboy op 18-11-08 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:51

Sorry, maar de meeste mensen zijn afhankelijk van een pensionstalling en diens eigenaar. En 'wij' kunnen daarom ook niet ervoor zorgen dat vreemdelingen niet bij onze paarden komen. Ik vind dat de omgekeerde wereld. Ik heb paarden , maar omdat ik bang moet zijn voor mensen zonder paarden moet ik de mijne maar in een Fort Knoxachtige omgeving zetten?

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:41

ze lezen dus mee op bokt begrijp ik......? Duivel

OK DAN! COME OUT COME OUT WHERE EVER YOU ARE.......

Druf je eens te melden, heb de ballen om hier te reageren!

Tis toch te gek voor woorden dat je tegenwoordig niet eens meer je eigen paarden buiten kunt zetten zonder dat er van die k*t koters op je paarden gaan zitten?!!
Ik moet toch bekennen dat ik minstens zo fel had gereageerd als jij hoor. Ik denk dat er hier iemand mee naar binnen was gegaan, en zelf haar eigen moeder had gebeld voor een fijn gesprek bij mij thuis.
Ik kan er zoooo slecht tegen dat mensen het mijn en dein door elkaar halen.
Nee ponypret verspil je moeite niet aan mij om nu te gaan typen ach het zijn kinderen en de ouders zijn verantwoordelijk. Dat vind bij mij geen gehoor. Ieder mens maakt zijn eigen keuzes, en kinderen dus ook. En die moeten net zo goed de gevolgen van hun eigen keuzes ondervinden.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 11:44

Het IS ook onze verantoordelijkheid, maar ik ga er vanuit dat een gaashek langs mijn hele erf en daar binnen een hek met stroombanden, voldoende is (had de stroom alleen niet grenzend aan mijn tuin (dat is misschien 10 meter), want dat staat zo guantanamo-bay-ig (fort knoxig mag ook). Daar staat dus een houten hek, met een poortje aar 2 schuiven op zitten. Ik ben minstens 3 keer per dag bij de paarden, mijn moeder is er 2 keer per week, de buurman voert ze op zaterdagavond (mijn vrije avond) dus er is toezicht genoeg. De stallen liggen achter en onder mijn huis en de schuilstal staat bij de hooiberg achterop het erf. Het erf word van de weg gescheiden door een poort. Je zou haast denken dat dat voldoende zou zijn.

Ik heb Basje de knuffels doorgegeven, hij laat zich gelukkig wel weer benaderen, kan alleen zijn halster nauwelijks nog om krijgen en ik hoef echt niet naar zijn oren te wijzen; paniek!

MAAAAAARRRRR, er is ook best leuk nieuws, want had het niet verwacht. Ik vond vanmorgen vroeg een kaartje in mijn brievenbus "hallo mevrouw, ik ben 1 van de meisjes die gister op UW pony reed, ik wist niet dat U zo boos zou worden en ik bedoelde het echt niet slecht. Maar ik vond de pony heel zielig, maar (?) U rijd er ook nooit op, daarom dus. Maar we hadden het niet moeten doen. Ik zat er toch wel heel erg mee dus ik heb het aan mijn moeder verteld en die vind dat ik sorry moet zeggen en ik eigenlijk ook, maar ik durf niet aan te bellen. Dus sorry dat we op Uw ponies hebben gezeten. Groetjes xxx Aimy"
Een schrale troost, maar hierdoor denk ik dat ze het niet snel nog eens in hun botte koppies halen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:48

Nou fijn.. Denk dat die voorlopig wel genezen zijn.. Vind het dan ook zeer zeker terecht dat ze excuses maken, met name dat het van haar zelf komt.. Maarja het moest gewoon allemaal niet nodig zijn geweest.

Succes er verder mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:48

Nou kijk eens aan! Dat meisje begrijpt in ieder geval dat ze 't niet weer moet flikken. Heb je eigenlijk nog de kans gekregen haar uit te leggen waaróm je niet op die pony's rijdt toen je ze betrapte?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 11:53

Jazeker wel! Ik zei als eerste; 'die beesten zijn verd*mme nog geen 3, wat zijn jullie in godsnaam aan het doen?!" waarop bijdehandje nummer 1 iets zei als: "jamaar jij rijd er nooit op en dat is zielig, jij rijd alleen op die ene (mijn 5 jarige ruin)" en de ander "je mag allang op een 2 jarige rijden hoor" toen ik vroeg of ze wel spoorden en hoe ze aan die onzin kwamen kreeg ik als antwoord "stond op bokt, staan heel veel foto's van en iedereen zegt het"
Nou, ik weet niet welke versie van bokt zij hebben?!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:55

Als het hier zou gebeuren zou ik ze even leuk juist op mijn paard gaan zetten...

Dan wel op het paard dat niet zo van vreemden houdt...

Zullen ze het nooit meer doen.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:55

Aha bekend met bokt dus. Ik zou eens kijken of ze niet al een HAW-topic geopend hebben.
En hoe weten ze trouwens dat het 2,5 jarigen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:56

Hmmm nu je het zegt ja, ik had inderdaad wel gelezen dat ze dat op Bokt hadden gelezen... Bijzondere versie van Bokt inderdaad, doorgaans is men hier in alle staten als een paard van net-geen-drie al onder het zadel blijkt te zijn...

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:11

Nou, ik ben bijna 14, en ik zou het echt niet in mijn hoofd halen om op ze te gaan zitten hoor! Op die leeftijd besef je echt wel dat dat echt niet kan. Gelukkig heeft ze een briefje in de bus gelegd! Goed dat je langs de politie bent gegaaan om het te melden!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:12

Bonita_Bon schreef:
Het IS ook onze verantoordelijkheid, maar ik ga er vanuit dat een gaashek langs mijn hele erf en daar binnen een hek met stroombanden, voldoende is (had de stroom alleen niet grenzend aan mijn tuin (dat is misschien 10 meter), want dat staat zo guantanamo-bay-ig (fort knoxig mag ook). Daar staat dus een houten hek, met een poortje aar 2 schuiven op zitten. Ik ben minstens 3 keer per dag bij de paarden, mijn moeder is er 2 keer per week, de buurman voert ze op zaterdagavond (mijn vrije avond) dus er is toezicht genoeg. De stallen liggen achter en onder mijn huis en de schuilstal staat bij de hooiberg achterop het erf. Het erf word van de weg gescheiden door een poort. Je zou haast denken dat dat voldoende zou zijn.

Ik heb Basje de knuffels doorgegeven, hij laat zich gelukkig wel weer benaderen, kan alleen zijn halster nauwelijks nog om krijgen en ik hoef echt niet naar zijn oren te wijzen; paniek!

MAAAAAARRRRR, er is ook best leuk nieuws, want had het niet verwacht. Ik vond vanmorgen vroeg een kaartje in mijn brievenbus "hallo mevrouw, ik ben 1 van de meisjes die gister op UW pony reed, ik wist niet dat U zo boos zou worden en ik bedoelde het echt niet slecht. Maar ik vond de pony heel zielig, maar (?) U rijd er ook nooit op, daarom dus. Maar we hadden het niet moeten doen. Ik zat er toch wel heel erg mee dus ik heb het aan mijn moeder verteld en die vind dat ik sorry moet zeggen en ik eigenlijk ook, maar ik durf niet aan te bellen. Dus sorry dat we op Uw ponies hebben gezeten. Groetjes xxx Aimy"
Een schrale troost, maar hierdoor denk ik dat ze het niet snel nog eens in hun botte koppies halen.

Fijn dat je een excuus hebt gekregen. Is het misschien een optie om de dames een keer in het echt te spreken en dan even samen naar de paardjes te kijken? Zo hun wat informatie geven op een rustige manier en laten zien wat ze nu aangericht hebben?

Dames als jullie mee lezen, leuk dat jullie paarden leuk vinden. Maar als je graag een verzorgpaardje wilt bel dan eens aan bij mensen die een paard hebben. Zijn genoeg mensen die zelf te weinig tijd hebben of hulp zoeken met stal uitmesten en je daarvoor best een keer willen laten rijden. Je ziet aan de buitenkant ook niet waarom een paard niet gereden word. Misschien heeft hij/zij ergens last van en staan ze gewoon van hun oude dag te genieten. Dit wil echt niet zeggen dat een paard zielig is.

Omheining valt trouwens niet onder het feit van het is een afgesloten stuk dus daar mag niet je niet komen. Hier staat er wat meer over: http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.p ... &view=next

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 12:23

Ben blij met de excuses omdat ik nu vermoed dat ze het niet nog eens doen, en het haalt de scherpe kantjes een beetje van het verhaal. Maar verder ben ik witheet, Basje is zo'n lieve stoere pony maar hij is nu heel rillerig en bang.. alles is eng en dat is niet eerlijk voor hem.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:35

nee, dat is inderdaad behoorlijk k*t, want het heeft wel het karakter van je pony veranderd door zoiets stoms.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:43

nou, fijn dat dat meisje zich geëxcuseerd heeft, en dat ze dan blijkbaar toch door heeft dat het fout was. Gelukkig is er niets ergs met je dieren gebeurd. Maar ik kan goed begrijpen dat je op ontploffen staat van zoiets.
Je zou je wei idd à la Guantanamo-bay (of hoe schrijf je het) gaan afspannen om toch maar zeker te zijn. Hoop dat Basje er maar gauw weer overheen komt.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:27

mooi dat je iig van een van de meiden dr excuses hebt gekregen! scheelt idd alweer een beetje!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:39

Ik ben blij dat het met Basje beter gaat...belangrijk van het evenwicht te vinden tussen de aandacht die je geeft...zoals men zegt bij honden...als je een angstige dier teveel troost bevestig je zijn angst...

Succes !

Ben trouwens blij dat je toch al van 1 excuses hebt gekregen...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:49

lief van dat meisje dat ze dat briefje heeft geschreven,
grote kans dat zij de meeloper is, en de andere de 'aanstichter'.

ik vind het niet te beseffen dat kinderen OP andermans paarden gaan zitten!
ook niet dat ze ongevraagd in de wei komen!
het zijn toch ongeschreven regels dat dat gewoon not done is??
ik verbaas me hier echt héél hééél erg over!

ik moet het zelf niet meemaken, werkelijk!
bij mn vorige pony liepen wel eens kinderen in het land, voelde me machteloos en moest een paar keer tot tien tellen tot ik normaal kon reageren.
ze deden verder niks maar maakten er een sport van om van de ene naar de andere kant van de wei te rennen (is stoer ofzo Tong uitsteken )
heb toen uitgelegd aan de kids dat ik dat niet wil, dat aaien oke is (voor de kleine meisjes, pony stond midden in het dorp) maar niet erbij in, en dat deden ze.

maar bij mn huidige pony moet ik er echt nog veel meer niet aan denken, op de 1 of andere manier heb ik meer met haar, is mn oogappeltje Lovers
ik wil absoluut niet dat er met haar dingen worden gedaan (in de wei) door anderen, waar ik niks van af weet!
er zit zwaar stroom op het draad, en wei ligt naast de boerderij dus ik denk niet dat er kids bij in gaan.
maar er lagen net wel witlof bladeren in haar wei, gevoerd vanaf de weg..
ze at het niet, dus heb het maar opgeruimd,
als het vaker gebeurd dan zet ik even een bak neer waar men hun groeneresten in kan doen, dan zoek ik zelf wel uit wat wel of niet goed is voor mn pony.
vind het niet echt erg hoor, het is wel leuk dat mensen mn pony lief vinden, of dat kids haar even aaien, het is ook een erg lieve pony, dus daar maak ik me geen zorgen over.
zolang ze er maar niet bij in het land gaan, en haar niet bang maken, pesten of (verkeerde dingen) voeren!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:43

Bonita_Bon schreef:
Jazeker wel! Ik zei als eerste; 'die beesten zijn verd*mme nog geen 3, wat zijn jullie in godsnaam aan het doen?!" waarop bijdehandje nummer 1 iets zei als: "jamaar jij rijd er nooit op en dat is zielig, jij rijd alleen op die ene (mijn 5 jarige ruin)" en de ander "je mag allang op een 2 jarige rijden hoor" toen ik vroeg of ze wel spoorden en hoe ze aan die onzin kwamen kreeg ik als antwoord "stond op bokt, staan heel veel foto's van en iedereen zegt het"
Nou, ik weet niet welke versie van bokt zij hebben?!

Hopenlijk lezen ze nu mee, dan zien ze meteen dat het toch niet aan de haak is om niet alleen ongevraagd, maar uberhaupt zonder enige achtergrondkennis van het paard, er zo maar op te stappen.

2 jaar oud genoeg om op te rijden? Ik dacht het niet. Op die leeftijd kun je eens langzaamaan ze bekend maken met zadel en tuig, maar toch niet al iemand erop zetten Gestoord . En dan zijn de meningen nog altijd verdeeld over de minimale leeftijd die je moet aanhouden voor het daadwerkelijke inrijden. Onze Ijslanders werden pas vanaf hun 5e ingereden. Ik zie ook regelmatig adv. staan waarin een bijna 5 jarige licht aangereden wordt aangeboden, maar daar wordt ik persoonlijk niet blij van. Is het dan werkelijk zo erg om nog een paar maanden te wachten en het dier van zijn jeugd te laten genieten?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:05

Het wordt toch wel erg he met sommige kinderen. Ik vind 14 jaar echt wel oud genoeg om te weten dat je niet op andere paarden mag zitten zonder toestemming. Dan mag je ze ook wel aanpakken. Fijn dat het meisje haar excuse heeft aangeboden. Ik denk dat ik ook wel ff razend zou zijn geweest, ik denk dat ik in eerste instantie ook zou denken straks vallen ze eraf of gebeurd er iets. Ik aaide vroeger ook wel eens ff een paardje over de neus, maar ik zou nooit en nooiit het weiland daarvoor ingaan of moeite doen om er bij te kunnen. Maar ja de meeste in de buurt kende mij ook wel en vonden het niet erg. Maar erop gaan zitten, zelfs ik wist dat het niet mag.. hoe oud was ik.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:10

Jeetje wel heel erg dit.

Wel erg netjes dat 1 van de meisjes een briefje er ingedaan heeft in de bus.
Maar jeetje 2.5 jaar. wel een braaf ding die ene dan!

yv0nnuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:55

Ja het gebeurt steeds vaker! Eigenlijk wel heel jammer, sommige kinderen snappen het gewoon niet. Nou moet ik zeggen dat ik vroeger als ik paarden zag ik ze ook altijd even wat gras moest geven en even aaien. Maar dat was dan wel altijd van buiten de hekken.

Edit: Nog steeds moet ik vaak even het paardje aaien als ze bij het hek staan Bloos