Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:37

Downhill schreef:
Nicole288 schreef:
Ik vrees ook dat daar nog wel eens wat ik kan zitten. Jouw paard maakt schade aan (bezittingen van) derden, dan kun jij aansprakelijk worden gesteld.

Weet wel zeker van NIET (zie vetgedrukte tekst. Beest staat verdikkeme in ZIJN EIGEN WEI! Blaag is zonder toestemming op prive terrein gekomen.

Volgens mij ben je gewoon altijd aansprakelijk voor schade die jouw paard maakt. Ook als het iemand anders zijn schuld is.
Ik zeg ook niet dat ik het niet krom vind, maar ik heb nog nooit anders gehoord

Billy

Volgens mij heeft een postbode stilzwijgend toestemming om je erf te betreden, anders kan hij zn werk niet doen.
Als de postbode nl in zn vrije tijd komt, geldt volgens mij het aansprakelijkheidverhaal niet meer.

Anoniem

ik hoop voor je dat het goedkomt, helaas sta je niet in je recht. even een voorbeeld: bij mij werd ingebroken en mijn hond heeft de dief gebeten: eindstand: mijn hond staat nu bekend als agressief omdat ik geen bordje had hangen met: pas op voor de hond betreden op eigen risico met het wetnummer erbij. En dat bordje moet je bij elke in/uitgang hebben dus ook balkon etc...

heb vrijdag ook zoiets meegemaakt, als ik naar mijn verzorgpaard fiets kom ik langs een land met allemaal shetlanders, heb geen idee van wie ze zijn maar ik zie er wel elke dag een volwassen vrouw. Vrijdag zag ik dus 2 meisjes als een gek het land door crossen op die beesten: ik stop en zeg zijn dat jullie pony's? ( op een sarcastische manier) en ze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen. de volgende keer als ik die vrouw zie zal ik haar dat ook vertellen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:39

@downhill:nee niet dat die kids niets valt te verwijten!!
denk trouwens echt neit dat die kids ooit nog in de buurt durven te komen

ik denk trouwens dat ik ook maar voor de zekerheid hier en daar wat bordjes op ga hangen!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:39

Jij bent echt een egoist, die arme kindjes hebben geen geld voor een paardje, en zoeken nog zo goed in het bos, maar ze vinden geen eens 1 auto. En jij hebt er zelfs 2! Ik vind dat je een auto en minstens 1 paardje aan hun moet afstaan hoor.
Een betere wereld begint bij jezelf Haha!

okee, geintje natuurlijk, ik vind het echt raar dat dit gebeurd. En vooral hoe die moeder reageert !
opzich is het misschien gewoon onwetendheid van die kindjes, want mama zegt tenslotte dat het mag Knipoog

Vroeger ging ik altijd de paardjes aaien en wat gras plukken, maar daar hield het bij op.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:40

Er is een tijd geleden hier ook een discussie geweest over kinderen die in andermans weiland kwamen. In dat topic werd door een jurist gereageerd. Ik ben al op zoek, maar kan m zo snel niet vinden.

mooney

Niet dat het wat uitmaakt, maar hoe oud zijn de lastpakken?

Dennis

Pfff, wat ben ik blij dat we ver van de bewoonde wereld wonen (op de buren na).
Buurkinderen weten dat ze van mij, mijn vriend en hun ouders ongeveer de zelfde behandeling krijgen als de dochter van KiWiKo Knipoog. De wei in mag alleen nadat het gevraagt is en er iemand bij is, aaien mag alleen als er iemand bij is en daar is geen discussie over mogelijk.
Voeren gebeurd ook niet, ze weten wat er van kan gebeuren (heb een allergische pony op stal gehad die hele rare pus plekken kreeg van veel verschillende dingen, ging altijd snel weer over, maar zag er heel zielig uit, schrikken kinderen dus erg van).

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:41

Je kan je in een situatie als deze, als paarden eigenaar jezelf zo opvreten. En dat door toedoen van een ander.

Anoniem

toen ik klein was ging ik ook alleen aaien en gras plukken en geven, wilde wel meer geven maar mijn ohzo verstandige moeder zei; misschien is dit paardje wel allergisch voor peen en wordt hij daar heel erg ziek van

Kaka

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:42

Bordjes zijn te koop met de tekst 'eigen terrein' verboden voor onbevoegden of 'verboden toegang wetsartikel....' Vooral die eerste lijkt me afdoende in jouw geval.

Dat je aansprakelijk bent als eigenaar van een paard, ja als je er iemand op laat rijden/voor laat zorgen...en er gebeurt dan wat. Maar als je geen toestemming verleend voor het betreden van eigen terrein aan derden en geen toestemming verleend om mensen op en bij je paarden te laten, is dat niet zo.

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:43

Ik vind dit wel aso ja ..

Ookal moet ik eerlijk zeggen dat toen ik 5 was ook dolgraag n pony wou, en ik dus (schuinachter ons huis was een weiland) daar t weiland inkroop, om die shets te vertroetelen en gras te voeren dat buiten t hek stond, en uitendelijk hebben we (ik was samen met een ander meisje) er n paar x opgezeten.. maar als ik n schop kreeg, of gebeten was zei ik niks tegen mn mama, want als ze dr weer ns achterkwam, had ik n hele pijnlijke kont ... gelukkig kwam er toen ik 6 - 7 jr was een buurmeisje van mijn leeftijd met een shetje waarbij ik mocht helpen .. Lachen maar de eigenaar woonde verder ook niet in de buurt; geen idee wie de eigenaar eigenlijk was ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:43

De lastpakken zijn schrik niet, 14 en 15!!!!! Deze lastpakken hebben al duzend keer aangebeld om een verzorgpeerd en ze hebben me een hele zomer lang op de manege lopen stalken. Ook weer om een verzorgpaard los te praten.
Maar het feit is gewoon dat wij paarden hebben voor eigen gerief en niet voor een ander.
Ik zit erover te denken om mijn jonge tuigerhengst maar thuis te laten komen, mogen ze die in de paddock poetsen maar dan zet ik er eerst nog wel een stuk of 20 borden neer.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:44

oeh wat een .....kinderen. mensen hebben nieteens greintje respect voor JOUW terrein. ze mogen al niet op jou erf komen zonder toestemming.
als de db komt hebben ze stal? eten en drinken dan is het vaak al goed.
grootste probleem is raakt 1 van de kinderen erg gewond ben jij schuldig. ik zou zelf toch een erg mooi bouwwerkje fabriceren dat ze toch wat aanraken wille ze binnenstappen ze een mega opsodemieter krijgt.

en tjee wat een erg slimme man heb je. heeeeeeel verstandig van em om het op te nemen

Urbanus

Meen je dat? Ga je ze belonen, door ze een poetspaard aan te bieden?

Isabonny

Bwah, wat een stomkoppen lopen er toch op de wereld rond Boos! .
Niet alleen ongevraagd aan andermans eigendommen zitten, maar er ook nog eens niet bij stilstaan dat ze het misschien wel eens helemaal fout kunnen doen.

Ik heb in het verleden mijn pony op de manege staan gehad. Aangezien het een ijslander was, had ik die het liefste buiten staan, maar er was alleen een afgelegen wei naast een zigeunerkamp vrij. Met als gevolg dat ik ze een keer op mijn pony betrapte Boos! .
Dat was de laatste keer dat ik mijn pony daar neer gezet heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:45

dat meen je niet? dan verwacht je toch verantwoordelijksheidsgevoel? wat een idioten! hebben ze zeker van die moeder!!

ik had kinderen van 8/9 jaar verwacht!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:45

Jeetje, gewoon pubers dus. Waar halen ze het lef vandaan.
Je snapt het soms echt niet hé

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:46

Poetspaard aanbieden? Nee, mij niet gezien.
Manlief is even een rondje over de buurt, even rondvragen wat er zoal gezien is de laatste tijd. Hij heeft niet alles kunnen zien wegens een ziekenhuisopname kortgeleden en ik was óf aan het werk, óf in het ziekenhuis. Ik ben benieuwd waar hij straks mee thuiskomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:47

en maak je ook maar geen zorgen over de db, die is bij mij ook een keer geweest en zolang ze eten, drinken en een schuilplekhebben is het goed genoeg

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:48

suleilitha schreef:
Poetspaard aanbieden? Nee, mij niet gezien.
Manlief is even een rondje over de buurt, even rondvragen wat er zoal gezien is de laatste tijd. Hij heeft niet alles kunnen zien wegens een ziekenhuisopname kortgeleden en ik was óf aan het werk, óf in het ziekenhuis. Ik ben benieuwd waar hij straks mee thuiskomt.

Ik las verkeerd Nagelbijten / Gniffelen

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:49

Dus omdat ze geen verzorgpaard krijgen van jou.
Hebben ze het recht in hun ogen, om er zelf maar een te nemen?
Ik snap echt niet waar het met deze jeugd naar toe zal gaan!
Zeker niet de goede kant op.
Dacht dat het echt om kleine kinderen ging, toen ik het las!
Die niet weten dat het niet mag, maar 14 en 15 jaar JESUS!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:51

Het wordt zo langzamerhand te gek voor woorden. Moet jij je straks nog gaan verantwoorden waarom je 2 auto's hebt en een aantal paarden en die kinderen hebben niet eens een verzorgpony. Heeft die moeder soms meebetaald aan de auto's en paarden? Nee, dus moet ze haar brutale mond houden, die kinderen hebben het dus echt niet van een vreemde, het is ze met de paplepel ingegoten. Waarschijnlijk hebben die ouders ook nog een uitkering. Als het nou om kinderen van een jaar of 7 ging, maar het zijn pubers van 14-15 jaar, die moeten nu wel geleerd hebben om van andermans spullen af te blijven.
Ik kan mij voorstellen dat je woest bent, bij mij komt de stoom ook al uit mijn oren. Stoom uit je oren

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:52

Tinkerlady schreef:
Dat je aansprakelijk bent als eigenaar van een paard, ja als je er iemand op laat rijden/voor laat zorgen...en er gebeurt dan wat. Maar als je geen toestemming verleend voor het betreden van eigen terrein aan derden en geen toestemming verleend om mensen op en bij je paarden te laten, is dat niet zo.

Als je geen toestemming verleend om iemand bij je paard te laten, iemand doet dat toch en door toedoen van die persoon komt je paard bijv op de weg terecht en springt voor een auto, dan komen ze jou aansprakelijk stellen voor de schade aan auto en evt bestuurder, want het paard is jouw eigendom.