morgen wordt Gambit geopereerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: morgen wordt Gambit geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 03:37

kimmie261 schreef:
en hoe het komt,ja er is een heleboel verlittekenweefeld na die eerste OK,en na een aantal jaar kan dat dus gaan rommelen,en het lichaam reageerd daarop,door een onstekingsreactie te geven,en aangezien er geen vocht uitkan,zwelt de koker op...

Kimmie......... stel he, stel dat de operatie niet helemaal doet zoals het zou moeten, is dan het plaatsen van een permanente drain niet een optie? Klein catheterzakje eraan en daar een mooie plaats voor vinden op het lijf zodat hij gewoon vrijelijk kan bewegen..... Volgens mij zou het bij een paard voor het eerst in geschiedenis zijn, maar misschien wel een optie om het in de toekomst te voorkomen?(geef ook mijn bek maar een douw Haha! Haha!)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:55

kimmie261 schreef:
ik heb zo'n vermoeden dat het hangslot 2 redenen heeft,ten eerste dat een paard niet gestolen kan worden,zij zijn toch verantwoordelijk voor die dieren die daar staan..

de andere stallen zitten ook aan de buitenkant op slot,alleen da met een gewoon deurslot...

en 2de reden dat je als eigenaar niet zomaar je paard kan ophalen en vertrekken naar niemandsland..

ik heb zo een vermoeden dat ze er slechte ervaringen mee hebben,ik had bv vanavond gewoon gambit in kunnen laden als ik met de trailer gekomen was en weg kunnen rijden...en als je dan een valse naam/adres hebt opgegeven kunnen ze wel fluiten naar hun centen..

ik denk dat het daarom is Lachen

Ja dan is het wel logisch inderdaad. Had ik eigenlijk nooit over nagedacht. Zat eerder te denken aan dat Gambit dan niet ontsnapt oid.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:52

Dat ziet er echt heftig uit!
Hopen dat alles weer snel goed mag komen.
Hoe gaat het met de rest van de paardjes?

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:57

Dat ziet er heftig uit.
Maar wel fijn dat het nou beter met hem gaat.
Hoop dat ie snel naar huis mag

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:12

Lees het nu pas, wat zal jij geschrokken zijn! Gelukkig gaat alles nu naar omstandigheden goed en lijkt het erop dat hij morgen weer lekker naar huis kan Lachen Zo dubbel dat hij daar zichzelf niet is maar hij moet er natuurlijk blijven voor zijn eigen herstel. Jammer dat een paard dat niet snapt Tong uitsteken Dat hard zijn herken ik ook wel van Gamble. Je merkt pas iets als het eigenlijk al (te) laat is, lastig om mee om te gaan! Sterkte verder!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 13:23

haha kiwiko,ja dat zou mss een oplossing zijn,maar ja,wat als er geen vocht geproduceerd wordt omdat alles rustig is..dan zal die drain er weer uit moeten..

maar tis een idee Haha! ,denk niet dat ze dat doen...

vicky,de rest van de paardjes gaan goed,alleen maestro niet...dat is weer 1 groot getob,en is aankijken hoe hij het de komende weken gaat doen,anders zal ik toch een beslissing voor hem moeten nemen...

en michelle,ja ben me te pletter geschrokken,had het niet meer...kon wel huilen toen ik het zag Bloos ,ben ook zo gek op dat paard,kan me geen leven zonder hem voorstellen eigenlijk,dus ik wil hem voorlopig nog helemaal niet kwijt,en was zo bang dat dit zijn dood zou worden,maar gelukkig lijkt alles weer goed te gaan..

besef me nu wel terdege dat ie een tijdbom heeft daaronder,ook aan de andere kant was een grote bal te voelen...en hoe gaat dit nu weer genezen,er zal uiteindelijk toch weer littekenweefsel komen,en verklevingen...

(hoe is het nu met gamble? )

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:25

ziet er sneu uit, hoop dat het snel beter word.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 18:49

gambit gaat nog steeds goed,hij staat daar overdags in de wei,kan ie veel lopen,is goed voor het vocht,en dan wordt ie gewassen,koker gekoeld en hij krijgt AB en vochtafdrijvers.

zoals het er nu naar uitziet mag ie van het weekend naar huis...maar ze willen zeker weten dat de koker nog een stuk geslonken is,voordat hij weggaat.

en hij is heel rustig nu in de buitenstallen,tussen de andere paarden,die hij kan zien. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:55

FIJN!!! ben blij dat het goed gaat!! Lachen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:36

Goed nieuws!!!! Ben je zelf nu een bietje rustiger al?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:37

fijn, pak van mijn hart dat het de goeie kant opgaat..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 19:40

Ja zo langzaam en zeker wel...

zeker nu ik hem gister zo rustig heb zien staan...is mijn hartslag weer normaal...

was toch wel erg stressie deze dagen,dan pas merk je hoe gek je echt op zo'n dier bent...

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:06

He Femke. Ik lees dit topic nu pas. Pffff wat een heftig verhaal zeg. En die foto's. Gambit kijkt zo zielig.
Ik ben echt heel erg blij voor hem en jou dat het goed gaat en dat hij snel naar huis mag.
Heel veel sterkte! Ik denk aan jullie!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:26

Wat fijn dat het steeds beter gaat met Bitje!!
Die knapperd laat wel ff zien wie de man is daar op stal hoor. Haha! Hopelijk mag ie dit weekend écht naar huis!! Zal hem goed doen. Ja

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 09:50

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

bitje mag weer naar huis...de koker is goed geslonken,en hij eet daar niet tot zeer slecht,ze zei dat ie zich erg ongelukkig voelde,en dat het beter was dat ie naar huis ging ..

dus aan het eind van de middag halen we hem op....zoo wat ben ik blij blij blij...

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:56

Ohw wat goed, ben blij voor je. Hopen dat het nu zo goed blijft.
Ik moest echt ontzettend lachen om die foto's wat een hoofd als die kwaad is zeg haha geweldig. Ik hoop dat je nog heel lang en heel veel plezier van hem mag hebben meis.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:10

Ach gossie, wat een verhaal en foto's, ik schrok van die enorme koker hoor, bizar hoe zo'n ding kan opzwellen en wat lijkt me het een rotgevoel als je aandrang hebt en het kan niet, pfff... PLus die pijn mbt ontstekingsweefsel, arm dier. Ach gut
Hij heeft wel een heel mooi expressief hoofd, dat vind ik prachtig, al heb je daar natuurlijk niks aan, als het dier niet eet etc.. Clown Mijn eerste merrie heeft ook een keer maandagziekte opgelopen van het rennen in de wei. Dan zijn ze echt mesjogge he?.. Knipoog

Heel veel sterkte en ik hoop echt van harte dat je straks helemaal van het gedoe af bent. Hij zal zich vast flink in zijn mannelijkheid getast voelen. Clown

Sterkte hoor! Ach gut

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:40

Leuk Ja Veel succes met gambit!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:42

kimmie261 schreef:
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

bitje mag weer naar huis...de koker is goed geslonken,en hij eet daar niet tot zeer slecht,ze zei dat ie zich erg ongelukkig voelde,en dat het beter was dat ie naar huis ging ..

dus aan het eind van de middag halen we hem op....zoo wat ben ik blij blij blij...

Heerlijk! Ga hem maar lekker verwennen na dit "avontuur"!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:42

Wat fijn dat ie naar huis mag!!
Go jij! Go jij!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:44

Jee het stoere paard komt weer thuis!!!

Wat ontzettend vervelend dat Meastro zo blijft tobben, heeft die zoveel last gehad van zijn benen de afgelopen tijd??

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 12:57

Joyja schreef:
Wat ontzettend vervelend dat Meastro zo blijft tobben, heeft die zoveel last gehad van zijn benen de afgelopen tijd??

Huilen ja..tis dit jaar zo slecht...hij heeft ws begin van de zomer een trap gehad tegen zijn achterbeen,en is daar maanden goed kreupel op geweest,toen werd ie voor weer kreupel,en eindelijk liep hij goed...

en nu,is het weer helemaal mis,hij geeft alle symptomen kwa lopen van hoefbevangen zijn,alleen geen verbrede witte lijn,geen pijn bij tikken op de hoeven,en geen ader die je voelt kloppen,maar hij loop pijnlijk en zeer voorzichtig...

voorlopig staat ie op dieet,en krijgt hij pijnstillers en rust..maar ja...ik weet het niet meer bij hem,moet ik hem nu zo laten leven??

Huilen Huilen maar hij is nog zo vrolijk verder...zo moeilijk dit

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:33

fijn dat hij weer naar huis mag! Haha!
maar wel jammer dat het zo slecht gaat met je andere paard... Ach gut

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:34

Veel sterkte Ach gut

Ik hoop dat alles goed gaat Bloos

Veel succes en alltijd blijven lachen Ach gut

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:52

Hoi,

Sorry lees nu pas de hele topic... jeetje wat een verhaal hoop dat alles helemaal goed komt met hem.
Ja gehecht zijn we inderdaad dan,.. nu mijn vraag.
Mijn ruin heeft dus ook altijd een dikke koker, na het rijden is ie meestal geslonken, als hij dag en nacht buiten staat ook best klein.
maar in de winter is het een drama,. dierenarts gezegd tussen tijd gewoon schoonhouden , met uierzal beetje inmasseren voor doorbloeding, maar nu lees ik jou verhaal en ga me een beetje zorgen maken... hij heeft het eigenlijk al vanaf het begin...
Maar hoe ben je erachter gekomen dat het out zat?
Heeft een ander van jullie ook al zoiets meegemaakt?