Toen de shoot achter de rug was, vroeg Robin of ze onze hengst even mocht zien, deze stond natuurlijk ongepoetst
in zijn stal, ze raakte gelijk erg enthousiast over hem, dat we hem maar even naar buiten gehaald hebben, waar Robin nog een paar mooie foto`s gemaakt heeft van onze trots.Nishan is een Spaans gefokte arabier van 26 lentes jong, afstammig: V. Jalisco, M. Mel Dilaya, we hebben hem (altans mijn man
) vanaf jong veulen al bij ons op stal, hij heeft tot voor 10 jaar terug altijd onze eigen merries gedekt, voornamelijk welsh merries, het laatste veulen was van een arabische moeder.Hij is onze trots en het maatje van mijn man, vroeger werdt hij nog wel eens gereden (western-recreatief) maar hij werd voornamelijk gebruikt voor onze merries te dekken.
Nu is hij met verdiend pensioen, en mag lekker zijn jaren bij ons slijten, overdag lekker op de wei, langs de wei waar onze merries staan.
Kijk en geniet.

)
) bink is Nishan toch, ook ongepoetst ziet 'ie er toppie uit hoor!

Wat een uitstraling heeft hij zeg!! Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.
aan zijn hoofje en voorhand zie je zijn leeftijd ook niet aan, maar zijn achterhand helaas wel, hij heeft artrose en spat in zijn kogels en hak achter, hierdoor loopt hij wat stijf, hij heeft goede en slechte dagen, op zijn leeftijd bekijken we gewoon van dag tot dag.
geweldig koppie!