Neon Light na 2 jaar onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Neon Light na 2 jaar onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 20:07

Nou, in het kader van "lach een modje uit" zal ik maar eens een keer actiefoto's plaatsen. Huilen van het lachen

Neon Light is een 7-jarige merrie van Kantje's Ronaldo, en op dit moment drachtig van de foresthengst Verdi. Op 3-jarige leeftijd ingereden, en daarna als fokmerrie gediend. Ze heeft 3 veulens inmiddels gehad, waarvan de eerste inmiddels een goedgekeurde hengst is. Al met al kwam er niets van rijden met al dat fokken. Clown Er is misschien in 4 jaar tijd 20 keer op gereden, waarvan de laatste keer 2 jaar geleden is. Bloos Tel daarbij op dat ik 16 jaar geleden voor het laatst actief onder het zadel heb gereden, gegarandeerd succes dus. Clown De laatste 16 jaar dus een paar keer op Neon Light gereden, en misschien nog 10 keer meer met een strandrit en even op het paard van een vriendin. Rijervaring nihil dus. Tong uitsteken

Maar, ik ben heel trots, Neon Light is een superbrave pony, die zweefduik heb ik niet gemaakt. Haha!

Laten we beginnen met 2 filmpjes.

Op het eerste filmpje ben ik net opgestapt, en we stappen aan.
http://nl.youtube.com/watch?v=cqPWW2iie3E&feature=user

En de eerste keer in draf
http://nl.youtube.com/watch?v=oZ_CEKqVTSQ&feature=user

En dan de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Hond, kiek uut! Clown
Afbeelding

Afbeelding

Hier komt ze met het hoofdje naar beneden. Ze biedt zich erg aan wat dat betreft, maar als ze dat doet valt ze helemaal stil in tempo. Dat willen we dus niet hebben, voorwaarts is de eerste vereiste.
Afbeelding

Even netjes halthouden, iets wat ze niet graag doet.
Afbeelding

Afsnijden van de hoek
Afbeelding

In die 2 jaar zijn de bomen en struiken ook nogal gegroeid, en Neon Light wilde er niet altijd voor uitwijken. Clown
Afbeelding

Mijn benen willen er als eerste zijn of zo? Zwabberbeentjes naar voren. Aandachtspuntje voor de volgende keer, ik zie wel vaker mijn onderbeen net te ver naar voren. Wel vind ik het een knappe foto, een pony die nog zo weinig balans heeft nog zo lekker haar achterbeentjes er onder zetten.
Afbeelding

En nog even stappen, hier bied ze zich weer aan. Mag, als ze maar op tempo blijft lopen.
Afbeelding

Nou, het bewijs, ik heb er weer eens op gezeten. Haha!

supertammy

Re: Neon Light na 2 jaar onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:09

Go jij! Go jij! Ik dacht dat de foto's nooit meer zouden komen! Haha... schitterend Maaike! Haha!
Leuk jou eens op je toppertje te zien zitten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:13

Knappe Neon Light en een dappere Maaike Haha!
Vind het er gewoon lekker uit zien, samen weer wennen aan het rijden.
Takfoto vind ik érg leuk, ze wéét dat jij aan het blaadjes happen bent daar ROFL

Setje staat haar mooi, knappe dame is het zeg! Lovers

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:14

Ziet er heel niet slecht uit Neon! Ze oogt als een slappe 4-jarige, dat wel, maar dat is ze in feite ook, rijtechnisch.
Als je zelf beter rechtop blijft zitten, liggen je benen vanzelf ook beter op z'n plek. En misschien je beugels een gaatje langer?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:17

hee wat een leuk setje! *LOL*
Die foto's had een hele tijd geleden al beloofd toch? Huilen van het lachen
Naja het ziet er fijn uit zeker als je bedenkt dat jullie er allebei weer aan moeten wennen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:18

Hè hè, eindelijk!
Wat Ibbel zegt, ze oogt jong en slap.
Maar wel ontzettend lief en braaf. Geweldige pony Lovers
Het ziet er uit alsof jullie heerlijk hebben gereden!
Oh, enne, mooi setje! Haha!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:26

Wauw, echt leuk ziet dit eruit zeg Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 20:31

Ze is ook heel slap, maar dat is ook niet gek. Haha!
Beugels moeten inderdaad langer, maar zo voel ik me steviger in het zadel zitten. Ben zelf ook snel in onbalans vanwege het lange niet rijden, en met een pony die al niet erg in balans is wil ik niet al te erg zeeziek worden. Clown Is ook niet fijn voor de pony, zo'n zwalker op haar rug.

Maar, we hebben beiden genoten. Heb constant gezellig gekletst met de fotografe, en dat is ook Neon's grote vriendin. Neon vond dat ook wel erg gezellig. Bovendien, door dat kletsen ontspande ik mezelf ook meer, wat weer op Neon overgebracht werd.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:13

super en nog steeds dat lange haar, van jou!
maar goed je heb weer gereden, en vooral netjes aan de teugel met ontspannen handen.
op na de sportdag.
en brenda heeft nu een zoon gekregen op 8-8-08 en nu weer twee keer op shiraan gereden.
zij doet ook weer mee.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:21

Ziet er goed uit voor zo lang stilstaan, ze lijkt inderdaad een beetje slapjes maar dat komt vast helemaal goed met jullie Knipoog

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:55

Gaaf zeg, het heeft een tijd op zich laten wachten, maar nu dan toch weer in het zadel.
Het ziet er goed uit hoor, ze toont heel braaf op de foto's!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 22:14

Wat leuk dat Brenda een zoon heeft gekregen! Feliciteer haar maar van mij.
Op de sportdag ben ik helaas niet aanwezig met paard. Dat redden we niet. Half september ga ik een maand op vakantie, en dan zijn er nog maar een goede 2 weken. Het knopje galop zit er nog niet op. Neon heeft een hele slechte galop met erg weinig balans, ook zonder ruiter. Dus voor een beetje galop met balans ben ik nog wel even aan het sleutelen. Dat wordt eerst aan de longeerlijn zodat ze zonder ruiter leert balans te vinden, en onder het zadel op lange rechte stukken. Zoals je ziet op de foto's is de bak niet groot, dus daar zal het niet lukken. Dat moet dan op het terrein van de rijvereniging, maar aangezien dat een half uurtje stappen is en ze nog 0,0 conditie heeft zal dat ook nog een paar weekjes duren.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:31

Gaat netjes joh, wat is ze braaf! En ze is netjes hond-proof gelukkig Knipoog
Mij viel ook ineens het setje op, een paar waren me al voor met commentaar Haha!
Je zit er met big smile op! Nu op naar de spierpijn Haha!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:02

wat goed zeg!
heel braaf dat ze het na 2 jaar weer zo makkelijk (lijkt) weer oppakt! en voor jou natuurlijk ook een overwinning. Dat gaat vast helemaal goedkomen
sportdag 2009?!~?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 21:51

Ik ben eigenlijk niet zo van de setjes Nicole, maar vorig jaar heb ik van Tieneke dit setje overgekocht. Nu eindelijk eens uit de kast gekomen voor de foto. *LOL*
Hondproof is ze zeker, die 2 zijn niet uit de stallen weg te slaan. Liepen wel in de weg, want Neon vindt het ook erg leuk om erachteraan te gaan. Vork Dus af en toe probeerde ze nog express een hond te tackelen. Clown
Juval, wie weet in 2009. Lijkt me leuk om een keer mee te doen. Moeten we in ieder geval nog even dooroefenen. Haha!

En helaas voor degenen die er op hopen: ik heb geen spierpijn. Haha!

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:47

hey wat leuk maaike denk dat dit de eerste keer is dat ik je op neon zie rijden gaaf zeg !!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:50

Ziet er goed uit Ja

Het liedje van Kraftwerk - Neonlights zou er goed bij passen XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:56

Neonlight in een setje Haha! Staat dr goed Ja

Anyway, als je er al zo lang niet op hebt gereden, en zij ook niet gelopen heeft, dan vind ik dat je duidelijk kunt zeggen dat het er best goed uitziet Lachen Gewoon een jonge pony inderdaad zoals gezegd wordt. Ze loopt mooi, en lijkt ook heel rustig en lief op de foto's te overkomen. Duidelijk haar best doen, hoewel alles nog onwennig is.

Dat jij je beugels graag kort hebt was me idd ook opgevallen, denk inderdaad ook dat 1 gaatje langer net wat mooier zal staan, en persoonlijk lijkt het me ook fijner rijden Clown Als je ze zo kort hebt, dan kun je ze vrij makkelijk of naar voren, of naar achteren steken. Met wat langer zakt je knie, en is het makkelijker om ze te laten afhangen is mijn ervaring. Vind trouwens dat je wel mooi rechtop zit.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:19

Wow, volgens mij is dit uniek beeldmateriaal of niet? Jij op Neon Tong uitsteken Super dat je haar weer opgepakt hebt Ja

Neonlight schreef:
En helaas voor degenen die er op hopen: ik heb geen spierpijn. Haha!

Was eigenlijk mijn vraag zijn geweest, maar je was me dus voor Clown

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:46

Wat een leuk paardje heb je daar , leuk kleurtje Lachen

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 07:42

Leuke foto's Maaike!!
Jullie hadden er beide veel plezier aan, dat zie je onmiddelijk!
Wat zijn nu de verdere plannen, ga je haar doorrijden?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 07:51

De plannen zijn om er vanmiddag weer op te kruipen. Haha! Wilde eigenlijk zaterdag al weer rijden, maar de bak was in een zwembad veranderd na de regen en onweersbuien van zaterdagochtend. Neon heeft een hekel aan water, om een gevecht aan te gaan om door het water te gaan zag ik niet zo zitten. Gisteren een wedstrijd gehad, dus vandaag mag ze weer.
Ik ga vanmiddag ook mijn beugels een gaatje langer doen, eens even proberen hoe dat zit. Lachen

Over dat rechtop zitten trouwens, foto's kunnen aardig vertekenen, en filmpjes zie je ook niet alles duidelijk op. Ik zat in het begin namelijk niet heel erg goed. Mijn vriendin wees me erop, en toen ben ik er goed op gaan letten. Ik hield mijn schouders afhangend naar voren, oftewel, moet tieten naar voren steken en trots gaan zitten. Clown We hadden het er nog over dat er op de foto's wel het verschil te zien zou zijn, valt best wel tegen eigenlijk.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:02

Of zoals mijn oude lesgever altijd zei: "Laat maar zien dat ge een meiske zijt!!" Knipoog

Krijgen we dan straks/morgen weer foto's te zien?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 08:14

Nee, ik ben vanmiddag alleen waarschijnlijk, heb mijn fototoestel ook niet bij. Bovendien mag er maar 1 keer per week een topic op ITP geopend worden. Haha!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:22

JA! eindelijk foto's van maaike en neon!
Neon ziet er goed uit maaike, ze oogt inderdaad als een 4-jarige maar als je haar nu iets meer aan het werk gaat zetten komt dat allemaal goed.
Je weet dat als je hulp nodig hebt (maakt niet uit welke) je me altijd kan vragen he....