mensen doen rare dingen als ze een paard zien.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arnjojo

mensen doen rare dingen als ze een paard zien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 15:24

Hoi hoi,

Ik vroeg me af of mij dit nu alleen overkomt of dat jullie het ook meemaken...

Ik loop met mijn paardje (hij is ziek mag alleen aan de hand stappen) op het fietspad. Helemaal aan de zijkant zodat alles en iedereen er langs kan. Komt er een wielrenner aan al schreeuwend dat ik aan de kant moet hij wil erdoor. Dus ik kijk hem aan en denk ik sta aan de kant laat maar zitten.
Komt er vervolgens weer een wielrenner en die roept dus ook weer dat ik aan de kant moet dus ik kijk hem aan. Gaat die man toch staan schreeuwen dat ik met dat beest aan de kant moet en dat ik dat beest gvd moet vasthouden.... Allemaal scheldworden naar me toe Verward Ik had hem aan de kant, hij deed niemand kwaad en die man had 2 meter om erlangs te gaan.

Een tijdje geleden reed ik op mijn paardje op een weggetje. Smal want aan beide kanten was er geparkeerd. Ook nog is van die vervelende kleine ongelijke klinkertjes. En ik hoor een lawaai, dus ik kijk om zie ik een auto in vole vaart op me afkomen.. Ik schrik me rot en dacht hoe zal mijn mannetje hier op gaan reageren (is altijd de rustheid zelve maar toch) Ik zover mogelijk naar rechts. Normaal ga ik op het midden lopen dan remmen ze wel af, maar dat kon echt niet. Hij zou ons zo geschept hebben. Ookal had hij geremd dat had hij niet gered hij zou zo door gegeleden zijn. Hij scheurde op een paar centimeter na langs ons heen. Ik schrok me helemaal het apenzuur en mijn mannetje liep heel relaxt en vrolijk door als of er niks gebeurt was Haha! Wat een scheet he. Maar dan denk ik hoe kunnen mensen dat nou doen???

Gewoon kei hard doorrijden allemaal. Ik rem altijd af en ga rustig voorbij die mensen maar op de een of andere manier is het leuk ofzo Hard gaan toeteren enzo.. Opduwen?? En dan zeggen dat paarden nerveus zijn? Vreemd als iemand de hele tijd achter je blijft rijden, je paard het alleen hoort vlak achter hem... Ga er dan voorbij maar nee..

Hebben jullie dit nou ook of gebeurt mij dat alleen? Ik wordt er altijd zo geiriteerd van...

Groetjes

tamara45

Re: mensen doen rare dingen als ze een paard zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:28

Van die wielrenners is een veel voorkomend iets. Die gaan altijd van een afstand lopen schreeuwen dat je aan de kant moet gaan. Toen ik Anna de eerste keren buiten reed (langs de weg) was ze nog best schrikkerig. Maar afremmen ho maar dat doen ze niet. Daarom beginnen ze ook in de verte al te roepen zodat ze door kunnen fietsen. Maar ze realiseren zich niet dat een pony daar ook van kan schrikken.
Net of wij niet langs de weg mogen rijden.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:32

schreeuwden ze hier maar! ik reed vorige week buiten, haalt een wielrenner bij in, ik ha hemniet gehoord of gezien, en mijn paardje ook niet. we schokken ons ook allebei rot dan, want we merkten hem pas toen hij voorbij reed!

Nu was het punt dat de weg zo'n 6 meter breed was, en er neits anders reed als ik, in de berm aan de rechterkant nota bene. Haalt meneer de arrogante wielrenner mij in op nog geen halve meter afstand, en dus zonder waarschuwing!! wanneer hij gewoon wat ruimer om me heen was gegaan waren wij ook een stuk minder geschokken denk ik!

edit: meestal laat ik het maar want je kan er toch weinig aan veranderen, maar dit vond ik wel zo absurd dat ik die man heel onaardig heb nagescheeuwd of hij vlgende keer met meer ruimte wil inhalen, in plaats van ons zo te laten schikken, hij reageerde niet, maar ik weet zeker dat ie me heeft gehoord...
Laatst bijgewerkt door Sjapaz op 04-08-08 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:33

Hmm bij ons heb ik er gelukkig geen last van, maar ze hebben ook de keus om om te fietsen of langs het weiland te gaan rijden. En langs het weiland hebben ze kans dat er paarden staan, zo ook die van mij als ik er mee bezig ben. Maar verder altijd gewoon gedag en dan rijden ze voorbij, een keer gehad dat mijn paard vervelend deed en midden op het fietspad ging staan dus een fietser moest stoppen, netjes sorry gezegt en ik kreeg een geen probleem terug. Dus dat valt hier gelukkig wel mee. Wel gehad dat motoren langskwamen stuk of tien en dan met zn allen gaan toeteren..slaat nergens op. Je moet eens weten wat een kabaal dat geeft.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 15:44

Oh ja die motoren Haha! haha ja daar zitten er ook een aantal van tussen. Ik heb een hele moterclub gehad op zo'n zelfde soort weggetje en dan waren het iedere keer groepen van rond de 10. En de ene groep reed dan heel beheerst en netjes voorbij zeiden nog gedag en de andere raasde je voorbij of gingen toeteren... Ik snap dat ook niet hoor

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:50

Ik vind het altijd eng als mensen zo'n onvoorspelbare dingen gaan doen. Maar vaak is het ook onwetendheid. Zo vertelde een vriend van een vriend dat hij altijd gaat toeteren als hij een paard achterop rijdt zodat het paard niet schrikt als hij opeens met de motor en auto achter hem gaat rijden. Ik vroeg toen of het nooit in hem was opgekomen dat een paard ook kan schrikken als opeens iemand als een idioot begint te toeteren vlak achter hem......uh...daar had hij dus nog niet aan gedacht.

Of mensen die zover voor je aan de kant gaan dat ze half door de struiken gaan rijden. Dit vind paard weer eng omdat dat opeens alle struiken gaan bewegen.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 15:52

Ja inderdaad.

Mensen doen ook veel dingen omdat ze gewoon enorm bang zijn van paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:56

tamara45 schreef:
Van die wielrenners is een veel voorkomend iets. Die gaan altijd van een afstand lopen schreeuwen dat je aan de kant moet gaan. Toen ik Anna de eerste keren buiten reed (langs de weg) was ze nog best schrikkerig. Maar afremmen ho maar dat doen ze niet. Daarom beginnen ze ook in de verte al te roepen zodat ze door kunnen fietsen. Maar ze realiseren zich niet dat een pony daar ook van kan schrikken.
Net of wij niet langs de weg mogen rijden.

Klopt helemaal. Ik heb zelf heel lang gewielrend (is dat een woord? Haha!) en fietste dan vaak in een groep. De meeste renners willen geen bel op hun fiets om het gewicht... jaja, die paar gram doet het hem Clown
En ze willen wel gewoon door kunnen fietsen en de rest van het verkeer moet voor hen wijken. Ik heb me vaak waanzinnig asociaal gevoeld in een peloton, zeker als we ruiters moesten passeren.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 15:58

oh dus jij bent er zo één Knipoog hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:00

Ja, ik ben schuldig Knipoog

Deed dat overigens nooit als ik alleen ging, en had ook gewoon een bel op mijn fiets. Heb ook pogingen gedaan om mijn mede-renners ervan te overtuigen dat je beter niet schreeuwend langs paarden kan fietsen, maar het kwam niet echt over Sigaar

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 16:02

haha okay nu gaan we natuurlijk allemaal op jouw hahahaha Lachen nee hoor. Wat goed dat je die mensen er van wilde overtuigen Knipoog jammer dat het niet gelukt is maar dat is weer wat anders Haha!
Ben je daarom ook gestopt Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:04

Ik had zo´n situatie op vakantie 3 weken geleden.
We kwamen terug van een rit.
Net voor de camping was een man met zo´n grote electrische grasmaaier bezig. Zo eentje waar hij zelf op zat.
Silence vond het best eng en die man was zo vriendelijk om hem stil te zetten. Wel liet hij de motor aan, maar ging wel stilstaan, dus het grootste gebrul was weg.
Silence vond het toch nog spannend en dribbelde er snuivend langs. Net op dat moment kwamen er een auto ons tegemoet.
Dus ik denk, die remt wel even.
Maar nee hoor, net op het moment dat wij de grasmaaier passeerde, wringt die auto zich er tussendoor. Dat paste dus echt niet.
Ik werd met Silence tegen de draad langs de weg gedrukt. Gelukkig zat daar geen stroom op, dus bleef hij daar wel rustig onder.
De man op de grasmaaier sprong er ook snel vanaf. Zo dichtbij kwam die auto.
En die auto de motor nog even flink laten brullen.

Sommige mensen........................................
Laatst bijgewerkt door Silence op 04-08-08 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:05

Laatst riep een "volwassen" wielrenner: èèiih kaka.....
Moest blijkbaar beestje stoer doen tegen z'n medewielrenner.

Niet dat m'n paard aan het mesten was ofzo, gewoon zonder aanleiding.

Heb ik maar even kinderachtig teruggeroepen: èèiiiih, wielrenners!

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:07

Soms dan gaan we met onze verzorgpaarden in de bossen met de kar, en dan zijn er soms van die quods (hoe schrijf je dat?!), of motors. Wij hebben al een paar keer gehad dat ze hun motor uitzetten of stil blijven staan en wachten totdat we een paar meter voorbij zijn. Dat vind ik nou aardig!

Maarmijn zus was eens een keer aan het paardrijden en iemand anders was er met een pony ook bij, toen kwamen we ergens vandaan en moesten weer over de straat terug naar de stallen. We moesten langs een vrachtauto en die zat allemaal achterin te rommelen, dus we vroegen wilt u even wachten? gaat ie gewoon door! paard helemaal bang en proberen erlangs te crossen (ik weet niet meer precies hoe het ging, want het is al een tijdje geleden) En ook reed mijn zus op de weg ergens heen, en moesten we langs een vrachtwagen, maakt die vrachtwagen zo'n sis geluid! Wij en het paard schrokken super erg! Mijn zus had nog gezien dat die bestuurder lachte...
Laatst bijgewerkt door Procent op 04-08-08 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:08

Te paard ben ik nog nooit wielrenners tegen gekomen. Maar op de brommer wel, dan gaan ze vaak achter mij rijden zodat ze in mijn spoor kunnen rijden en dus minder last van de wind hebben. Heb snorbrommer dus die gaat precies hard genoeg... en ze bedanken altijd vriendelijk!

Vorig jaar heb ik een keer doodsangsten uit gestaan. Ik was met mijn buurmeisje mee naar haar verzorgshet. De andere meisjes waren er ook. Na het rijden wouden ze nog even een rondje dorp doen. Nou prima. Op terugweg naar weilanden(zo'n 500 meter buiten dorp) zag ik in de verte een hele groep(stuk of 25) motoren met een noodgang aan komen.... dus ik scheet hem 100 kleuren bagger....Ik was de enige die er naast liep, en er was gene tijd meer om af te stappen(in bedwanghouden was toch niet gelukt. Toen de 1e motorrijder ons zag ging hij direct seinen naar de andere, en het seinen ging door tot de laatste rijder. Dus ze reden heel rustig langs. Dus ik heel vriendelijk alle motorrijders bedanken! o wat scheet ik hem zeg!

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:10

paardje2005 schreef:
Te paard ben ik nog nooit wielrenners tegen gekomen. Maar op de brommer wel, dan gaan ze vaak achter mij rijden zodat ze in mijn spoor kunnen rijden en dus minder last van de wind hebben. Heb snorbrommer dus die gaat precies hard genoeg... en ze bedanken altijd vriendelijk!

Vorig jaar heb ik een keer doodsangsten uit gestaan. Ik was met mijn buurmeisje mee naar haar verzorgshet. De andere meisjes waren er ook. Na het rijden wouden ze nog even een rondje dorp doen. Nou prima. Op terugweg naar weilanden(zo'n 500 meter buiten dorp) zag ik in de verte een hele groep(stuk of 25) motoren met een noodgang aan komen.... dus ik scheet hem 100 kleuren bagger....Ik was de enige die er naast liep, en er was gene tijd meer om af te stappen(in bedwanghouden was toch niet gelukt. Toen de 1e motorrijder ons zag ging hij direct seinen naar de andere, en het seinen ging door tot de laatste rijder. Dus ze reden heel rustig langs. Dus ik heel vriendelijk alle motorrijders bedanken! o wat scheet ik hem zeg!

Dan zou ik ook super bang zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:12

Hier in de buurt valt het best mee, af en toe een schreeuwende wielrenner of een auto die 40 km te hard rijd. Maar mijn paard met trekker fobie is hier zelfs van zijn fobie af gekomen.

Tot we op vakantie waren. De eerste keer een trekker tegen gekomen, een idoot grote trekker met grote aanhanger (zo een voor kuil ect. ) rijdt recht op mijn paard af zonder te remmen en we kunnen er net langs.

Paar straten verder op, op een weg waar de trekker zelf al in beide bermen moet rijden zo smal, komen we de zelfde trekker tegen. Met het zelfde idote tempo. Paard schrikt, draait om en glijdt de sloot in. In paniek trekt hij zich er weer uit. Trekker geeft nog een keer gas, gelukkig maar. Door het 'zich uit de sloot trekken' klapte hij recht op de trekker af. En miste op een haar naar de aanhanger met zijn hoofd en nek. Had hij niet nog een keer gas gegeven weet ik niet of ik mijn paard nog (heel) had.

Af gezien van dit voorval heb ik een heel rustig paard, wat hooguit een keer verbaasd om kijkt als er geschreeuwd of getoeterd naar hem wordt.

Citaat:

Mijn ervaring is dat moterrijders een stuk geduldiger en vriendelijker zijn. Ze maken veel herrie, ja dat zeker, maar vrijwel elke moter die ik ooit ben tegen gekomen gaat langzaam rijden, wacht desnoods, zwaaien vriendelijk ec. Lachen

Citaat:
Maarmijn zus was eens een keer aan het paardrijden en iemand anders was er met een pony ook bij, toen kwamen we ergens vandaan en moesten weer over de straat terug naar de stallen. We moesten langs een vrachtauto en die zat allemaal achterin te rommelen, dus we vroegen wilt u even wachten? gaat ie gewoon door! paard helemaal bang en proberen erlangs te crossen (ik weet niet meer precies hoe het ging, want het is al een tijdje geleden) En ook reed mijn zus op de weg ergens heen, en moesten we langs een vrachtwagen, maakt die vrachtwagen zo'n sis geluid! Wij en het paard schrokken super erg! Mijn zus had nog gezien dat die bestuurder lachte...

Dat laatste is vervelend soms, maar goed bedoelt. Bussen en vrachtwagens maken nu eenmaal vaak een wat sissend geluid als ze af remmen. Helaas dat paarden meer van het geluid van remmen schrikken dan dat ze er snel langs raasen. Maar ze bedoelen het goed.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-08-08 16:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:14

arnjojo schreef:
haha okay nu gaan we natuurlijk allemaal op jouw hahahaha Lachen nee hoor. Wat goed dat je die mensen er van wilde overtuigen Knipoog jammer dat het niet gelukt is maar dat is weer wat anders Haha!
Ben je daarom ook gestopt Knipoog

Haha, nee, ik was te druk en pak nu alleen nog eens de mountainbike voor de lol Knipoog
(ook die heeft een bel Haha!)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:28

Wielrenners zijn idd vaak leuk. Ik heb een keer een berg wielrenners veroorzaakt....
Ze probeerden me met vier naast elkaar in te halen op een smal fietspad. Een of twee tegelijk was nog gelukt, maar vier niet. Mijn pony krijgt een por in haar zij, draait om en parkeert doodleuk haar niet onaazienlijke kont midden op het fietspad. Al die wierenners vol in de ankers natuurlijk. Ze waren uiteraard boos, maar ik had lol!
Maar meestal valt het wel mee hier. De wegen zijn breed genoeg, en ik heb zelden problemen met medeweggebruikers. Vooral ook omdat mijn haf heel rustig is en zelden schrikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:40

wij gaan ongeveer 1 keer per week te mennen, we gaan dan door het dorp heen, wij komen van het fietspad af, en draaien de 'hoofdweg' op, rijd er vlak achter ons een auto, die begint te tuteren.. ik keek boos achterom, met een zucht.. oh zij.. (de enigste klant die ik niet mag op mijn werk) week erna.. weer op diezelfde weg, tuut tuut!! dus ik kijk achterom en gebaarde dat ze een beetje rustig aan moeten doen, mensen zaten helemaal geirriteerd in de auto, en gebaarde dat we aan de kant moesten gaan.. wat ben ik blij dat we geen jong paard voor de kar hebben lopen.. de hoofdweg is een klein stukje, en als ze even geduld hebben, zodat wij de bocht kunnen nemen, en aan de kant kunnen gaan is er niets aan de hand, maar goed, zulke mensen denken dat de wereld van hun is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:46

Het valt mij idd ook op. Voorheen dacht ik altijd dat jullie je aanstelden, ik kon me nl niet voorstellen dat mensen zo raar zouden doen als ze een paard zien. Ik rijd vaak in de Ardennen en heb nooit problemen gehad. Alleen rijd ik nu sinds een paar maanden met mijn eigen paard in NL buiten en idd, ik moet toegeven dat mensen totaal geen respect hebben voor paarden op de weg. Wielrenners hebben echt geen respect en zijn zeer ongemanierd, ze blijven in grote groepen fietsen en minderen geen vaart. Vrijdag had ik ook nog wat, er kwam een auto van achter maar de weg was vrij smal en mijn paard was bang voor iets wat langs de weg lag. Ze ging er wel langs maar zijwaarts, de autobestuurder zat zo dicht op ons dat hij het gezien moést hebben. Toch drukte hij zijn bestelbus zo langs mijn paard en mij... Stel je voor dat ze uitgehaald had, dan weet ik zeker dat ík degene zou zijn die de schuld ervan kreeg. Wat een aso's soms toch Scheve mond

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 16:48

ja idd dat heb ik ook meegemaakt.. En gewoon doorduwen he!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:49

Wat ik me telkens bij deze topics afvraag is wat doe je in vredesnaam op een fietspad, daar mag je als ruiter of mens met paard aan de hand niet lopen, doe je dat toch heb dan op zijn minst respect voor de ergernis van weggebruikers die daar wel prutsmutsen te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:51

sonjim schreef:
Wat ik me telkens bij deze topics afvraag is wat doe je in vredesnaam op een fietspad, daar mag je als ruiter of mens met paard aan de hand niet lopen, doe je dat toch heb dan op zijn minst respect voor de ergernis van weggebruikers die daar wel prutsmutsen te rijden.

Hihihi welke prutsmutsen? Clown

Veel mensen (waaronder ik) rijden in de polder. Daar zijn dus geen fietspaden, dus wielrenners moeten op de weg net als de ruiters en automobilisten. Ik rijd waar het kan in de berm omdat ik dat veel prettiger vind. Maar soms kán je gewoon niet anders en dan loop je helaas tegen deze problemen aan.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 16:56

sonjim schreef:

Waar staat dat? Lachen hoe kom kun je dan buitenrijden op de openbare weg? Dat mag gewoon hoor Haha!