he bah was net zo blij met mn nieuwe zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

he bah was net zo blij met mn nieuwe zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 22:25

ja na lang zoeken toch maar een nieuw zadel aangeschaft en vanmiddag zijn ze geweest. uiteindelijk is het een fryso geworden. ikke helemaal blij met mn zadel. ga ik vanavond naar de friezenclub wordt het zadel helemaal de grond ingetrapt en het lag niet goed en het zat niet en bla bla bla. ben der nu gewoon helemaal down van. was er vanmiddag nog zo mega blij mee en vond die club nog wel zo leuk(zit er net 4 weken bij) maar op deze manier hoef ik niet meer in de club te rijden. bahbahbah. sorry moet het gewoon even kwijt.

tyleysmiley

Re: he bah was net zo blij met mn nieuwe zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:28

Nou zeg,wat een flauwe zeikerds,JALOERS!!!!! Dat het zadel niet goed ligt,lijkt me sterk,ze zijn toch komen passen.Trek je er niks van aan,maar ik kan me voorstellen dat het een domper op je feestvreugde is.Geniet maar lekker van je geweldige zadel(ik vind ze in ieder geval prachtig)Groetjes Linda

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:37

welkom in de paarden wereld Tong uitsteken

joh trek het je niet aan,het is toch nooit goed.
als je een daaleman hebt moet het ainsly zijn enz.
leker laten l...len,als jij maar happy bent toch? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:40

Jaloers!! Laat ze lekker praten, jij weet beter!
Wees maar lekker blij met je zadel! Laat hun maar lekker praten.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:44

mariska32 schreef:
welkom in de paarden wereld Tong uitsteken

joh trek het je niet aan,het is toch nooit goed.
als je een daaleman hebt moet het ainsly zijn enz.
leker laten l...len,als jij maar happy bent toch? Knipoog

Ha dat vind ik nu eens een superantwoord, want zo is het maar net!

WELKOM IN DE PAARDENWERELD waarin we elkaar het licht niet in de ogen gunnen, elkaar nog net effe dieper in de miserie moeten duwen als het eens niet lukt, en lekker vol jaloezie mogen reageren!

Misselijk

Superziek word ik ervan! Geniet jij maar gewoon van je zadel, en laat die mensen zeveren.

Maar goed dat we niet allemaal hetzelfde kopen ... zou een eentonige wereld zijn!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 22:47

ja weet dat ze gewoon moet laten kletsen maarja je hoort erg veel slechte verhalen over het zadel en toch heb ik het gekocht en tja ze zijn echt niet goedkoop en had het al zo moeilijk een goed merk uit te kiezen want stel dat het nou niet goed was enz. (wil gewoon het beste en ben dan ontiegelijk onzeker ) en dan krijg je idd zo nog even een goede zware duw. krijg dus ook meteen geen zin meer om over 2 weken weer erheen te gaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:50

Als je het echt zeker wil weten, laat je een andere zadelmaker er naar kijken of hij goed ligt,
maar zoals er al gezegd is ...
die meiden zijn stikjaloers op je nieuwe zadel (en ik ook een beetje Haha! )

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:52

In plaats van gelijk maar weer te zeggen dat er in de paardenwereld zo veel zeurende jaloerse mensen rond lopen en de club niet meer leuk te vinden.
Had je ook kunnen vragen of ze konden uitleggen waarom ze het zadel niet goed vonden liggen. Als meerdere mensen kunnen zeggen waarom ze het niet goed vinden liggen dan ligt het misschien echt niet goed op de rug van je paard. Dan kan je het zadel beter terugbrengen en een ander aanschaffen.

Blijkt dat ze het niet kunnen uitleggen dan is het nog vroeg genoeg om die mensen als zeurende, jaloerse paardenmensen te betitelen. In dat geval zou ik ook geen lid meer willen zijn van zo'n club.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:53

ikke20 schreef:
ja weet dat ze gewoon moet laten kletsen maarja je hoort erg veel slechte verhalen over het zadel en toch heb ik het gekocht en tja ze zijn echt niet goedkoop en had het al zo moeilijk een goed merk uit te kiezen want stel dat het nou niet goed was enz. (wil gewoon het beste en ben dan ontiegelijk onzeker ) en dan krijg je idd zo nog even een goede zware duw. krijg dus ook meteen geen zin meer om over 2 weken weer erheen te gaan.

Misschien off-topic maar mijn paard sukkelt een beetje met rechtervoorbeen (ga ik verder niet over uitwijden, maar ze heeft dus geen pijn, enkel stijf) en tegen mij zei laatst iemand 'waarom zou je hier nog wel tijd/geld insteken'

maw effe dieper in de sh** duwen die handel ...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:57

Wat zegt je intructeur/trice ervan dan?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 22:59

ik heb geen les.
vroutje wat daar beetej les achtig dingen zegt zei dat die zadels helemaal niet zaten en er alleen slechte verhalen over rondgaan en dat het zadel omhoogwipt tijdens het draven(ga dit dus zelf even controleren)

friessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:01

Niks van aantrekken zolang jij er blij mee bent en jij er trots op bent is er niks aan de hand Haha! jij bent de gene die ervan moet genieten en niet hun en als hun jaloers zijn is het hun pakkie aan nogmaals als jij er maar blij mee ben kan niemand het van je afnemen toch?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:02

Dat die zadels helemaal niet zaten is dus een onzinverhaal. Elk paard is verschillend dus een zadel wat op het ene paard niet goed ligt kan op een ander paard wel goed liggen en omgekeerd.
En of jij het zadel wel of niet lekker vind zitten is ook persoonlijk. Dat er slechte verhalen over rondgaan vind ik nou ook niet zo'n sterk argument. Voor elk zadel zijn voor en tegenstanders te vinden.
Die vrouw klinkt nou niet bepaald of ze er met verstand van zaken over spreekt.
Een zadel hoort niet om hoog te wippen tijdens het draven. Dus als dit gebeurd heb je wel een goede reden om het in te ruilen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 23:06

nee klopt het wippen hoort niet te gebeuren. ga dit ook even controleren er is gefilmt namelijk. mn paard liep al wel veel beter onder het zadel. en kwa zit tja ik heb al jaren last van mn knie heb hier ook speciale beugels voor maar door wat haast niet meer eraan gezet maar nu dus nog geen last van mn knie dus dat is al erg positief.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:08

Laat iedereen maar kletsen..

Als je het niet vertrouwt, omdat je toch bent gaan twijfelen
over het zadel.. (dankzij..je nieuwe clubgenoten..)
Gewoon andere goede zadelmaker laten komen en laten kijken..
(ik weet natuurlijk niet hoeveel kijk je er zelf op hebt..)

Bah, wat kunnen mensen toch hopeloos mekkeren..
en je feestvreugde ter plekke de grond in rammen...

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:43

laat hun gewoon Lachen

als het gepast is en het lag goed dan moet je er gewoon mee bijven rijden Ja
ze zijn gewoon jaloers Bloos!

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:11

Ik denk dat Marjan bij jou is geweest? Die heeft denk ik wel wat meer verstand van de Fryso zadels dan die mensen bij jou op de club.
Dus laat ze maar lekker lúllen. Ben het verder wel eens met JoCo. Misselijk

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:14

Marjan weet prima wat ze doet. Heb daar een zadel weg die elk jaar gecontroleerd wordt en goed ligt!
niet teveel van aantrekken, ze zijn gewoon jaloers Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:17

Wat is dat voor flutclub? Het gaat er bij mij niet in dat die zadels niet deugen, ik zie ze genoeg voorbijkomen, als ze slecht waren, werden ze ook niet verkocht.
En je zegt zelf, dat vrouwtje wat daar rond loopt, maar dus in feite geen instructrice is? Meid, laat je niet gek maken...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 20:38

@aman marjan zelf is niet geweest maar het was sieben(of zo) maar hij had wel het verstand ervan.
en heb er vandaag mee gereden de buitenrit is wat uitgelopen dus beest heeft 3 uur lang met zadel gelopen hij liep de laatste half uur nog even actief en vrolijk als het eerste en helemaal geen drukplekken. man waar ik mee ging rijden zei dat hij zelfs vrolijker was. ja heb me gister even gek laten maken maar dan ben je zo blij met zoiets en wordt je helemaal de grond ingeboord.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:50

gelukkig dat je nu je weer beter voelt over je zadel. Die mensen hebben er vast verstand van die je het zadel hebben laten aanmeten Lachen
Nou heel veel plezier met je nieuwe zadel en laat de rest maat kletsen. Ik wil wel eens weten hoeveel van hun een goed passend zadel hebben...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 20:55

nou 80% van de paarden loopt met een niet goed passend zadel. die van mij nu dus inmiddels wel.dus rijden der nog in die groep 7 met een slecht passend zadel.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:00

wij hebben ook een fryso en zijn daar ook zeer tevreden mee.
Geen enkel ander bedrijf kon ons een passend zadel leveren, maar het Tweespan dus wel! (divoza adviseerde zelfs om het paard maar voor de kar te zetten, want er zou geen passend zadel voor te vinden zijn. goed advies joh! Haha! )

Gelukkig ben je tot inkeer gekomen, dan paardenmensen onder elkaar, elkaar vaak het geluk nog niet eens gunnen. Jammer is dat he!
Veel plezier met je nieuwe zadel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:04

Ach, Divoza is soms gek, ik kreeg daar een keer te horen dat er voor mijn kuiten geen laarzen bestonden en ik maar mijn toevlucht moest zoeken tot een paar chaps. Nog geen maand later kocht ik een paar tweedehands, heel gewoon kuitmaatje, past perfect!!!
Ik ga me ook eens orienteren op die Fryso-zadels. Eerst even sparen, maar het lijkt mij geen verkeerde investering.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 13:06

nou ik kan je fryso echt aanraden en er staan idd negatieve verhalen op internet van maar dat heeft elk merk wel.

tja de paarden wereld is en blijft appart volkje