aparte buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovefenny

aparte buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 15:03

vandaag sinds best lange tijd weer eens 'lekker' buitengereden.
nouja... lekker ?
ik rijd daar niets vermoedend door het bos, komt er een vrouw met een buggy aan .
voor een buggy is mijn (verzorg)pony natúúrlijk niet bang, maar.. wél voor de parasol die er bovenop staat.
ik zag het al helemaal aankomen, paard ervandoor, en ik ergens verderop in de bosjes
dus ik dacht: ik stap even af, zodat pony even rustig kan kijken.
ik stap dus van pony af, en zodra ik eenmaal op de grond sta, rent hij er alsnog vandoor. domdomdommepony
ik had hem nog vast, en was níét van plan om hem los te gaan laten ( was namelijk niet ver van de weg, en daar moet ik dus niet aan denken) dus ik ren met hem mee, zo hard heb ik nog nooit gerend, maar.. uiteindelijk stonden we stil. Clown
ik er weer op, pony nog steeds beetje hyper enzo. komt er een motor aan, op een pad waar helemaal geen brommers en motoren mogen komen, scheurt die ***vent met wel 200 km per uur langs ons! daar kan ik zó boos om worden, is het nou zo veel moeite om even langzaam voorbij te rijden? Boos! . maarja, pony dus weer helemaal hyperdepiep.
gelukkig zijn we toch nog heelhuids thuisgekomen Vork
ráre pony. Bloos

_Blacky_

Re: aparte buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:06

gelukkig is alles goed gegaan Lachen

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:44

geen rare pony maar rare mensen Knipoog

peterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:47

jemig x) dan denk je dat je lekker gaat buiten rijden..

naja, hopelijk gaat het de volgende keer wat beter Tong uitsteken

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:52

Ook niet heel slim om af te stappen, hierbij bevestig je de angst van je pony! Je had beter even ergens kunnen gaan stilstaan en de mensen vragen voorzichtig te passeren!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:54

Een motor die 200 gaat in het bos? HEEEEEEEL geloofwaardig Vork

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:56

Je had niet moeten afstappen Knipoog

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:05

waarom niet afstappen?

ik stap ook altijd af als mijn paard wat engs ziet. aan de hand leid ik hem er dan naar toe en laat hem er naar kijken en het aanraken en onderzoeken enzo. daarna gaan we een klein stukje lopen en stap ik weer op. nooit problemen mee gehad.

voor de ts. gelukkig dat het goed afgelopen is.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:00

Nou dat is dan zeker een aparte rit, gelukkig is alles goed afgelopen.

Ik ben ook weleens afgestapt toen mijn pony iets eng vind.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:07

Manon88 schreef:
Een motor die 200 gaat in het bos? HEEEEEEEL geloofwaardig Vork

Tja ook erg ongeloofwaardig dat er nog steeds mensen zijn in NL die analfabeet zijn Knipoog is het niet manon? Er staat namelijk dat er niet ver van waar zij was een weg leip Knipoog en in sommige plaatsen is dat idd zo.

Verder zou ik ook niet afstappen, maar zoals je zelf zegt lig er anders wel naast dus miss is het in jouw geval wel een veiligere optie om af te stappen. Idg hopen dat je voortaan lekkerder een buitenritje kan maken Lachen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:57

verography schreef:
Tja ook erg ongeloofwaardig dat er nog steeds mensen zijn in NL die analfabeet zijn Knipoog is het niet manon? Er staat namelijk dat er niet ver van waar zij was een weg leip Knipoog en in sommige plaatsen is dat idd zo.

lovefenny schreef:
komt er een motor aan, op een pad waar helemaal geen brommers en motoren mogen komen, scheurt die ***vent met wel 200 km per uur langs ons!
Een analfabeet is iemand die niet kan lezen en schrijven. Die zullen er dus bar weinig op Bokt zitten. Verder zie ik niet in wat dat hiermee te maken heeft.

Duidelijk is wel dat jij niet zo goed kunt lezen aangezien er duidelijk staat dat er een motor over een pad reed.. met 200 km/u. En dát lijkt mij absoluut ongeloofwaardig (nog buiten beschouwing gelaten dat de meeste motoren geen 200 km/u halen).

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:08

dat zal dan wel aan de weg liggen. Weet je wel wat het woord sarcasme betekend? Want dat is wat er gebruikt werd op het woordje: ongeloofwaardig. Ik typ dan ook dat het nogal ongeloofwaardig is dat er analfabeten zijn in NL (aangezien dat hier bijna niet meer voorkomt. het denk werk aan jou daar gelaten dat ze dan al helemaal niet op bokt zitten).

Dit noem ik dan sarcasme omdat jij haar verhaal ongeloofwaardig vind vanwege die motorrijder.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:21

Ik vind haar verhaal niet ongeloofwaardig. Het feit dat een motorrijder 200 rijdt in het bos vind ik ongeloofwaardig.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:29

dolor schreef:
waarom niet afstappen?

ik stap ook altijd af als mijn paard wat engs ziet. aan de hand leid ik hem er dan naar toe en laat hem er naar kijken en het aanraken en onderzoeken enzo. daarna gaan we een klein stukje lopen en stap ik weer op. nooit problemen mee gehad.

voor de ts. gelukkig dat het goed afgelopen is.

Als je afstapt dan laat je de pony merken dat er 'iets' en 'zeg' je eigenlijk tegen je pony dat er iets engs iets terwijl het eigenlijk niets is. Dus het is beter om er op te blijven zitten.
Vervelend dat je buitenrit zo moest gaan, gelukkig is alles goed afgelopen Haha!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:16

dat is dus niet waar. een paard denkt niet op die manier. juist door af te stappen bewaar ik de rust en kan ik hem beter naar het enge opstakel leiden en laten zien dat het niet eng is. als ik erop blijf zitten, draait hij om en is hij weg.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:37

He vervelende dingen zijn dat altijd.
maar ik zal daar ook zeker niet voor afstappen, wat als je hem niet had kunnen vasthouden? had ie misschien wel tegen die motor aangelopen.
Als je eropzit heb je vele malen meer te vertellen en ben je hem ook niet zomaar kwijt, tenzij je er afvalt natuurlijk..

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:40

dolor schreef:
dat is dus niet waar. een paard denkt niet op die manier. juist door af te stappen bewaar ik de rust en kan ik hem beter naar het enge opstakel leiden en laten zien dat het niet eng is. als ik erop blijf zitten, draait hij om en is hij weg.

Tsja dat is maar net wat je zelf vind ik denk dat er daar veel meningen over zijn. ik blijf áltijd op mijn pony zitten als ze iets eng vind omdat ik anders toegeef aan haar angst en ze moet het juist overwinnen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:43

Ik vind het zelf veel veiliger om eraf te stappen; mócht hij dan aan de kletter gaan dan gaat hij alleen zonder mij. Of je er nou op zit of ernaast staat; als een paard er écht vandoor gaat dan is hij in beide gevallen niet te houden. Dan heb ik liever dat hij alleen gaat dan met mij er bovenop: mijn eigen veiligheid vind ik zo'n geval belangrijker.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:48

Afstappen vind ik ook niet zo verstandig. Als je er op zit heb je namelijk veel meer te vertellen. Zeker in het geval van wegen en spoorwegen dichtbij, niet afstappen. 1 ruk en je paard is weg als je er naast staat en ik kan je vertellen, als je paard recht op een spoorwegovergang afrent, laat je het in het vervolg wel uit je hoofd!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:49

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:50

tsja, wat iedereen doet moet ie zelf weten. moeten we nu echt allemaal gaan zeggen wat wij gedaan zouden hebben?

@ ts, gelukkig dat het goed is afgelopen. ik hoop voor je dat het de volgende keer wat rustiger verloopt ';)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:50

Germatje schreef:
He vervelende dingen zijn dat altijd.
maar ik zal daar ook zeker niet voor afstappen, wat als je hem niet had kunnen vasthouden? had ie misschien wel tegen die motor aangelopen.
Als je eropzit heb je vele malen meer te vertellen en ben je hem ook niet zomaar kwijt, tenzij je er afvalt natuurlijk..

ben ik niet met je eens; mijn paard gaat al aan de kletter als hij een crossmotor hoort dus in haar geval was ik ook van mijn paard afgestapt(als ik daar de kans voor had; mijn paard reageert sneller en heftiger dan ik) aan de hand kan ik mijn paard beter mannen dan dat ik er op zit
en dat komt voornamelijk omdat ik hetzelfde denk als de ts;
ik zie de gevaren al vantevoren en ga me dus druk maken over dingen die zouden kunnen gebeuren waardoor je dus onbewust wat gespannen en dit kan nadelig op je paard doorwerken

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:52

haha gelukkig is het goed gegaan !!
vind het wel beetje onverantwoord om alleen naar buiten te gaan .

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:14

Jeanine84 schreef:
Ook niet heel slim om af te stappen, hierbij bevestig je de angst van je pony! Je had beter even ergens kunnen gaan stilstaan en de mensen vragen voorzichtig te passeren!

Beter dan dat je pony met je ervandoor gaat vlakbij de weg Clown

Voor de ts. Gelukkig is het goed afgelopen ! Haha!

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:56

he, jammer dat er van die mensen zijn die niks van paarden afweten