[foto] Foto's Exloo, heb bitloos gereden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

[foto] Foto's Exloo, heb bitloos gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 21:15

Gisteren ben ik met m'n merrie op stap geweest, heb een halve stunt uitgehaald bij Laurens van Lieren. Omdat ik toch geen talent heb, dacht ik dat ik wel eens wat anders kon doen dan wat je altijd ziet. Ik heb na 10 minuten het hoofdstel van m'n merrie afgedaan en heb bitloos verder gereden aan de neusriem. Later ook nog geinterviewd waarom ik dat deed. Ik heb gezegd dat het op officiele wedstrijden niet mag en hier stond er niets over geschreven, dus had zoiets van ik laat zien dat het met en zonder bit kan. Je moet immers toch op been en zit rijden? Het was hier volgens hen officieel ook niet toegestaan, maar ik heb gezegd dat je er uitdrukkelijk staat dat je wel met beenbeschermers mocht rijden, maar dat er niets stond over een bit. En dat ik ook heb laten zien dat beide gewoon prima kan.
Helaas zijn mijn eigen foto's mislukt, maar h2f.nl had ook nog een paar. Maar wel leuk, het is dus toch opgevallen. Tong uitsteken

Eerst m'n eigen foto's dan maar:
Paard lijkt redelijk schoon. Ze had namelijk netjes op de heenreis in de trailer geplast en daarna lopen stampen. Ik kijk nog steeds te veel naar beneden en moet m'n handen minder breed zetten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier doe ik net het hoofdstel af, de neusriem laat ik zitten.
Afbeelding

En voor de mensen die het niet willen geloven, ik rij hier toch echt bitloos. Maar ja, de foto's zijn wel heel erg slecht. Achteraf gezien hadden we buiten nog een paar moeten maken, maar dat is niet gebeurd.
Afbeelding

Afbeelding

Nu de foto's van h2f:
opzadelen:
Afbeelding

Afbeelding

Handschoenen aandoen e.d.:
Afbeelding

even stappen (ik loop hier zelf niet met m'n merrie, maar een vriendin die mee was).
Afbeelding

Nog buiten:
Afbeelding

Afbeelding

In de ring, er is maar 1 gemaakt waar ik met bit rij. Helaas vind ik het geen mooie foto, ik zit voorover, en m'n paard was hier nog echt niet goed los:
http://img170.imageshack.us/img170/1024/h2f7396mj3.jpg

Hoofdje met hoofdstel nog om:
http://img397.imageshack.us/img397/8414/h2f7394iw5.jpg

Hoofdstel afdoen:
http://img519.imageshack.us/img519/7798/h2f7436aa5.jpg

http://img519.imageshack.us/img519/9330/h2f7435bz4.jpg

Bitloos:
http://img170.imageshack.us/img170/889/h2f7438sq1.jpg

http://img137.imageshack.us/img137/3562/h2f7437ti8.jpg
Laatst bijgewerkt door Faniek op 24-03-08 23:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max. 15 foto's! Rest in link

desney8

Re: [foto] Foto's Exloo, heb bitloos gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:21

wat zeiden ze ervan dan?
dat je zonder bit ging rijden?

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:22

Echt gaaf dat je dat hebt gedaan, moet je wel durven!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 21:23

Ze kwamen me dus achterna voor een interview. Er werd gezegd dat het niet mocht. Nou, er staat niets over op de site, maar er staat wel dat je met beenbescherming mag rijden en alleen met hoedje mag in de subtop. En zoals m'n instructeur altijd zegt: wat er niet staat mag. Vork
Verder werd er gezegd dat Laurens wil zien hoe je inwerkt op de mond. Tja, ik heb maar gezegd dat ik dat ook heb laten zien, want ik heb immers ook MET bit gereden. Tong uitsteken Anderen vonden het wel een leuke stunt.

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:25

egt goed dan kan je die andere mansen ook laten zien dat het zo kan Haha!

desney8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:26

hihi...maar vondt laurens het wel grappig? Tong uitsteken Tong uitsteken

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:27

Haha.. Wel een grappige stunt! Keek hij niet heel vreemd op? Clown

weemi_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:32

was je genomineerd ? nee zeker Tong uitsteken wil ook wel weten hoe hij hier op reageerden

veerlefellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:36

leuk gedaan
wat zei laurens ervan?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 21:37

Hij heeft niets tegen mij gezegd, maar me wel aangekeken terwijl ik met een grijns op het paard zat. Er was nog iemand die dacht dat ik m'n hoofdstel verloren was. Uiteraard niet genomineerd, maar dat had ik ook absoluut niet verwacht. Ik heb me opgegeven toen het veulen nog maar net geboren was. Hoe m'n merrie zou zijn wist ik nog niet. Als alternatief had ik een haflinger om te rijden van een vriendin van mij. Toen bleek dat ik m'n eigen merrie wel gewoon kon rijden, begonnen de melige gedachten. Ach zeg ik, ik ga gewoon bitloos. En van het 1 kwam het ander. Vorige week een keer geoefend en op zaterdag nog een keer. Niet zozeer het bitloze rjiden, maar of ik snel genoeg de teugels aan de neusriem kon krijgen. En dat lukte. Dus maar gewoon uitgevoerd. Helaas reden we maar 12 minuten, want na 10 minuten heb ik dus het hoofdstel afgedaan. De anderen kwamen vrijwel direct daarna weer binnen.

desney8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:40

ik snap niet meer hoe je rijd...hihi..
waar heb je de teugels aan zitten?
en waar is het bit dan?

heb je een foto van het hoofd..?(als je bitloos bent)?

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:41

Lef. Ja
Toch jammer dat je niet genomineerd bent.. Mooi paard iig!

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:41

Jammer dat je het niet langer hebt kunnen laten zien. Maar ik denk dat mensen die bitloos rijden promoten, hier heel blij mee zijn!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:10

OK dan! Echt lef van je dat je zoiets doet! Leuke fotos! Een na laatste foto: big smile *LOL*

SANNExREBEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:15

Haha , een meid met ballen !
Super goede stunt , en indd ik denk dat de mensen die hier bitloosrijden promoten hier erg blij mee zullen zijn .
Jammer dat je niet bent genomineerd , mooi paard om te zien . En ze loopt ook lekker , super !

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:23

Wat wilde je hiermee bereiken? Zie het nut er eigenlijk niet echt van in Verward

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 22:31

Emilia schreef:
Wat wilde je hiermee bereiken? Zie het nut er eigenlijk niet echt van in Verward

Gewoon laten zien dat je ook best zonder bit kunt rijden en dat het plaatje of de inwerking er niet door verandert. Op officiele wedstrijden mag het niet, ik rij dan ook gewoon met bit, en ben ook absoluut niet tegen een bit. Maar de conservatieve dressuurruiters denken of vinden dat je niet zonder bit kunt rijden. Nu had ik de kans om het eens te laten zien, terwijl de rest van de entourage wel 'wedstrijdgericht' was met hekjes, aankleding van ruiters en paarden, enz. Ik heb dit ook al een keer bij m'n dressuurinstructrice en bij m'n springinstructeur laten zien. Ook zij dachten dat het beeld erdoor zou veranderen of dat je niet goed meer in zou kunnen werken.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:33

germie schreef:
Emilia schreef:

Gewoon laten zien dat je ook best zonder bit kunt rijden en dat het plaatje of de inwerking er niet door verandert. Op officiele wedstrijden mag het niet, ik rij dan ook gewoon met bit, en ben ook absoluut niet tegen een bit. Maar de conservatieve dressuurruiters denken of vinden dat je niet zonder bit kunt rijden. Nu had ik de kans om het eens te laten zien, terwijl de rest van de entourage wel 'wedstrijdgericht' was met hekjes, aankleding van ruiters en paarden, enz.

tja, maar volgens mij is het bekend dat je zonder bit ook kan rijden. Als je toch niet serieus was, had iemand anders netzo goed jouw plek kunnen krijgen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 22:36

Emilia, ik heb serieus gereden, heb wel m'n best gedaan om m'n paard gewoon netjes voor te stellen, maar ik had wel een reeel beeld van mezelf dat ik niet verwacht had dat ik genomineerd zou worden. Was gewoon zoals voor velen voor de ervaring. Verder betaal ik netjes m'n inschrijfgeld en heb dus ook gewoon het recht om te starten. Heeft niets met plekken inpikken te maken.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:39

Ik vond al dat je zo'n apart hoofdstel had, haha. Haha! En verder.. Je merrie zag er goed uit ondanks dat ze zo vaak had gepist. Vind het een erg leuk dier! En ik kan je actie wel waarderen. Lachen

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:46

germie schreef:
Emilia, ik heb serieus gereden, heb wel m'n best gedaan om m'n paard gewoon netjes voor te stellen, maar ik had wel een reeel beeld van mezelf dat ik niet verwacht had dat ik genomineerd zou worden. Was gewoon zoals voor velen voor de ervaring. Verder betaal ik netjes m'n inschrijfgeld en heb dus ook gewoon het recht om te starten. Heeft niets met plekken inpikken te maken.

Je hebt me niet horen zeggen dat jij een plek ingepikt hebt. Ik zei dat iemand anders dan wel op jou plek had gekund aangezien je een reeel beeld van jezelf hebt dat je toch niet geselecteerd zou worden. Als ik heen was gegaan, was ik wel met het doel om geselecteerd te worden heengegaan.
nouja, als jij er maar plezier in gehad hebt.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:48

Ik denk toch dat het spel belangrijker is dan de knikkers. Als alleen degenen heen waren gegaan die echt dachten talent te hebben dan waren er Of heel veel teleurgestelde mensen geweest, of heel weinig inschrijvingen denk ik.

Even ontopic, leuke foto's hoor Bren, ondanks t slechte licht, en ik vind je actie nog altijd geweldig, had t zelf niet gedurfd Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 22:49

Bedankt Elessar. Ik kon je alleen op dat moment echt niet vertellen wat ik van plan was. Knipoog Maar die foto van het hoofd van m'n paard in de ring, nog met bit vind ik wel mooi. Zo apart lijkt het hoofdstel toch niet? Normaal rij ik ook met een hoge neusriem.
Maar je had de trailer thuis moeten zien. Heb de slang er in gezet, was niet om aan te zien (en stonk ook nog.). Maar ja, dan moet je ook niet met een zogende merrie op stap gaan. Ze heeft nog niet eerder op de heenreis in de trailer geplast.

Desney8, ik heb helaas niet echt een duidelijke foto van het bitloze hoofdstel om het hoofd van m'n paard. Maar het is dus een brede neusriem met onder een mogelijkheid om riempjes te kruisen en daar teugels aan te maken.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:02

Ik heb je zien rijden. wij vroegen ons ook af wat je in hemelsnaam aan het doen was met je achterste naar de kantine Tong uitsteken

persoonlijk vond ik je paard fijner lopen zonder het bit dan met.Toen was de aanleuning een stukje stiller Lachen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:21

Tja jij hebt je lol gehad prima, maar ik zie het nut er ook niet echt van in

Ik kan met dan ook helemaal voorstellen dat het voor Laurens wel vermoeiende dagen zijn Gaaaap
Dit is immers echt niet waar ze op zitten te wachten.
Dan krijg je ook van dit soort reacties.....

Citaat:
ik vond laurens tegenvallen.. hij heeft amper gekeken naar onze groepen, hij was alleen druk met z'n chocolade reep.. hij heeft ook bijna niks gezegt.. ik snap echt wel dat hij niet tegen iedereen iets kan zeggen, maar hij kan wel kijken of hij een aanwijzing kan geven. als je niet kijkt kun je ook niet beoordelen.. nee, viel tegen.. thinka deed wel super haar best dus ben wel heel erg tevreden Knipoog

De vergelijking met Idols vind het wel treffend, als je geen talent hebt doe je gewoon zo raar mogelijk om aandacht te krijgen.

Maar goed jij hebt een leuke dag gehad Knipoog

PS in vind de foto's met bit een fijner beeld geven dan zonder bit. Zonder bit ziet het er hangerig en strak uit.