Even van me af schrijven..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Even van me af schrijven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 23:29

Nou ik heb er weer een rare avond op zitten..
Het begon zo:
Ik zou met mijn pony naar les die na een val van de trailer moeilijk de trailer op wil. Thuis liep ze voor haar doen vrij snel de trailer op en dat viel me dus ook reuze mee.. Daarna lekker les gereden en dat ging ook allemaal super.. Ik dus helemaal blij, maar toen moest ze weer de trailer op..
De eerste paar pogingen mislukten maar daar keek ik niet echt van op, na een paar minuten viel het me op dat ze eigenlijk alleen maar met de deur van de manege bezig was en dat ze dus wachtte op de pony van de vriendin van mij die mee was. Ik vroeg haar om iemand te vragen die haar pony wou vast houden vlakbij de trailer of dat die gene haar taak aan de longeerlijn over zou nemen en dus liep ze naar de manege, ze kwam alleen niet terug met 1 maar met wel 5 mannen. Die mannen hebben eerst een beetje rustig aangekeken en een klein beetje geduwt enz. Die vriendin die mee was begon haar geduld te verliezen omdat ze nog wat schoolwerk over wou kijken voor een toets wat ik ook wel snap, ook de mannen die er bij stonden vonden dat ze er nu echt op moest, ze waren op de hoogte van dat ze was gevallen maar toen ze hun geduld verloren begonnen ze steeds dringender te duwen en te trekken wat op mijn pony geen postief effect heeft. 1 van de mannen had een idee zei hij en dus gaf ik mijn pony even over aan die man. Hij maakte de longeerlijn vast aan het halster van mijn pony en deed de longeerlijn om de voorste stang heen en maakte die vast. Mijn pony merkte dat ze niet achteruit kon en begon te hangen, ze stond vrijwel precies zo als hoe ze van de trailer was gevallen dus ik zag echt de angst in haar ogen. Ik ben toen snel de trailer ingerent, heb de longeerlijn losgemaakt en de man duidelijk gemaakt dat je bij mijn pony echt rustig moet blijven en haar niet heel erg moet dwingen want dan gaat ze gewoon echt niet meer. Daarna hebben we nog een aantal dingen geporbeerd wat ook niet hielp. 1 van de mannen liep weer naar binnen en kwam terug met nog een andere man die een longeerzweep bij zich had. Hij vroeg eerst aan mij of hij mocht waarop ik duidelijk nee zei, maar die vriendin van mij zei tegen die man van ach doe maar ik wil naar huis, waarop die man dus mijn pony begon te slaan. Na 3 klappen raakte ik zo over m'n toeren dat ik gewoon heb gezegd van nou doei ik ga ook.. Ik ben weg gelopen met m'n pony en liep een rondje om de manege, toen ik het rondje had gemaakt zag ik echter mijn moeder en die vriendin weg rijden met de trailer. Ze reden nog langs mij maar ze reden gewoon door!! Dus ik helemaal overstuur, ben ik maar terug naar huis gaan wandelen langs de weg. Ik had alleen geen lichtjes bij me dus ik wist donders goed dat ik op moest letten. Iedere keer dat er een auto langs kwam ging ik onder een lantaren paal of zo ver mogelijk in de berm staan met het kleine reflecterende stukje op haar deken zoveel mogelijk naar de auto gericht. Gelukkig gedraagde mijn pony zich voorbeeldig waardoor ik die vriendin kon smsen dat m'n moeder metteen terug moest komen. Ik was al over de helft toen ik gebeld werd door mijn moeder dat ze onder weg was met andere hulptroepen die mijn pony goed kennen. We hebben mijn pony toen aan de kant van de weg toch nog ingeladen en zijn het laatste stukje naar huis gereden..

Al met al is het dus goed afgelopen maar ik ben er echt helemaal niet blij mee.. Ten eerste vind ik het te zot voor woorden dat die vriendin zo maar even beslist of die man mijn pony mag slaan!! Ten tweede vind ik het ook niet kunnen dat mijn moeder me zomaar liet lopen langs de weg zonder goede verlichting, en die weg staat ook nog bekend om de rare kerels die er weleens kunnen rondlopen (er is zelfs een keer een meisje van haar paard gerukt..).. En ten derde baal ik er enorm van dat mijn pony zo bang is voor de trailer waardoor we elke keer met haar lopen te klooien om haar in de trailer te krijgen.

Gelukkig was mijn vriend berreid om metteen naar me toe te komen toen ik thuis was en me even te troosten en mijn verhaal aan te horen.. Lachen

Urbanus

Re: Even van me af schrijven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:36

Ik vind dat geen vriendin! Ik zou werkelijk waar haar ingewanden er uitgerukt hebben in jouw plaats... haar schoolwerk boven mijn paard stellen..que?!?!

En wat rot allemaal... gewoon maar blijven oefenen om het vertrouwen terug te krijgen.... Ik weet wat je doormaakt, had ook een getraumatiseerde pony, maar man wat was ik blij toen we die angst overwonnen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:38

Gelukkig ben je veilig thuis gekomen.

Op zoek naar een andere vriendin zou ik zo zeggen Lachen.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:40

Nou zou ook niet mijn vriendin zijn.

Ik hoop dat je pony niet nog erger getraumatiseerd is nu en dat het met veel oefenen alsnog een stuk beter gaat. Wat zal jij je rot gevoeld hebben.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:44

Jeetje zeg, wat een vriendin .. pff

Mar vind het ook wat vreemd van je moeder? Je dochter zo daar laten staan met d'r pony? Ik snap eigenlijk niet dat ze zomaar is weggereden om ''bevel'' van je ''vriendin''.

Gentle_Joy

ik zou zeker ook een andere vriendin zoeken!
Bij mij hoeft zeker niemand mijn paard de trailer in te slaan! dan hebben ze zeker oorlog met mij! ik wil ook niet dat ze er bv met een lijn achter gaan staan... mijn vorige paard had ook trailerlaadproblemen wat uiteindelijk totaal verdwenen is gelukkig.

Ik zou ook met je moeder even een gesprekje hebben.

Verder vind ik wel dat je een leuk paardje hebt!
Nog lekker jong. Gewoon in je eentje veel oefenen met in en uit de trailer en gebruik er gewoon iets bij waar je paard zot van is Knipoog

Ik ben van mening dat je het beste zelf je paard kan helpen met die trailerangst overwinnen en mocht je het echt niet aandurven dan het uitbesteden Lachen
Laatst bijgewerkt door Gentle_Joy op 17-03-08 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:46

Oef, das ook een lekker verhaal zeg! En inderdaad, gauw op zoek naar een andere vriendin, deze dame heeft totaal geen benul hoe je met een paard met zo'n trauma om moet gaan en vooral geen haast moet hebben! Ik snap dat school belangrijk is, maar dan had ze van te voren moeten nadenken of ze niet misschien op een andere manier naar de les had kunnen gaan... Ik ben niet iemand van de vooroordelen, en misschien dat ze in een andere situatie wel het geduld had opgebracht, maar hier heeft ze in ieder geval verkeerd gehandeld door die man te zeggen dat die maar gewoon moest slaan, daarmee vererger je de situatie alleen maar. En ook wel banketstaaf van je moeder, dat ze niet op zn minst even iets had kunnen zeggen dat ze hulptroepen ging halen!
Maar ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt, mijn paard loopt wel goed de trailer op, maar die laat zich vervolgens in de trailer vallen, waardoor hij dan weer in paniek raakt. Dus ik kan hem helemaal niet meer vervoeren... Heel veel succes, en met veel geduld en vertrouwen, en een goede trailertraining zul je er vast wel weer doorheen komen! Knipoog

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:50

dat noem ik geen vriendin. Als ze huiswerk over wilde kijken had ze niet mee moeten gaan of dit voor de tijd moeten doen. Het is maar goed dat het niet mijn ponie was. Denk dat ik de zweep had afgepakt en die mannen daar eens goed de mening had verteld. Denk dat je moeder zoiets had eerst je "vriendin"maar weg brengen en dan mensen ophalen die de ponie kennen. Maar vind het raar dat ze zomaar weg gereden is zonder iets te zeggen. Zou hier ook nog met je moeder over hebben als ik jouw was.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:51

hmm.. als een pony een trauma heeft aan de trailer, en vriendin vind t goed dat iemand die pony zou slaan omdat ie bang is, ik zou persoonlijk die zweep hebbe gepakt en die vriendin ermee hebbe gemept, is zij ff gek

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 01:23

die vriendin vind ik nou niet echt een vriending, schoolwerk belangrijker, ?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 09:48

dankjullie wel voor de reacties Lachen
Met mijn moeder heb ik al even een hartig woordje gesproken, ze bedoelde het goed maar ze weet nu ook dat ik om haar actie heel boos ben geworden..
En die vriendin.. Tsjaah.. Ik ga in ieder geval even tegen haar zeggen dat ik het niet vond kunnen hoe ze deed en dat we voortaan niet meer samen met de trailer gaan..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:54

Het spijt me zeer hoor, maar ik had die 'vriendin' toch zelf een paar kletsen met de longeerzweep gegeven!
ANGST NOOIT AANPAKKEN MET GEWELD!
Dat moet toch zo onderhand wel bekend zijn, of niet dan?
Ik moet zeggen dat ik ook direct de zweep van die gozer had afgepakt, die haar had geslagen, maarja, als je zelf je pony vast heb is dat geen optie.

Er zijn op bokt meerdere topics geweest over het leren inladen, ook voor getraumatiseerde pony's. Daarnaast zijn er misschien wel professionals, die je kunnen hellpen.
HEEL veel succes ermee en goed dat je laat weten dat je dit niet vind kunnen!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:00

Tja, misschien wilde je moeder alleen even dat meisje naar huis brengen, omdat die al zo aan het stressen was over haar schoolwerk, en dan snel terugkomen om jou en je pony op te halen. Je bent ook zelf gaan lopen langs de weg, je had ook even kunnen wachen tot je moeder belde/terugkwam.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 10:12

Ja dat is waar.. Ik was eerst boos weggelopen omdat ik helemaal over de toeren was toen die man mijn pony begon te slaan dus toen mijn moeder langs mij reed dacht ik dat ze op z'n minst wel even zou stoppen en zou zeggen van blijf maar even hier ik kom zo terug met hulptroepen.. Dit deed ze niet waardoor ik nog erger over m'n toeren raakte en even niet wist wat ik moest.. Toen ben ik dus maar gaan lopen omdat mijn pony hier meestal wel rustig van word, en in het donker is ze veel braver buiten dan als het licht is..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:14

Ik denk dat je goed gehandeld hebt hoor Lachen. Door te gaan wandelen breng je al wat rust in de pony en daarna kun je lekker zonder pottenkijkers haar op de trailer zetten Lachen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:23

Anoeska schreef:
Tja, misschien wilde je moeder alleen even dat meisje naar huis brengen, omdat die al zo aan het stressen was over haar schoolwerk, en dan snel terugkomen om jou en je pony op te halen. Je bent ook zelf gaan lopen langs de weg, je had ook even kunnen wachen tot je moeder belde/terugkwam.

Dan had moeder dat wel even kunnen zeggen door te stoppen met de trailer ipv zonder ook maar iets te laten weten gewoon langs te rijden. Dat vind ik écht niet kunnen.

En wat die vriendin betreft: Hamer

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:30

nou ik vind dit dus echt niet kunnen!
ik zou die meid helemaal nooit meer aankijken, eventjes voor jou bepalen dat een ander je paard wel mag slaan.......

enne waarschijnlijk wou je moeder die bitch inerdaad even naar huis brengen, maar dat had ze op haar minst evn tegen je kunnen zeggen ja.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:33

In nood leer je je ware vrienden kennen, dat blijkt maar weer. Op zich vind ik de oplossing van je moeder wel goed, eerst dat lastpak lossen en dan hulptroepen met rust halen, maar idd even communiceren tevoren doet wonderen.

Groot gelijk dat je voortaan de trailer voor jezelf houd of samen met iemand met gevoel voor paarden gaat.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:55

Je gaat toch niet beslissen over iemand anders zijn paard dat ze die wel even een paar klappen mogen geven, sorry hoor maar wat een tr*t van een vriendin. Gelukkig is het goed gekomen, maar ik snap wel dat je echt helemaal de pest erover in had, op zo'n moment heeft je paard zulke dingen echt niet nodig en jij ook niet.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:53

tss, ik was ook laaiend geworden! had exact hetzelfde gedaan als jou, + een telefoontje met de vraag om uitleg Knipoog

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:59

He getver, wat een nare situatie...
Ik kan me goed voorstellen dat het niet leuk is om je - toch al nerveuze - pony in te laden terwijl je vriendin al loopt te drijven dat ze naar huis wil en twee vreeeeeslijk aardige mannen met zwepen je pony de trailer in willen 'helpen'. Gatver.

Beter was geweest dat je moeder je vriendin vast had weggebracht. Dan had jij uitgebreid de tijd gehad om je pony zonder stress en druk de trailer in te krijgen. Liever een half uur zonder stress dan 10 minuten mét Lachen

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:02

Ik vind dat je het erg goed hebt aangepakt , zeggen wat je wilt en niet , het is tenslotte jou pony ! en jij kent hem het beste

Ik vind het verschikkelijk van die moeder dat zij zomaar is doorgereden en van jou " vriendin " dat zij gewoon weg wilde voor wat huiswerk ...

Ik heb overlaatst hetzelfde meegemaakt maar in de andere richting , het meisje is hem gewoon afgetrapt ..
ik ken het dus wel Lachen

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:49

gewoon veel oefenen met je pony op trailer goed belonen en stukje rijden en er weeer vanaf.
dat eventjes 1 keer inde week oefenen komt het wel goed
wat je vriendin betreft zou ik haar goed op haar nummer zetten
want ze hoort dat niet te beslissen en ook je moeder mag zich schamen..
erg gevaarlijk om met een pony zo te lope..vind wel goed dat je je pony niet hebt laten slaan..daar kan je hem goed
mee verpesten met trailers.. gewoon met geduld oefenen en succ6

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:17

Gelukkig is het nu veilig, maar dat klinkt allemaal niet oké.