Mijn moeder belde mij zaterdagochtend al vroeg op: Blue was compleet over de zeik. Die stond te hyperen in z'n stal, kijkt helemaal wild uit z'n ogen. Deken helemaal los, hij helemaal onder de mest (waarschijnlijk liggen rollen, dus ik denk gelijk: hij heeft koliek gehad door z’n paniekerige gedrag
). Ze durfde hem niet buiten te zetten als hij zo is. Dus ik vroeger naar stal gegaan die dag en maakte me wel zorgen.En zo trof ik Blue dus aan in z'n stal:

Deken helemaal scheef, stal opgeploegd, zeiknat van het zweet, wilde ogen, snuiven, heen en weer drentelen, onder de stront. Kortom: helemaal in paniek. Dat was ook wel te verklaren. De wind maakte behoorlijke herrie over de dakplaten en langs de schuur.
"Baas! Help!"

Ik deed z'n stal open en hij wilde gelijk de stal uit racen om bij mij troost te zoeken. Arm ventje. Hij was echt heeeel zielig. Eerst goed bekeken (paar schaafwondjes op z'n hoofd), deken goed gedaan, flink gekalmeerd en gekroeld en toen buiten gezet. Toen was het goed. Want buiten stormt het dan wel, maar heb je niet die gekke geluiden in stal. Dus maar niets meer met hem gedaan die dag. Hij was bekaf van het druk doen, dus hij kon nu eindelijk uitrusten. Ga ik hem ook nog niet eens aan het werk zetten. De volgende dag was alles weer goed. Blue was weer de oude.
Dit had ik nog niet eerder meegemaakt dat hij zo in paniek was. Iemand opperde dat hij wellicht ook heeft vastgelegen. Maar wat nu voor een volgende keer? Wat als er weer zulk vreemd weer wordt voorspeld? Ik kan hem toch niet aan z’n lot overlaten? Iemand adviseerde al om dan Nerve Control te geven. Maar misschien hebben anderen nog tips?
Nouja, beter dat er niks ergs is gebeurd! [Behalve die paniek dan!] Ik zou eigenlijk niet weten wat je er aan kunt doen. Misschien wat extra aandacht geven? Misschien extra kriebelen op haar lievelings plekjes? [Dus schoft, oren, etc.] 

Hopelijk heeft hij er de volgende keer minder last van. 

Maar gewoon, tijdens het poetsen, gewoon nét iets extra's. Snap je wat ik bedoel
Hij blijft onrustig. Hij heeft inmiddels het deken nu gesloopt en kan niet rustig op stal staan. Heb besloten m'n wedstrijd a.s. zondag af te zeggen. Ik ga niet met een nerveus paard dik een uur met de trailer rijden. Als er onderweg maar iets gebeurd, gaat het gewoon mis. Je kan je voorstellen dat ik met zo'n angstig paard niet op pad ga. Hij is al geen fan van de trailer, maar als we dus onderweg een bui krijgen wat geluid maakt op de trailer... ik wil er niet over nadenken zelfs.