Snowville, hoe een droom stap voor stap uitkomt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Snowville, hoe een droom stap voor stap uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 22:54

Eind 2006 kwam mijn leven in een opwaartse stroomversnelling, met onder andere als resultaat dat ik mijn trouwe metgezel Snowdon kon geven wat ik graag wilde... een eigen stek met vriendjes en vriendinnetjes Knipoog
Zoiets moet je stap voor stap opbouwen, dus in eerste instantie stond Snowdon alleen. Hij had niets te klagen hoor, hij had heerlijk de ruimte en andere paarden op hoorbare en zienbare afstand.

Via bokt stuitte ik op de zoektocht naar een adresje gezocht met spoed voor een 'bejaarde' tinkermerrie van 19 jaar met narcolepsie, versleten achterhand en een blind oog. Samen kwamen we er aan uit dat voor beide partijen het een geweldig idee was om deze merrie, Chamee, voorlopig bij Snowdon te zetten. Zo kon ze tot rust komen en kon men op zoek naar een echt nieuw thuis voor haar.

Binnen een maand kochten we Sultan, een shetlanderruin van 14 jaar oud wat bij een collega eigenlijk in de weg stond. Voor een habbekrats kon ik hem krijgen en mijn bedoeling was dan ook om een goed adresje voor hem te zoeken, want we wilden graag een merrie ipv een ruin. Sultan veroverde echt onze harten, maar toch hield ik voet bij stuk en zodoende werd Sultan verkocht naar een drents vakantiepark.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WOT74BP8.jpg

De zoektocht naar een shetlandermerrie ging door en we hadden onze zinnen gezet op een bruin wildkleurig dametje in België, maar dit hebben we uiteindelijk niet door kunnen zetten. Het vertrouwen in de handelaar was ernstig geschaadt en we durfden het risico niet aan. Deze merrie bleef echter wel in mijn hoofd zitten en ik bleef alle shetlandermerries met haar vergelijken.

Tot ik op een dag op internet zat rond te struinen en eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid bij een tinkermerrie zat te kijken, zag ik een tinkerveulen wat mij enorm prikkelde. Mijn vriend was er ook direct weg van en onderaan de advertentie bleek dus ook nog te staan dat het veulen van 2006 ook nog te koop was. Verder totaal geen info, want de advertentie ging voornl om de volwassen merrie. We hebben gemaild... en een maand later stond jaarling Chayenne hier. Exact wat ik jaren geleden al zocht en ooit nog zeer graag wilde... een bruinbonte merrie!

Afbeelding

Nu stonden ze met z'n 3en... 3 tinkertjes in onze eigen wei! Als enorm tinkerfan (onder meer) was dit echt zo onwijs genieten!

En alsof dat nog niet genoeg was, liepen we datzelfde weekend (1 april 2007...) een kleine zwarte 3-jarige merrie 'tegen het lijf'. Verstopt op een boerenerf in 't dorp tussen allerlei afval, bedelend aan het hek. Te koop... Totaal niet wat ik zocht, maar al gesmolten alvorens na te kunnen denken. We noemden haar Santa from Snowville...

On the way home, welcome my dear!
Afbeelding

Ons 'paradijsje' was zo wel af! Santa was jong, onervaren maar sterk en we overweegden haar te laten dekken. Deze beslissing werd (bleek later) te snel, te impulsief, te onstuimig gemaakt in een waas van dat we het zo graag wilden. Santa werd gedekt, maar bleef erg lang hengstig. Na 2 weken bij de hengst hebben we de erg gewillige Santa opgehaald, want het voelde niet goed. Ze bleek later wel drachtig, een meevaller. De zenuwen wat het zou worden en hoe het er uit zou zien gierden door m'n lijf. Dit was voor ons beiden de eerste keer dat we dit mee konden maken. Er werd al volop gebrainstormd over de namen en hoe we hier zouden blijven slapen als het zover was.

Een namiddag in April:
Afbeelding

Ondertussen kwam het nieuws dat Chamee een nieuw thuis kreeg! De tijd naderde dat we afscheid moesten nemen van haar. Op een mooie dag in Mei kwam Amanda langs om foto's te maken van de drie musketiers. Zo hadden we ook gelijk een blijvende mooie herinnering aan deze dame.

Chamee:
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JIH6SCYJ

Snowdon:
Afbeelding

Chayenne:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ISRBXP7M

De drie musketiers!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HBU36HBM

In het voorjaar kregen we ook nog uitbreiding in de vorm van jonge konijntjes! Toch ook zeker een klein wondertje om mee te maken!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LZC3MVRN
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VGWQJG8N

En om het nog helemaal gek te maken... bracht mijn vriend ook nog eens 4 weeskittens mee van z'n werk!
Niet op Snowville uiteraard, maar vond het hier toch nog een beetje bij horen.
Onze (ex-)kater was helemaal in z'n sas!
Afbeelding
Na enkele redelijk zware weken met al dat jonge grut, hebben 3 van de kleine kittens het helaas niet gered.

De zomer was prachtig, gewoon volop genieten van onze paardjes... op 'Snowville', in het bos of onderweg door de polder, een korte wandeling langs het kanaal... alles was wel best. Wat kan je ontzettend genieten van zoiets!

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AENMVZWK.jpg
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

filmpje, met de kar: http://www.youtube.com/watch?v=4FFPR6YTHH0
Afbeelding

De scoutingkinderen vertoefden ook prima op ons 'kinderboerderijtje'!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ISV7CGUF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AUWHESVI.jpg

Het najaar kwam en bracht slecht nieuws...
Onze kleine zwarte hartendiefje kreeg een miskraam en bleek bloedarmoede onder de leden te hebben.
In Memoriam: Santa's Avalon from Snowville.

Maar uiteraard gaat ons leven gewoon door...
Met visite op stap, voor Chayenne de eerste keer de drukke weg over het kanaal. Op naar het grote bos!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZJG7YKDL.jpg
Afbeelding

Na enkele weken extra goede zorgen zag je al duidelijk verschil, maar ze is er nog niet helemaal.
We waren eigenlijk al aan het rondkijken voor een maatje voor Santa, want ze stond steeds vaker maar eenzaam in haar eigen paddock. Enkele dagen vóór de miskraam waren we al een erg leuk bont hengstveulentje uit het dorp tegengekomen... een poosje later verwelkomden we dus Shiloh from Snowville.

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8ORR4PLL.jpg

Vriendjes!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BSR6OQEE.jpg

Puppylove Lovers
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JUTIYLM4.jpg

En meeste recent is onze logée CubaLibra's Chennai, van 'CubaLibre'.
Peuter en kleuter kunnen het voortreffelijk met elkaar vinden!
Afbeelding

Doei, doei
Afbeelding

In het voorjaar van 2008 verhuizen we het geheel naar een nieuwe locatie, waar we beginnen vanaf een kale akker!
Op de huidige locatie kunnen we nl niet lang blijven en eerlijk gezegd hadden we een behoorlijke domper aan de omheining. Maar dat mag de pret niet drukken, we hebben heel veel plezier gehad van deze schitterende locatie!

Succubi

Re: Snowville, hoe een droom stap voor stap uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:03

Wat een gebeurtennisen allemaal!
Ziet er allemaal wel heerlijk ontspannen uit! Hoop dat de verhuizing naar de nieuwe locatie soepel verloopt! Lachen

(ps: Je 1na laatste foto doet het niet, aan het einde mist hij een / voor IMG)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:03

Wat een prachtig overzicht Leon!
Ook jullie dromen komen stilaan allemaal uit, veel succes gewenst in 2008 op jullie nieuwe stek!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:04

Super gaaf Leon!
Echt een heel mooi overzicht Ja

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:08

Wat leuk Leon z'n verhaal! Hoop dat jullie nieuwe stekkie goed gaat bevallen en dat jullie er nog heel veel plezier van mogen hebben!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:10

Leuk overzicht zeg! Goed jaar achter de rug, over het geheel gezien...

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:18

Mooi overzicht en gave foto's. Succes op jullie nieuwe stek.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 07:10

erg leuk overzicht met ups en downs, jullie hebben heerlijke en prachtige paardjes staan.

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 08:57

erg leuke omschrijving van jullie de afgelopen jaren en natuurlijk van de paarden.
Wens jullie enorm veel succes aankomend jaar en natuurlijk de jaren die vervolgen ook Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:57

Erg mooi overzicht leon, een jaar vol vreugde en verdriet. Wat hebben jullie toch veel beleefd eigenlijk.
Gelukkig is jullie geluk momenteel compleet en straks heerlijk jullie droomweide creeren. Knipoog
Geniet ervan! Hopelijk word 2008 een nog mooier jaar in hoeverre mogelijk is Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:04

Prachtig overzicht Leon!
Jammer dat je niet de locatie kan blijven waar je nu staat.
Veel succes met de verhuizing van Snowville straks! En we spreken elkaar vast nog wel een keer Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:34

Wat een prachtig overzicht!
Zo zie je alle dromen komen uit. Naar ups en downs, gaan jullie straks naar een super stekkie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:19

Ziet er weer fantastisch uit Leon Lachen Fijn dat je een eigen stek hebt, en ik ben heel benieuwd naar jullie plek volgend jaar Ja Ook dat zal helemaal goed komen, heb er alle vertrouwen in.

Een veelbewogen jaar dus... Komst van vele paarden / dieren, vertrek van enkelen... Mooi overzicht Lachen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:07

erg mooi overzicht Haha!

hopen dat het op jullie nieuwe stekkie beter zal bevallen Knipoog

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:25

Wat een leuk verslag zeg en super leuke fotoos....

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 01:52

Leuk verslag van je hele kudde. Ik hoop dat de nieuwe lokatie ook super bevalt. Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 02:57

Leuk om in een overzichtstopic te zien hoe het jullie vergaan is...ik sluit me aan bij de wensen op een nieuwe stek die 100% naar je zin is en waar je wat langer mag blijven.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:38

hoi leon, leuk om een overzichtstopic over jullie te lezen....
Ik wens jullie alvast fijne dagen toe en een goed 2008!

Zal hier meteen even alvast 3 foto's neerzetten van "de kudde".
4 op 1 rij.... moeten er eigenlijk 5 zijn
Afbeelding
Cheyenne
Afbeelding
Chennai en Shiloh
Afbeelding

De rest krijg je via de mail!
Groetjes Lonneke

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:41

Mooi overzicht!
Wat een mooie omgeving! Lachen

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:45

Hoi Leon, zie dat Cuba het topic ook al heeft gevonden, net voor mij hahaha. Ik las snowville en dacht hey dat klinkt bekend! En ja ook Chennaike is te bewonderen... leuk om te lezen.

Greetz
Hedy (vriendin van Lonneke dus)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 19:50

Die foto's van jou zijn echt humor, Lonneke! Clown
Haha

Ha Hedy, ik moest wel ff denken wie, maar ik weet het!

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:59

Yeah ik ben herkend!!! Go jij! Go jij!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:07

Wat geweldig om zoiets te lezen!
In het begin snapte ik je verhaal niet echt, aangezien het opeens over zoveel tinkers ging.. maar ik heb mijn weg erin kunnen volgen. Knipoog
Wat een ontzettend leuke paarden zeg!
En die foto, dat ze zo bij elkaar liggen.. Daar smelt toch iedereens hart van Lovers?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:57

leon wat een leuk overzicht van je kudde en zij die langs geweest zijn... Ja

die akker hebben jullie nu gekocht? want dat was de planning ongeveer meende ik?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:27

Erg leuk overzicht!
Vind die foto waarop je samen met je tinker op de grond ligt, helemaal geweldig! Haha!