Meisje van 4 op 1000 Kilo Paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BGGBWM

Meisje van 4 op 1000 Kilo Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 18:22

Onze bijrijdster (Carmen) is klein van stuk maar met grote moed en veel lef!
(Deze Belg is afgelopen Maandag helaas overleden aan chronisch lymfoedeem,
vandaar ook de kale benen op deze foto's.)
Groeten, Bart
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

_Jeann

Re: Meisje van 4 op 1000 Kilo Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:23

ahh, wat lief.. en heel jammer dat deze belg is overleden.. het is zo te zien een braaf paardje!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:23

jammer dat het paard is overleden..
gecondoleerd..
Heeel lief meisje zeg!
echt schattig Haha! die beentjes

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:24

heej cool gezicht, en gecondoleerd met het overlijden

Heartflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:25

Jeetje, wat een durfal zeg! Haha! Zonde van het paard, veel sterkte!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:27

ziet er super uit!!! heel goed dat jullie het meisje ook een cap opdoen echt super!
Jammer dat het paard overleden is veel sterkte

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:28

leuke foto's..!!

jammer dat die is overleden, ziet er leuk uit die 2!!

gecondoleerd..

TanteSabien

oh!!! Zij zijn groot en ik is klein!

ik zou dit dus echt niet durven met mijn kids!!!!!

ben je niet doodsbang dat het kleine meisje van dat mega-paard afvalt???

wat als hij bovenop haar gaat staan?!?! Gestoord

gecondoleerd met het overlijden van het paard.
sterkte met de verwerking hiervan Kusje

marle_sheila

ziet er erg leuk uit Tong uitsteken
sterkte, lijkt mee een ontzettend lief paard

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:32

Ahh.. wat lief! Ziet er eigenlijk wel goed uit Knipoog iig niet gevaarlijk ofzo.. braaf paardje.. idd jammer dat ie is overleden.. sterkte ermee en veel succes met die kleine meid in de toekomst Knipoog

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 18:49

Ja, wat een schatje, hé? Echt een superlief meisje en en heel braaf paard, helaas veel te vrog overleden, Beo was pas 7.
Bedankt voor de leuke en lieve reacties.

LoveEddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:23

Jammer van het paard..!
En meestal zijn die grote paarden braver dan pony's, dus ik vind het niet gevaarlijk..
Ziet er echt superschattig uit..!

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 21:18

Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:39

Wat een schattige combi zo Lovers
Sterkte met het verlies van zo'n reusachtige vriend...

(ongevraagd) Tipje: Kijk in vredesnaam uit met zulke kleine kinderen regelmatig op dergelijke brede paarden zetten. In de pubertijd gaan ze daar vreselijke groeipijnen van krijgen omdat het bekken te ver uitgerekt is. Been there, done that. Ik heb het uitgepiept terwijl ik een vrij hoge pijngrens heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:42

Super!!! Wat een ontzettend leuk en lief stel zo. Paard zal echt een schat zijn...
Heel veel sterkte met het verlies, lijkt me ontzettend moeilijk.

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:27

Paard waar ga je met het meisje heen??? Knipoog
Veel sterkte met dit verlies..

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 06:21

Thanks!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:09

Sonja schreef:
(ongevraagd) Tipje: Kijk in vredesnaam uit met zulke kleine kinderen regelmatig op dergelijke brede paarden zetten. In de pubertijd gaan ze daar vreselijke groeipijnen van krijgen omdat het bekken te ver uitgerekt is. Been there, done that. Ik heb het uitgepiept terwijl ik een vrij hoge pijngrens heb...

Kijk, alles met mate, doch paardrijden is UITSTEKEND voor de motoriek van jonge kinderen.
Het is inmiddels een 'erkende' methode om kleine kinderen met evenwichtsstoornissen die daardoor problemen hebben met leren lopen verder te helpen.

De turf van ons zat al te paard zodra hij kon zitten. Veel kritiek op gehad van doemdenkers en klok-horen-luiders in NL. 'Ja maar...' en 'Als er wat...'
Die hebben wat ons betreft allemaal gelijk doch wij kiezen voor Go jij! Go jij!

Hier is de turf bijna vijf, bíjna, dus ook nog 4 Knipoog op twee verschillende dames, samen ook 1000 kilo Haha!

Moderatoropmerking:
Foto's verwijderd, het is niet de bedoeling eigen foto's in andermans ITP topic te plaatsen

HC

...en ja, hij heeft normaal een superlichtgewicht, om zijn nek niet te beschadigen, Troxel op

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:21

Citaat:
Citaat:
Sonja schreef:

Kijk, alles met mate, doch paardrijden is UITSTEKEND voor de motoriek van jonge kinderen.
Het is inmiddels een 'erkende' methode om kleine kinderen met evenwichtsstoornissen die daardoor problemen hebben met leren lopen verder te helpen.

De turf van ons zat al te paard zodra hij kon zitten. Veel kritiek op gehad van doemdenkers en klok-horen-luiders in NL. 'Ja maar...' en 'Als er wat...'
Die hebben wat ons betreft allemaal gelijk doch wij kiezen voor

Hier is de turf bijna vijf, bíjna, dus ook nog 4 op twee verschillende dames, samen ook 1000 kilo

Ik denk dan Sonja bedoelde met het oog op de breedte van het paard en niet dat kleine kinderen niet moeten paardrijden. Ik heb zelf ook een evenwichtsstoornis gehad en mijn fysio raadde destijds ook aan om of op ballet of paardrijden te gaan, toen was voor mij de keus niet moeilijk namelijk PAARDRIJDEN.

Maar ik ken ook een meisje dat op haar 6e op de fries (barrok type dus nogal fors en breed) van haar tante mocht rijden (3 keer in de week een uur) dit heeft ze tot haar 12e gedaan maar zit nu in de groeispurt en heeft nu ontzettend veel pijn aan haar heupen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:36

lammie2701 schreef:
Maar ik ken ook een meisje dat op haar 6e op de fries (barrok type dus nogal fors en breed) van haar tante mocht rijden (3 keer in de week een uur) dit heeft ze tot haar 12e gedaan maar zit nu in de groeispurt en heeft nu ontzettend veel pijn aan haar heupen.

Ja, en is dat oorzaak - gevolg?
Als je wetenschappelijk onderbouwde informatie heb, dan lees ik die GRAAG.

Ik heb een kunstheup en aan de andere kant een pijnlijke van mezelf. Nooit paardgereden als klein kereltje = van niet paardrijden krijg je heupproblemen? Nah, wel van 'Pertes'.
Ik heb er lang, diep en breed met medici over gesproken en een paar uur per week is alleen maar goed.
Basisvoorwaarden
- gezond kind
- geen overbelasting van het kraakbeen door zware stoten

Nogmaals, wetenschappelijk onderbouwde argumenten zijn waardevol dus gráág. Ow-verhalen kan je op de markt horen...

HC

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:40

hey leuk hoor, ik rijd ook al paard vanaf mijn 6de nooit ergens geen last van gehad. dus ik weet het niet. maar het ziet er gaaf uit Tong uitsteken

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:40

lammie2701 schreef:

Ik ken een vrouw die als kind altijd met cap moest paardrijden. Dagelijks, jarenlang. Ze heeft nu migraine....
Toch denk ík dat dit niet van die cap komt, dat je van zonder cap op je bol vallen ook hoofdpijn kan krijgen Knipoog

HC

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:43

sterkte met het verlies!
Onwijs schattig dat meisje er op Lachen

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:50

Bij dat meisje is het inderdaad bewezen dat het van het paardrijden op een te breed paard kwam, ze had in de tussen tijd ook al iedere keer problemen en artsen konden eerst niks vinden en ze vroegen wel wat voor sport ze deed enz. maar niet op wat voor paard. later kreeg ze een arts in het ziekenhuis die ook paardreed en die heeft echt doorgevraagd van op wat voor soort paard en hoe lang en hoe vaak enz. en toen bleek uit allerlei onderzoeken dat de spieren langs haar heupen lange tijd overstrekt waren geweest en dat de heupen de steun van de spieren niet meer had en als gevolg daarvan probeerden de heupen het over te nemen maar op een gegeven moment waren de heupen zo versleten dat ze nu dus met 2 kunstheupen loopt.
En een kunstheup kun je maar 2 keer in je leven krijgen en gaan maar 15 a 20 jaar mee, dus dit meisje gaat nog veel problemen krijgen waarschijnlijk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:57

Hey, ziet er leuk uit zeg. Vindt het nog wel mee vallen hoe een klein meisje van pas 4 erop zit op die grote beo, want kende hem nog van Zeewolde. Erg jammer dat ie overleden is. Was de jongste van die 2 daar. Zie dat jullie Gideon ook hebben? Ook een braaf paard he?!

ook ffies over dat andere. Ik rij ook al mijn hele leven en heb nergens last van. Voel het juist eerder in mijn rug als ik even niet kan rijden.
Mijn zoontje rijdt ook al zijn hele leven nu en nergens last van.

Wil ik even kwijt dat hij al zoals zoveel jongetjes vanaf 6 voetbalt, waarvan laatste 2 seizoenen in selectie. Halverwege laatste seizoen moest ie stoppen. Ernstige blessure aan achillespees. Werd van kwaad alleen tot erger. Wordt nu goed behandelt en we hopen dat het nu met de groei en rust volledig hersteld. Maar paardrijden doet ie toch echt al langer en vaak ook op onze pony's, en nooit klachten.

In alles is te, niet goed. En bij alles ook, dat de ene het wel krijgt en de ander niet. Net als bij roken, worden nog steeds mensen 90 mee!
Daarnaast zitten kinderen niet zoals wij meteen uren intensief op het paard. Mochten ze last krijgen, kunnen ze even minderen. Maar liever nog steeds met paarden bezig zijn, dan hangjongeren etc etc.