[WN] Vers van de pers.....startnummer 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Axefield

Vers van de pers.....startnummer 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 14:40

Nieuw startnummersysteem voor 2007

Beste startnummerhouders,
Het is weer zover, een nieuw jaar, een nieuw wedstrijdseizoen en dus ook nieuwe startnummers. Het federatiebestuur is momenteel bezig met de ontwikkeling van een nieuw showprogramma, hierdoor hebben we nieuwe gegevens nodig.

In tegenstelling tot vorig jaar, verzoeken we iedereen om opnieuw een startnummer aan te vragen. Wanneer je reeds een startnummer hebt aangevraagd in de afgelopen twee jaar, krijg je dus niet automatisch hetzelfde startnummer voor 2007 thuisgestuurd na betaling.

Startnummer wedstrijdseizoen 2007
Vanaf 1 januari dient iedereen opnieuw een startnummer aan te vragen via dit formulier. Je vraagt alleen een startnummer aan voor het paard/de paarden die je wilt starten in 2007.

Zodra je een startnummer hebt aangevraagd maak je zelf € 12,50 per startnummer over op rekeningnummer 33.69.58.064 t.n.v. FNW te Beilen onder vermelding van je naam en de naam van het paard. Een automatische incasso is niet meer mogelijk. Zodra het geld ontvangen is zal het startnummer naar je worden opgestuurd. Dit kan dus een ander nummer zijn dan je tot nu toe hebt gehad. Als je een voorkeur hebt voor een bepaald nummer dan kun je dit aangeven in het toelichtingenveld bij de aanvraag. Mocht deze nog vrij zijn dan wordt deze aan je toegewezen.

De reden voor deze verandering is dat wij met een schone lei willen beginnen en alle gegevens weer up-to-date willen krijgen in het nieuwe computerprogramma waarmee we gaan werken. De historie op de nummers die je tot nu toe hebt gehad blijft gehandhaafd en is ook altijd op te vragen via een mail aan het federatiesecretariaat.

Geldigheidsduur en kosten startnummer
De Federatie heeft gemeend om de startnummers 1 jaar geldig te laten zijn en dat betekent dat als u een startnummer aanvraagt of verlengd per 1 april 2007, deze geldig is tot 1 april 2008. Aanvragen of verlengen kan alleen per de eerste van de maand. U betaalt hiervoor € 10,00 voor het startnummer en € 2,50 voor de verzendkosten. Blanco startnummers op shows worden niet meer verstrekt. Wilt u dus een show starten dan moet u in het bezit zijn van een startnummer.

Tijdig aanvragen
Wilt u dus op tijd voor een show uw startnummer ontvangen dan dient u deze ruim drie weken voor die show aan te vragen, dit kan straks weer via onze nieuwe website. Wilt u nu een startnummer aanvragen dan kunt u dat doen via het bijgevoegde formulier.

Verbeteringen
De reden voor deze gewijzigde aanvraagprocedure is dat wij een aantal verbeteringen willen realiseren, te weten:
Opnieuw aanvragen: de federatie gaat gebruik maken van een nieuw showprogramma, hierdoor beginnen we met een schone lei en hebben we alle gegevens opnieuw nodig van de startnummerhouders. Hierdoor komen alleen de combinaties in het showprogramma waarvoor een startnummer is aangevraagd, dit geeft dus een beter overzicht voor de showorganisaties.
Verplichte invulling velden: hierdoor zijn de gegevens compleet. Vraagt u via de website (momenteel is onze nieuwe website nog niet operationeel) aan dan wordt U verplicht om alle velden te doorlopen voordat u verder kunt met uw aanvraag. Een voordeel hiervan is dat alle benodigde gegevens in het systeem staan en u eigenlijk het hele wedstrijdseizoen alleen uw startnummer maar hoeft in te vullen op de inschrijfformulieren en de te starten onderdelen. Dit maakt het ook voor u eenvoudiger. Alleen als er iets wijzigt, zoals een adres, emailadres, uw nieuwe amateur-kaartnummer van de APHA (deze moet u elk jaar opnieuw aanvragen) andere status, et cetera, dan bent u verplicht dit zelf door te geven aan het federatiesecretariaat zodat dit intern gewijzigd kan worden. Vraagt u een startnummer aan via het bijgeleverde formulier dan dient u ook alles in te vullen, gebeurt dit niet dan wordt uw aanvraag niet in behandeling genomen en komt deze naar u retour.
Er wordt gekeken of het mogelijk is om ook vanuit het buitenland een startnummer aan te vragen. Hiervoor zal het postcodeveld moeten worden aangepast.
Door het niet meer verstrekken van blanco startnummers op een show, maken we het voor de showorganisaties en het federatiesecretariaat een stuk gemakkelijker. Iedereen heeft op tijd een startnummer, alle gegevens zijn up-to-date en er kan geen discussie volgen over het op tijd aangevraagd hebben van een startnummer. Heeft u geen startnummer dan kunt u niet starten op een show. Vraag dus op tijd uw startnummer aan.

Schrijfwijze
Tenslotte willen we u wijzen op de juiste schrijfwijze van de naam van het paard, overeenkomstig de schrijfwijze in het paspoort en op de stamboek-, c.q. registratiepapieren, dus met hoofdletters, kleine letters, spaties et cetera. Hiermee hopen we fouten en vervelende slordigheden in de registratie (en daarmee ook in de uitslagen) te voorkomen.

Het nieuwe aanvraagformulier is te vinden op de pagina startnummer aanvragen.

Wij hopen dat met deze nieuwe startnummeraanvraagmethode en de geldigheid van een startnummer vele ergernissen verholpen zijn en we willen dan ook aan iedereen vragen hier aan mee te werken.

Verder willen we een ieder een goed en succesvol wedstrijdseizoen toewensen!

Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met het federatiesecretariaat.

Dit kan telefonisch op werkdagen van 09.00 tot 12.00 uur op 06 - 54 75 75 74 of via mail: info@westernsport.nl Dit e-mailadres wordt beschermd tegen spam bots, u heeft Javascript nodig om het te bekijken .

Het Federatiebestuur
Laatst bijgewerkt door Axefield op 20-01-07 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Axefield

Re: Vers van de pers.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 14:41

Nou, hier is alles duidelijk beschreven en weet iedereen waar die aan toe is. Veel plezier allemaal !!!

piggeljay

Re: Vers van de pers.....startnummer 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:31

en wie gaat dit vertellen aan de mensen die niet op bokt of andere forums kijken?
komt het ook op de site van de swrn of de wran?
is het niet netter om alle startkaarthouders persoonlijk te benaderen per post of e-mail
ik weet het ik ben een zeur Hamer maar er komt geheit gedonder van waneer men niet persoonlijk benaderd wordt Verward

angelavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:54

piggeljay schreef:
en wie gaat dit vertellen aan de mensen die niet op bokt of andere forums kijken?
komt het ook op de site van de swrn of de wran?
is het niet netter om alle startkaarthouders persoonlijk te benaderen per post of e-mail
ik weet het ik ben een zeur Hamer maar er komt geheit gedonder van waneer men niet persoonlijk benaderd wordt Verward

Ik heb een persoonlijke mail gehad met dezelfde info...

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:02

Zo is het tenminste helemaal niet meer duidelijk Knipoog

Dit blijkt dus de tekst te zijn van de website van de Federatie, we zullen het even simpel houden wat betreft het aanvragen totdat het via de nog niet in de lucht zijnde website kan;

Ga naar www.westernsport.nl
Klik op menuknopje "Startnummer aanvragen" bij "Wedstrijdmenu"
Klik op "Aanvraagformulier startnummers FNW"
In een nieuw venster verschijnt de inhoud van het PDF bestand.
Print het formulier uit.
Vul het formulier in (doe maar in blokletters).
Stuur het op naar het adres wat op het formulier staat vermeld.
Maak het geld over naar het bankrekeningnummer wat weer bij onder menuknop "Nieuws" staat onder "Hoofdmenu".

Helaas staat er niet op dit PDF-formulier vermeld wat verplichte velden zijn en de uitleg is daar niet geheel helder over; je moet alles maar invullen? Vraag ik me af wat ik moet invullen als ik bv niet lid ben van DPHC. We stellen nu maar even dat je dan "NVT" moet invullen.

Die mensen die in Oosterwolde willen starten zullen wel moeten opschieten want je moet het ruim 3 weken voor de wedstrijd aanvragen dus juliie hebben nog 2 a 3 dagen om dat te regelen. Dit bericht op de site had dus ietsje eerder geplaatst kunnen worden en aangezien dit al eerder bekend was bij de Federatie had een brief met tekst en uitleg al veel eerder naar de huidige startnummerhouders gestuurd kunnen worden.

Rob

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 17:55

Mmm.... ik dacht, er wordt in diverse topics naar dit onderwerp gevraagd en ik zag dat dit vanmorgen op de site van westernsport was geplaatst. Dus ik wou het eigenlijk gewoon makkelijk maken voor iedereen,...verkeerd gedacht dus Gestoord, sorry Bloos.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:10

rookie schreef:
Mmm.... ik dacht, er wordt in diverse topics naar dit onderwerp gevraagd en ik zag dat dit vanmorgen op de site van westernsport was geplaatst. Dus ik wou het eigenlijk gewoon makkelijk maken voor iedereen,...verkeerd gedacht dus Gestoord, sorry Bloos.

Niet verkeerd gedacht, integendeel! En nog goed gehandeld ook. Het is juist prima dat er een apart topic over geopend is. De tekst van de Federatie website op Bokt zetten is in principe OK, in die tekst zitten alleen verwijzingen die ik niet begreep (die verwijzen naar de site van de Federatie kwam ik later achter).

Ik ben zelf erg dom (daarom rij ik ook geen paard Cool ) dus hou ik het zo eenvoudig mogelijk omdat ik anders zelf niet meer begrijp wat ik zelf ingetypt heb......hm, nu begin ik het weer niet te begrijpen Knipoog

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:54

ik heb dit jaar en voorgaand jaar 5 startnummers nodig, maar geen mail ontvangen.
het is dat rookie het nu vermeld anders had ik gewoon mijn oude startnummer op mijn paard gehangen en afgewacht tot ik een schrijven of rekening binnen kreeg voor mijn nieuwe nummers zoals voorgaande jaren
dus Rookie bedankt OK dan! in iedergeval voor de inlichtingen, maar bij de federatie gaat men er te veel van uit dat wij dagelijks op hun site zitten voor de veranderingen die hun door willen voeren.
het is net als vorig jaar toen ik een nummer aan vroeg en het niet binnen kreeg.
op de site kon je alles invullen + een machtiging om het bedrag af te schrijven, bleek later elders op de site ergens te staan dat de automatische afschrijving niet meer van toepassing was en je zelf het geld over moest maken.
dat hield dus in dat het aanvraag formulier niet meer up to date was en je eigenlijk eerst de gehele site door moet lezen voor je iets kan gaan bestellen. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:52

Fijn dat je het zegt Rookie.
Beetje vervelend van de federatie, want ik moet nu als een gek een startkaart gaan aanvragen. Ik wil namelijk graag in oosterwolde starten.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:33

Hier net zo.

Ik heb maandag 15 Januari startnummers en lidmaatschap aangevraagd. Van de startnummers heb ik wél een bevestigingsmail gekregen, van de lidmaatschap niet.
Echter stond de dag erna niks meer op westernsport.nl wat betreft aanvragen van startnummers, dus ben benieuwd hoe ik het nu moet doen. Iemand die me kan helpen?

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:44

hehe komt het toch allemaal nog goed zeg!

klaas jij kan het dan toch ook zo doenals hierboven staat?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:57

En dan dubbel betalen?? Ben benieuwd of ze dat mailtje nou nog behandelen of dat als niet verzonden beschouwen.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:02

@Klaasjuhhh; je zou ook gewoon even kunnen bellen naar het bovengenoemde 06-nummer tijdens de vermeldde tijden en de problematiek voorleggen......

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:04

@piggeljay: ik heb een persoonlijke mail gekregen.
De WRAN krijgt ook wat vragen binnen, die worden netjes beantwoord en verwezen naar de FNW.

Ik neem aan dat de andere verenigingen dat ook doen.

Klaas: ik denk dat je even moet bellen Ja

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:21

Ik heb een mailtje gestuurd, als die maandag nog niet is beantwoord zal ik even bellen.

Bedankt.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:06

@anya ik dus niet, en volgens mij meer niet gezien de reacties.
niet dat ik me zo belangrijk voel dat men mij persoonlijk moet benaderen, maar voor alle ruiters zou het leuk zijn als ze op de hoogte waren van veranderingen binnen de organisatie's
en niet voor een verrassing op een wedstrijd komen te staan omdat ze het echt niet wisten
iets voor de vergadering binnen de organisatie's?

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:08

Hoe komt dat 18 februari dan, mag je dan je oude startnummer gebruiken. Wil mijn nummer wel houden als het kan.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:38

Ik ben lid van de WRAN en DPHC en had vorig jaar een startnummer, evenals het jaar ervoor en heb ook niets ontvangen. Misschien dat het nog komen moet?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:41

Geldt voor mij dus ook.. Lid WRAN en DPHC én vorig jaar startnummer en ik wist ook van niks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:43

Ik heb ook geen bericht gehad.
Wat ik alleen merk is dat je nu niet meer online een startkaart kan aanvragen?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:33

klopt nielas het moet via de post, ik hoop dus ook maar dat ik op tijd ben voor oosterwolde
ik heb ook geen bericht gehad en ben lid van de wran en de dawra maar goed, nu dus maar opnieuw.
ze maken het zichzelf wel moeilijk trouwens door mensen een keuze wbt startnummers te geven ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken *LOL*

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:34

Je zou maar geen internet hebben Nagelbijten / Gniffelen
Ik hoop ook dat ik optijd ben voor Oosterwolde..Het kan 3 weken vantevoren max.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:37

klaas ik denk dat als er veel mensen te laat zijn voor een startnummer de federatie wel iets gaat doen daaraan, dit kan zo niet nml Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:38

Klaas, WIE heeft er tegenwoordig geen internet? Dat is vandaag de dag een knap slap excuus. Bovendien kent iedereen wel iemand die wel internet heeft.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:38

maar xono het is wel zo dta je dit dan maar op tijd moet horen he Knipoog