Gecrasht in hek tijdens springwedstrijd.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ophrah

Gecrasht in hek tijdens springwedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 17:33

Nou de titel zegt genoeg denk ik..
Ik had vorig weekend 1 hindernis gesprongen en het ging al fout. Frusty
M'n paard liet d'r voorbeen hangen en trapte de balk af. dus daarom gaf ik er een schop. En daar heeft ze me dus goed voor terug gepakt. Ze bokte een paar keer waardoor ik m'n beugel kwijt was en daarna stierde ze recht op de afscheiding af. Vlak voor het hek ging ze links af en werd ik dus rechtdoor in het hek gelanceerd. Toen ik op wilde staan merkte ik gelijk dat het mis was. Als ik me knie optilde bleef m'n enkel liggen. Dus direct een ambulance gebeld. Er zat een scheur in me laars waar dus gewoon het bot doorheen was gekomen. En flinke open botbreuk dus. Ik ben diezelfde avond nog geopereerd in het erasmus medische centrum en heb nu een pin met schroeven in me been. Na 4 nachten ziekenhuis mocht ik gelukkig weer naar huis. Het enige wat ik nu nog kan is veel rust houden en daarna zal een lange revalidatie in het vooruitzicht staan. Er is binnenin zoveel weefsel, spieren en zenuwen geraakt dat het best wel een tijdje kan gaan duren.
M'n paardje heeft zwangerschapsverlof gekregen. Ze zou dit in september krijgen maar dit is wat vervroegd. Ik wil wel proberen zo snel mogenlijk weer recreatief met haar te gaan rijden.. Ik had nooit verwacht zo'n breuk op te lopen bij het paardrijden. ik ben ook motor rijder en had eerder verwacht dat zoiets daarbij zou gebeuren.. Maar ja zo zie je maar het kan altijd gebeuren.. Sorry voor het lange verhaal. Maar ik begin me aardig te vervelen zo thuis. Knipoog
Hieronder een paar rontgenfoto's van voor en na de operatie..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Re: Gecrasht in hek tijdens springwedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:38

oei pijnlijk.

veel beterschap!!!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:39

Aaah, heel veel sterkte! Dat is balen net met dit warme weer, kan je niks doen. Het bot staat iig wel weer mooi recht! Beterschap!

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:42

auw auw auw
ik heb donderdag mijn eerste wedstrijd met mijn nieuwe paardje hoop maar dat mij dat niet gebeurd....veel beterschap

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:47

AUW Scheve mond Pijnlijk! Dat verwacht je idd niet bij paardrijden, maar zo zie je maar weer Nagelbijten / Gniffelen
Veel beterschap!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:53

ppfffff AUW!! Mensen, ik heb tot nu toe (!!!) echt wel geluk, na bijna 15jr paard rijden nog nooit wat gebroken (wel flinke kneuzingen hoor).

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:03

Auw.. dit lijkt me echt niet prettig zeg!

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 18:42

Ja ik rij ook al 17 jaar en had ook nog nooit wat gebroken. maar ik heb het in 1 keer goed ingehaald. hihi.
Het bot staat inderdaad heel mooi op elkaar. volgens de dokters zelfs super dus dat is echt onwijs positief.. en 1 voordeel dit been is nu onverwoestbaar geworden.. haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:50

Kan me voorstellen dat je je verveelt...Bokken is dan een goede afleiding! Haha! Nare breuk had je hoor...met die pinnen komt het allemaal wel goed. Maar heb je nu eigenlijk spijt van die trap die je d'r gegeven hebt? Anders had ze misschien niet gedaan wat ze heeft gedaan...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:53

Au!! dat is echt heel erg vervelend, ik heb inmiddels ook al best wat opgelopen bij het paardrijden.. 2x enkel zwaargekneust, 1x enkelbanden verrekt die door niet goede behandeling nog steeds niet goed zijn (daardoor ook mijn kapstokvoetje aan de ene kant) 1x een hele diepe wond in me arm en 1x me stuitje gekneust, gelukkig nog niet echt heel erg, maar wel vervelend

Heel veel sterkte..

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 20:53

Nee die schop had ze echt wel verdient. Als ik dat niet had gedaan had ze waarschijnlijk nog veel meer balken eraf gegooid. Dus dat was echt wel nodig. Het is gewoon een samenloop van omstandigheden. Als dat hek 3 meter verder had gestaan was er waarschijnlijk ook niks gebeurt. Ik neem het paard niks kwalijk en mezelf ook niet. En ik zal er ook zonder angst of iets dergelijks weer op gaan zitten..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:54

-> WD-K

Heel veel beterschap!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:59

jeetje wat schrikken!!
een stalgenootje van mij had ongeveer het zelfde. zij zat net 5 min op haar paard, toen een ander langsreed, dat andere paard sloeg uit het niets, zo tegen haar been, scheenbeen dwars door midden Bloos!
nu is ze 4 maand verder, loopt nog steeds met brace, maar ze kan nu kleine stukken zonder krukken lopen. ze mag misschien over een maand op een paard stappen..

heel veel sterkte in ieder geval!! je bent er mooi een tijd uit!

nicoleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:10

Ik heb precies dezelfde pin en schroeven in mijn been gehad en bijna de zelfde breuk alleen geen open bot breuk bij mij gebeurde dit in aug. 2004 toen ik mijn paard net 2 weken had ben ik eraf gevallen en een stukje in de beugel blijven hangen en toen kwam ik los en kwam verkeerd op de grond terecht en dus ook gebroken Huilen . Was echt zeer pijnlijk. Maar ik wens je heel veel beterschap en hopelijk gaat alles sneller dan bij mij Knipoog

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:30

ik rijd nu 13 jaar en heb een keer iets gebroken, het paard gleed uit in een bocht en ging onderuit ik vloog er vanaf recht tegen de muur aan sleutelbeen gebroken....ik ben nu wat voorzichtiger in de bochten haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 06:41

Auw, dat ziet er zeer pijnlijk uit!
Heel veel beterschap, hopelijk valt het herstel mee!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 08:32

Ziet er idd erg pijnlijk uit! Veel beterschap!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 08:39

ophrah schreef:
Ja ik rij ook al 17 jaar en had ook nog nooit wat gebroken. maar ik heb het in 1 keer goed ingehaald. hihi.
Het bot staat inderdaad heel mooi op elkaar. volgens de dokters zelfs super dus dat is echt onwijs positief.. en 1 voordeel dit been is nu onverwoestbaar geworden.. haha

dat zou ik niet zeggen, onverwoestbaar, snel nou dat je een trap krijgt van een stevig paard en die stang plooit, dat pas heb je een probleem Haha!

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:16

ehm...zullen we daar nog maar ff niet aan denken dan ?

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:22

Woow, heftig! Beterschap! Ach gut
Ik had hetzelfde als jij, mijn paard ging recht op het hek af en sloeg op het laatste moment rechtsaf. Ik ging ook door het hek heen, bovenbeen gebroken..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:53

Pffffff, ja ik had het gezien meid! Jeetje... Ik ben nog naar je paard wezen kijken omdat die nog pompend op het wedstrijdterrein stond. Daarna werd ze door iemand op de trailer gezet.

Ik stond mijn paard te zadelen en toen hoorde ik de balken vallen. Ik zei toen al tegen mijn "groom", dat klonk als een hindernis die omging. En iets in de trant van: "Die zal er wel naast liggen". Toen ik ging kijken lag je er inderdaad naast. Wat een klapper heb jij gemaakt zeg. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben blij dat het "alleen" je been was. Want het was even paniek op het trailerterrein toen geroepen werd dat je "bleef" liggen. Ik hoop dat je snel opknapt. Beterschap!

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 11:26

Ja ik heb idd geluk dat het alleen m'n been was. Want m'n heup en boven arm zijn nog steeds beurs en stijf. Ik heb nog nooit blauwe plekken gehad die echt 10 dagen blijven zitten, maar deze zitten nog steeds.. haha. het gaat langzaam elke dag wat beter. Het bot doet eigenlijk niet eens zo'n pijn meer alleen al het weefsel en me spieren willen echt niet mee werken. Maar ja we wachten af. iedereen bedankt voor de beterschapswensen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:22

nou dan je merrie maar wat eerder met zwangerschaps verlof...... Bloos

ik las in je profiel dat ze ook drachtig is.....

Nou beterschap...

en met dit weer...gips om het been.......zal wel zweten zijn.....

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 15:20

nee gelukkig GEEN gips. Haha!
Dat is weer het voordeel van een open botbreuk.. daar doen ze geen gips omheen vanwege het infectie gevaar.. Ik heb er toch een pen in en da's sterker dan gips..

nicoleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:10

Ik heb een inwendige kuit en scheenbeen breuk gehad en heb dezelfde pin erin gekregen en ook geen gips wel fijner kun je je tenminste goed douchen zittend douchen. Beterschap