[WN] Federatie NK 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Federatie NK 2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 08:22

Op de federatie site staat de indeling van het NK 2006

Indeling .

Wat vinden we van die indeling????

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:32

Van de site geknipt/geplakt:

Het programma ziet er als volgt uit:

Dinsdag 19 september : AQHA show
Woensdag 20 september : Semi Finals WRAN
Donderdag 21 september : NK WRAN, DAWRA, APHA en ApHC.
Vrijdag 22 september : NK WRAN, DAWRA, APHA en ApHC
Vrijdagavond 22 september : Federationscup Versatile horse, Pleasure en Reining,.
Zaterdag 23 september : WRAN, DAWRA, APHA en ApHC
Zaterdagavond 23 september : Reining Finales, feestavond
Zondag 24 september : NK WRAN Cutting en Working Cowhorse, DTA teampenning.

Hmmmm even wennen, nieuwe indeling. Maar zeker niet slecht.
Wat houdt die Federations Cup op de vrijdagavond in?

Wel pittig trouwens alle voorrondes op woensdag. Dat houdt dus in dat ik woensdag 7 starts heb, alleen al met Mileen? Djiez... Dat betekent dus dat ik Faiz beter thuis kan laten...

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 08:34

Sonja schreef:

Hmmmm even wennen, nieuwe indeling. Maar zeker niet slecht.
Wat houdt die Federations Cup op de vrijdagavond in?

Een heeeeele grote beker en eeuwige roem
Blijkbaar nu ook voor de Versatile en de Pleasure

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:37

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Eindelijk erkenning voor m'n favoriete onderdeel!!!!

Bij deze zeg ik alle sociale dingetjes tm september af, Mileen en ik moeten oefenen!!!!!!

spatter

Re: Federatie NK 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:38

ik kan niet vinden welke onderdelen er wanneer verreden worden , maar zoals ik het nu zie vind ik het waardeloos!

de onderdelen van de appaloosa's zijn nu verdeeld over 3 dagen
zou ik ook nog WRAN willen starten, moet ik woensdag al aanwezig zijn

foutje, alle wran onderdelen zitten nu wel op één dag, da's wel heel veel op één dag maar wel weer gunstig kwa regelen thuis!

nou wilde ik dit jaar met mijn appie komen hebben jullie het juist voor hun weer over een paar dagen verdeeld

tja, ik begrijp dat het natuurlijk nooit naar iedereens wens kan zijn
Laatst bijgewerkt door spatter op 17-05-06 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

4pleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:42

Er is alweer een dagje erbij. Wel jammer dat de koeienonderdelen op zondag zijn (ik rijd ze niet maar vind het altijd super om naar te kijken).

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 08:45

Die zaterdag snap ik ook niet helemaal?? Wat is dat,nog meer finales of een extra show.
Nouja en voor de rest tja we zijn er maandag tot en met zondag dus maakt het ons niet zoveel uit.Maar kan me voorstellen dat in bepaalde gezinssituaties bepaalde situaties kunnen gaan voorkomen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:51

ik vind het wel super dat er meer rekening gehouden wordt met het aantal deelnemers, wat betreft het doorgaan naar de finale!
was misschien vorig jaar al zo maar toen deed ik niet mee
het jaar daarvoor waren het nog iedere keer 10 ,onafhankelijk van het aantal deelnemers

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:52

Spatter ik denk dat dat niet te omzeilen is, als je WRAN èn een rassenshow wilt rijden. Bij mij gaat WRAN en DAWRA door elkaar lopen.
Ik denk dat ik gewoon maar m'n ene paard bij de WRAN in ga zetten en de andere bij de DAWRA, en dan maar zien of ik er een beetje uit ga komen qua tijd.

Qua dagen weg, dat geldt niet alleen als je een gezin met kinderen hebt. Een bedrijf zit ook niet altijd te springen om je die dagen te missen. En een studerende groom die in het weekeinde voor je klaarstaat, kan ook niet mee in die week. Maar wat moet de organisatie dan? Versmeren over alle weekeinden van september, zodat je al je weekeinden en een enorme smak reistijd en -geld kwijt bent? Dat is toch ook niet realistisch?

Je wilt een NK rijden, dan zal je daar ook wat voor over moeten hebben...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:57

sonja weet ik wel

maar ik had dit jaar juist alleen met mijn appie willen meedoen omdat hun onderdelen iedere keer op de vrijdag waren
zul je net zien dat ze het dit jaar dus omgooien, baal baal!

wij hebben dus én een eigen bedrijf én een gezin met kinderen
een groom heb ik dan weer niet dus dat scheelt dan weer

ik snap best dat het niet veel anders kan, vandaar mijn laatste zin in mijn vorige bericht

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:04

Da's inderdaad wel een heel lastige combi, bedrijf EN kinderen maar komt tijd komt raad Spatter, en op de wedstrijd zelf helpen we gewoon allemaal elkaar een handje en dan komt het ook zonder grooms allemaal wel weer goed

spotless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:06

pwaaijer schreef:
Wel jammer dat de koeienonderdelen op zondag zijn (ik rijd ze niet maar vind het altijd super om naar te kijken).

Hoezo??? Kan je op zondag overdag niet kijken dan Ik ben bij dat het voor de koeien-paarden eindelijk een keer geen nacht/ochtendwerk wordt !!! (Tjee, zal dat wennen zijn: een NK team-penning met meer dan "eigen" publiek Nou nog de penn aan de goede kant van de arena of vraag ik nu te veel....... )

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 09:06

spatter schreef:

ik vind het wel super dat er meer rekening gehouden wordt met het aantal deelnemers, wat betreft het doorgaan naar de finale!
was misschien vorig jaar al zo maar toen deed ik niet mee
het jaar daarvoor waren het nog iedere keer 10 ,onafhankelijk van het aantal deelnemers

Tja alles voor de reining weer

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:08

in 2004 was ik 11de in de amateur reining, baal baal, zat ik er dus net niet bij!

Wwrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:47

Moet ook even wennen.

Als ik het goed begrijp zijn op woensdag de voorronden voor de NK en dan aansluitend op donderdag en vrijdag de Wran NK.

Dat wordt dan pittig die woensdag, pleasure, horsemanship, trail, western riding en dat allemaal 2x en nog de versatile horse. Daar moet ik nog even over nadenken of ik wel 9 onderdelen op 1 dag doe, lijkt me iets wat veel..

Maar wat is er dan op Zaterdag want daar staat ook Wran?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:52

Is idd erg pittig Bri. Ik heb dan eigenlijk de reining er ook nog bij. Die gaat dan als eerste afvallen denk ik. Is teveel. Dat is geen goede promotie voor het allroundwesternrijden, bedenk ik me nu...

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:55

Mmm de koeienonderdelen op zondag....... moet ik even over nadenken wat ik daar nu van moet vinden (wel een spetterend einde ) Dus als ik nu ook nog trail zou willen starten wordt het een gesleep van jewelste.

Wanneer zou de barrel race verreden worden????

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:07

Wel goed, dat besloten is de indeling al zo vroeg bekend te maken. Mensen kunnen plannen voor de op te nemen vrije dagen en plannen welke onderdelen ze wel of niet kunnen rijden.

Quarters op één dag is prima (wordt wel een lange dag voor het jongspul dat in de halter gaat, als je ook nog volwassen paarden hebt die nog de reining gaan doen), met de appies wordt het dan ook weer wat lastiger. Maar zoals gezegd, nu heeft men tijd genoeg te plannen.

Zou het misschien toch een goed idee zijn (eventueel pleasssssssssse) er over na te denken of men een box of wat voor een dag of voor de voorgaande nacht plus de dag zou kunnen huren?????

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:10

ik denk dat ze vooruit lopen op het feit dat je in de toekomst geen 2 x meer een onderdeel start , maar maar één keer in jou level
dus geen amateur trail en open trail
maar gewoon of de amateur onderdelen , of de open onderdelen, net waar je thuis hoort
dan kun je best op één dag alle onderdelen rijden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:33

Nou Spatter dan is het nog pittig hoor. Als ik naar mezelf kijk, dan wordt dat zowiezo de volgende onderdelen op 1 dag:

SaH
Pleasure
Horsemanship
Trail
Reining
Westernriding
Versatile

Ik vind 7x op een dag veel hoor. Of ben ik nou zo'n watje? (Ik hou er rekening mee dat ik voor zo'n wedstrijd meer stress zal hebben als voor de gemiddelde WRAN-C wedstrijd namelijk)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:38

uhhh, dat zijn er wel veel ja!

moet je voor al deze onderdelen voorrondes rijden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:44

Ik HOOP het van harte! Dat zou namelijk betekenen dat er veel meer mensen nu hun stinkende best aan het doen zijn om lekker allround te gaan rijden!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:46

Voor western riding en versatile waren vorig jaar geen voorrondes. Volgens mij waren er maar 4 deelnemers in de WR.

Wwrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:50

Is echt wel veel hoor Son, zo'n Watje ben je dus niet. Ik ga heel duidelijk dan een shifting maken en niet meer alles starten als de indeling zo blijft. Max. 6 onderdelen op een dag vindt ik wel genoeg.

Doe je het allemaal met Mileen?

Vorig jaar waren er voor SAH en voor de versatile en western riding inderdaad geen voorronden wegens minder dan 10 inschrijvingen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 12:53

Ach 6 of 7 keer starten wat maakt het uit,hadden ze maar geen paard moeten worden.
En anders is mischien een NK plek waar je je paard uitbrengt in de klasse waar hij/zij het beste in zijn en niet gewoon alles gaan starten