en er wachtte een grote verrassing toen het zadel uitelkaar gehaald was...want er zaten maarliefst 7 soorten vulling in

heb dit zadel 4,5 jaar geleden nieuw gekocht bij een ruitersportzaak hier in de buurt die erg goed bekend staat, zadel is toen aangepast en later door een ander nog bijgevuld en ik heb er tot okt '04 erg veel plezier van gehad, tot ik er een rit van 40 km mee had gereden en dit het resultaat was
het zadel zie je in bult-vorm nog op zn rug
paar dagen later
na een kleine week waren de bulten weg, en ineens gingen de haren loslaten op die plek...
weer wat later kwamen er witte haartjes op die plek terug
uiteindelijk een winter lang witte plekken gehad, 2x zo groot als de kale plekken waren, in t voorjaar werden de haren bruin en nu kwamen er weer witte haartjes die hopenlijk nu het zadel weer goed ligt ook weer zullen verdwijnen
zadel was na de drukplekken weer aangepast door dezelfde zeer goed bekend staande ruitersportzaak waar ik het gekocht had en wonder boven wonder werden de witte drukplekken weer bruin!
maar een halfjaar later had ik zo mn twijfels en voelde t zadel wat bobbelig aan de onderkant, dat is toen netjes opgelost door diezelfde zaak, maar hij lag nu inmiddels wéér niet goed, en Q werd steeds vaker chagie en begon zelfs te happen bij het opzadelen!
ook had hij iets verdikking op zn rug waar die oude drukplekken zaten, het was maar minimaal maar toch niet de bedeling
maar toen we dus zagen wat er in het zadel zat, en zelf voelden wat een rare proppen er in zaten wat dus echt flinke bobbels zijn als je er met je had op duwt, dan was het niet moeilijk om te bedenken dat het voor Q echt niet prettig was een zadel met zo'n vulling op zn rug
hier zagen we al wat verschillende soorten vulling eruit komen...
we hadden:
1. paarden/varkenshaar in het zwart
2. hetzelfde soort haar maar dan ander kleurtje
3. soort gele poetswatten van een auto
4&5 waren 2 soorten grijze wol
nr 6. is een paar stukken van een gaasje

en tot slot soort numer 7, witte wol
zowel in grote zachte plukken als in harde kleine bolletjes/proppen
en de hele zooi bij elkaar

dus alleen aanpassen&bijvullen was geen optie, alles eruit en goede vulling er terug in
de zachte nieuwe vulling
en hier zit alle vulling erin
daarna het zadel in elkaar gezet en weer gepast op Q, stukken beter! zadel draagt weer overal goed en geen gekke bobbels vulling er meer in
daar nog geen foto's van, had mn eigen digi niet bij en van deze waren de batterijen leeg
oke het kost wat, maar het resultaat mag er zeker zijn én het zadel past ook nog eens op mn 3 jarige dus voor nu klinkt alles erg positief, kan niet wachten om t gaan rijden, kijken of ik al snel verschil merk aan Q en aan zn rug!
Patrick bedankt