Hoe het eendje een zwaan wordt...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Hoe het eendje een zwaan wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 13:18

De eerste foto heb ik al welleens eerder geplaatst, toch nog een keer de vergelijking. Darlah hebben we in augustus gekocht, vlak daarvoor is ze opgenomen bij het ICS, met de volgende foto;

Afbeelding

Godzijdank hebben ze van de Tinkerboerderij in Uden haar overgekocht van een Belgische handelaar, en stukken opgeknapt.. (op bovenstaande foto is ze net op de Tinkerboerderij)
Darlah is inmiddels 4 maanden bij mij, en mijn meisje is helemaal opgeknapt. Ik ben toentertijd gevallen voor dat karakter. Eigelijk ook wel met dank aan mijn vader, ik had toch een beetje mijn twijfels, omdat ze zo mager was, en eigelijk zocht ik een zwartbonte Tinker van rond de 1.55 ... maarja, ik was toch echt wel verkocht én nog steeds!
Darlah enorme knuffelkont en ze is altijd vrolijk. In de wei is ze de eerste die bij je is, en vaak legt ze haar hoofd op m'n schouder en blijft ze zo een tijdje staan kroelen.
Rijden is op het moment niet alles, ik kan vanwege het weer niet rijden nu (ben afhankelijk van een wei).. maar van het vorjaar wil ik met haar aan de slag..

Genoeg gepraat, de foto's van vanochtend;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met m'n showende hengstveulen ernaast

En sorry, ik kan het niet laten; even ter vergelijking;

Afbeelding Afbeelding

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:20

wauw, wat een verandering!! echt heel mooi geworden, een echte tinker!! lekker stevig, en heel mooi, jaa mijn complimenten!!

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:24

Zo, is dat even een verschil van dag en nacht! Jeetje die is opgeknapt zeg Ik snap dat je daar trots op bent! Ziet er echt toppie uit, ik hoop dat je snel weer een beetje kan gaan beginnen met rijden, dat zou het wel afmaken

Henri3kjuH

Re: Hoe het eendje een zwaan wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:41

jeetje ze ziet er nu super uit!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:35

ik vind haar op die eerste foto mooier moet ik zeggen, natuurlijk is ze op die andere foto's beter gespierd en gevuld, maar ziet er een beetje verwaarloosd uit, maar dat komt door die natte wei, dat weet ik wel..... maar ik vind het zo een beetje moeilijk te zeggen dat tie echt opgeknapt is... sorry

Jasper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:49

Hollybolly schreef:
maar ziet er een beetje verwaarloosd uit, maar dat komt door die natte wei, dat weet ik wel.....

Ha, ha, grapje (mag ik hopen?)
@mazzel-meid: het is een prachtige, uitgebouwde, tevreden paard geworden. Je bent er terecht trots op.

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:54

Wat een super paard zeg!! Ze ziet er echt veel beter uit en die kont (nu dus). Nog veel succes met haar, maar dat gaat vast wel lukken!
En van die wei, ik vind het juist super dat ze nog zolang op de wei mag staan, helaas heb ik die mogelijkheid niet, anders zou ik het graag hetzelfde doen.

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:17

Haaj haaj!

Ze is wel mooi verandert in de bespiering,iets voller enzv.
Ze lijkt ook vrolijker
Maar op de 1e foto vind ik dr ook super mooi omdat ze dan zo mooi wit en alles is
En manen netjes gedaan enzv
Ik wil wel eens een foto zien later in de zomer ofzo als ze heel maal wit is en schoon
DAN moet je is vergelijken! ,dan zie je het iets beter

Groetjes Kelly

Kim_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:32

ze is inderdaad erg opgeknapt!!
goed werk hoor!!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:02

die is goed opgeknapt echt een stevige dame,zoals het hoort

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:03

Jeetje wat een prachtige verandering! Het is echt een plaatje van een cob geworden!

Mierke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:05

wauw, idd opgeknapt zeg!!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:06

Ze is erg mooi geworden! Degene die schrijven dat ze er nu niet mooi uit ziet kijken niet goed denk ik. Je moet niet kijken naar of een paard schoon is. Een tinker, en ik denk de meeste paarden zijn het gelukkigst als ze lekker buiten lopen en zich vies kunnen maken. Op de eerste foto ziet ze er niet gelukkig uit. Ze kijkt niet allert uit haar ogen, oogt sloom en depri. Op de andere foto's zie je haar gelukkig met de oortjes naar voren, daar straalt leven uit!
Kortom, ze is erg mooi en vol geworden en vooral, ze straalt geluk uit!!!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:16

tsss toch sneu als je alleen maar hebt geleerd dat paarden die glimmend in de box staan en nette maantjes hebben gezond en gelukkig zijn....Dit paardje staat lekker buiten zoals dat voor meer paarden zou moeten, beetje vies...is niet erg ze heeft vrijheid en daardoor is ze gelukkig....Kijk haar uitstraling!

Ze is zeker goed opgeknapt MM, jij kijkt er gelukkig ook op deze manier naar, goed gedaan!

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:18

Het is een mooie tinker geworden mooie mane ook

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:19

Geweldig!!

Ziet er echt heel mooi uit zeg
Ze kijkt ook gewoon happy

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:20

Woow wat is Darlah mooi geworden zeg! Ik heb dr nog bij De Tinkerboerderij zien staan! (rijd daar namelijk dus...)

Kimbers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:23

Dus vieze paarden zijn verwaarloosde paarden..oowja..
Ze ziet er echt heerlijk uit nu
Op die 1e foto kijkt ze ook veel ongelukkiger..
terecht dat je trots op je paardje bent!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:24

Tsjeej, gaaf zeg
Wat is ze mooi geworden!!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:35

Het is een verschil van dag en nacht. Nu is het een echte tinker, lekker rond (en zoals veel tinkers die buiten lopen ook lekker vies ), daarbij kijkt nu vrolijk en vrij uit haar ogen. Dat was toen wel anders ja.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:36

haha idd!
vele malen beter!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:49

Leuk paardje, en je ziet wel dat ze wat voller is geworden idd. Als je haar ziet op de 1e foto... Maar vergelijken met een zomervacht en wintervacht zit ook al heeeel wat verschil in Maar leuke tink

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:00

Ze is zeker veranderd!!
Veel mooier en voller nu gewroden hartstikke mooi!!

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:08

Ze ziet er super uit lekker rond zoals een tinker hoort te zijn.

En die viezigheid vinden ze echt niet erg hoor. Kijk als er nou alleen maar modder is maar hier is nog droge grond genoeg zo op de foto's te zien.
Ik heb mijn paarden ook allemaal dag en nacht buiten en ze staan het liefst in de blubber ook de shet die een heel net schuilstalletje heeft staat er gewoon in. Ik denk dat dit komt doordat het warmer is ofzo.
Maar soms vind ik die van me zelf er ook zielig uit zien tot een kogels in de modder maar daar na bedenk ik mezelf snel dat zodra ik ze op stal zet de tent afbreken om maar zo snel mogelijk weer naar buiten te kunnen de blubber in.

Maar MM ga zo lekker door met je knollies.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:14

Hollybolly schreef:
ik vind haar op die eerste foto mooier moet ik zeggen, natuurlijk is ze op die andere foto's beter gespierd en gevuld, maar ziet er een beetje verwaarloosd uit, maar dat komt door die natte wei, dat weet ik wel..... maar ik vind het zo een beetje moeilijk te zeggen dat tie echt opgeknapt is... sorry

en
't Is een ZIJ

Ze zit er goed uit, M-M! Top in zo'n korte tijd