Multifunctioneel centrum Oostenburg in Kollum had een heropening, met daarbij diverse activiteiten voor jong en oud.
Een paar weken geleden ben ik gevraagd om met Bas hier ook aan deel te nemen, wederom als verklede kinderpony ( eerder op mn werk ook gedaan )
En dat wilden Bas en ik natuurlijk best wel.
Dus gister Bas weer met een grote dosis Biotex en zilvershampoo getracht wit te krijgen, wat aardig gelukt is.
Vanmorgen in zn clownspak gehesen en op met de fiets en pony naar Oostenburg!
Toen ik het dorp in kwam fietsen met Bas, renden er al kinderen achter hem aan :"Kijk daar is Bas!!" ( hoezo berucht ?

Ik ben weer eens apentrots op mn kereltje die zich van niks iets aantrok, gillende kids, huilende kids, rennende kids... hij vond het allemaal dikke prima.
Diverse kindertjes hebben hun eerste ponyritje op Bas gemaakt en inmiddels heeft Bas ook al fans die hem trouw kwamen opzoeken om ook weer een ritje te maken.
Enige wat Bas even niet zo grappig vond was dat er een figuur-ballon voor zn neus gedouwd werd, dat was wel een reden om even omhoog te komen, maarja, geef hem eens ongelijk, zo'n gekke ballon is natuurljk een paard-etend apparaat

Een meisje had met opzet aan de balonnenmeneer gevraagd om een paardje te maken, en zei trots tegen haar moeder : "Dat is Bas he mam ? "

Tevens was er een meidje die naar haar moeder riep :""Mam, ik wil ook zo'n pony!" Waarop haar moeder reageerde : "Ja maar je hebt toch een pony ? " Het meisje riep : "Jaa maar niet zó een! "
Kortom, het was weer een zeer drukke en geslaagde dag, er stonden rijen kids te wachten, en zodra ze van Bas afkwamen sloten ze weer aan achter in de rij. Ik kreeg er nauwelijks een pauze tussen voor Bas.
Vele kinderen zullen vanacht heerlijk slapen, na al die fijne Bas-ritjes

Genoeg gekletst, hier het bewijs dat Clown- Bas zich wederom keurig heeft gedragen, en voor mij weer een bewijs dat ik toch heel wat bereikt heb met hem uiteindelijk. Bas = Stoer! Baas = Trots!

Zo was Bas vandaag weer uitgedost
Mijn nog-altijd grote steun en toeverlaat, opperverzorgster Tinet, kwam ook weer langs om te helpen
Bas stapt rustig zn rondjes
Dit meiske was de dochter van de schminkster, die er ook was, en was gek op Bas, ze zit op paardrijden en pastte leuk op Bas, ze kon hem leuk rondsturen
Jaja, ik deed zelf ook nog wat hoor

Leuke scherpe bochtjes maken
Tot mijn verbazing wilde er een heleboel jongens ook rijden, en ze wilden ook veel draven, hier een van die stoere cowboys
Even pauze voor Bas, moet ook gebeuren, de knuffelfans bleven hangen ondanks dat ze even niet rijden konden
Clownskoppie!
Draven vonden de meeste kids erg leuk, voor dit soort bekkies doe je het

Zie deze meneer eens genieten
Deze dame is groots Bas-fan en heeft nu een Bas-ballon op dr kamer

Aan het einde heb ik Yoko, degene van de organisatie die mij belde, er ook nog even op gehesen voor de gein
Even plat door de bocht, ik hoopte op trekdrop ( Bij mij wordt er op trekdrop getrakteerd als je eraf kukelt ), helaas kon ze paardrijden

Dan maar even gewoon poseren
Vlak voor vertrek wilden de meiden die bleven hangen allemaal Bas nog even vasthouden, en ach, dat mocht natuurlijk nog wel even

Weer thuis in de bak, en wat doe je dan na zo'n lange dag ?
Heerlijk rollen natuurlijk!
Oewaa, wat een daggie zeg!
Tsja en dan ben je niet meer wit...
En dan denk je dat Bas wel eens genoeg van me heeft, hij moest immers de hele dag met me meesjouwen... Maar nee hoor, kon niet eens fatsoenlijk een foto maken, meneer wilde knuffelen! ( heeft vandaag ook nog niet genoeg knuffeltjes, kusjes en aaitjes gehad... )
Nee, niet weglopen, blijf nou staan, je moet me kriebelen!
Zo, Bas ligt nu lekker op zn strobedje, zn schoentje is gezet

Die heeft weer een enerverende dag achter de rug.
Het wordt nog wel eens wat met mijn angstige,traumatische bibberpony