Ze staan het hele jaar door dag & nacht op het land voor zover het weer het toelaat. Vandaag werd de kudde van de winter- naar de zomerweide gebracht. Eerst nog even allemaal naar binnen voor een wormenkuur en daarna lekker naar buiten.
Eerst de leden van de kudde voorstellen. Helaas zijn niet alle foto's gelukt
dus er missen er nog een paar. Waar vraagtekens staan, ben ik niet zeker van kruising/leeftijd. Gelukkig zijn de meeste van deze paarden van bokkers dus die kunnen mij ongetwijfeld verbeteren/aanvullen
Hieronder de foto's.Indy, 1,5 jarige Tinkerhengst:
Saffron (jaarlinghengst, kruising Appaloosa x Haflinger) en Django (jaarlinghengst, kruising Andalusier (??) x Arabier):
Torfi, driejarige jeweetwel IJslanderhengst (een paar weken geleden "geholpen"
Hij moet nog wennen aan zijn nieuwe identiteit):Boes, zesjarige (??) IJslanderruin, de Grote Leider van de kudde. Hij blijft meestal op de achtergrond, maar als het echt te gortig wordt zet hij het jonge spul netjes op hun plaats.
:Bob, achtjarige (??) Shetlanderhengst. Nieuw in de groep, kwam na het maken van de groepsfoto's erbij:
Bob daagt Torfi uit
:Amstel, jaarlinghengst en op en top Fjord:
De overige leden waarvan ik nog geen close-up heb:
Nemo, zwartbont Shetlander jaarlinghengstje
Jopje, zesjarige Shetlanderrruin. De rechterhand van Boes

Golden Boy, tweejarige hengst, kruising Quarter Horse x Haflinger
Eerst even de neuzen in het hoge gras (vlnr Golden Boy, Nemo, Jopje, Torfi, Django, Boes):
Sprintje naar achteren (vlnr Amstel, Saffron, Nemo, Django, Golden Boy, Indy):
Met z'n allen behalve Boes, die vond het niet nodig om te gaan rennen
(vlnr Golden Boy, Amstel, Django, Saffron, Nemo, Indy, Torfi, Jopje):Even kijken waar we nou zijn (vlnr Indy, Golden Boy, Torfi, Saffron, Amstel, Nemo, Django, Jopje):
Even wandelen (vlnr Torfi, Golden Boy, Saffron, Jopje, Indy, Nemo, Amstel):
En toch maar weer rennen, Boes is inmiddels ook gearriveerd (vlnr Boes, Django, Torfi, Saffron, Nemo, Jopje, Indy, Amstel):
En dat waren ze!
dies is eg stoer!
Blijkbaar vonden ze hem toch wel Tinker genoeg? Hij is wel apart idd