Nieuw paard wezen kijken!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Nieuw paard wezen kijken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 21:25

Gister werd ik opgebeld door een man of ik First du Cruz niet wilde inruilen tegen een paard van hem. Na een tijdje praten hadden we besloten dat ik voor een zwarte 3 jarige Riverman zou komen kijken.

Vandaag zijn we dus wezen kijken. Het is een merrie met de naam, Viana en is dus een Riverman X Purioso. Ze kent nog helemaal niks en is nog een beetje jeugdig maar ik ben er al helemaal weg van.

Of alles door gaat is nog niet helemaal zeker, die man komt eerst nog bij First kijken hoe die onder het zadel loopt.

Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk een nieuwe topper, duimen jullie voor me mee?

BeLoVeD

Re: Nieuw paard wezen kijken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:30

Ben er niet zo weg van, maar goed dat is mijn mening..

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 21:32

Wat is er mis met het beesje?

Kan donders lopen, mooi kleurtje heerlijk chique en een goed papier, wat wil je nog meer?

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:36

BeLoVeD schreef:

En daar heb je ook een reden voor neem ik aan? Vork

Ik vind het zo van de foto's wel een leuk paardje, ben benieuwd hoe die springt!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:43

Mariek87 schreef:
BeLoVeD schreef:

En daar heb je ook een reden voor neem ik aan? Vork

Ik vind het zo van de foto's wel een leuk paardje, ben benieuwd hoe die springt!

Ik houd gewoon niet van dit soort paarden? Mag ik? Dankje! Ik ga jou mening toch ook niet zo opzij schuiven? Ze vraagt wat ik ervan vind..nou dan mag ik toch antwoorden? Ze heeft er niet bijgezet dat ze alleen positieve meningen wil toch? Dat van mij is trouwens echt niet negatief bedoelt, maar het is gewoon mijn mening klaar.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 21:44

Maar wat wil je dan? Een bulldozer als sportpaard? Ik ben zelf maar 1.69 ik moet er ook nog een beetje mee kunnen sturen.

Ik vind het prima als je je menig geeft maar onderbouw jezelf dan ook.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:46

BeLoVeD schreef:
Ik houd gewoon niet van dit soort paarden? Mag ik? Dankje! Ik ga jou mening toch ook niet zo opzij schuiven? Ze vraagt wat ik ervan vind..nou dan mag ik toch antwoorden? Ze heeft er niet bijgezet dat ze alleen positieve meningen wil toch? Dat van mij is trouwens echt niet negatief bedoelt, maar het is gewoon mijn mening klaar.

Woooow, ruuuustig Clown

Ik vraag alleen maar om een argument, want het is voor de TS misschien wel fijn om te weten waarom jullie het paard niet leuk vinden, daar kan ze dan misschien nog eens wat mee ipv alleen commentaar..

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:50

littleroosie schreef:
Maar wat wil je dan? Een bulldozer als sportpaard? Ik ben zelf maar 1.69 ik moet er ook nog een beetje mee kunnen sturen.

Ik vind het prima als je je menig geeft maar onderbouw jezelf dan ook.

Ik houd gewoon niet zo van "sportpaarden"! Wel van dressuur, maar dat kan ik prima met mijn rijtypisch gebouwde haflinger Lachen. Vind ook dat deze een te rond hoofd heeft en er nog erg "jong" voor een 3 jarige uitziet. En nogmaals ze vroeg wat wij ervan vonden..dan hoeven jullie niet zo'n probleem te maken van 1 andere mening toch?! Mijn mening zal echt niet door jullie veranderen hoor Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:52

BeLoVeD schreef:
Ik houd gewoon niet zo van "sportpaarden"! Wel van dressuur, maar dat kan ik prima met mijn rijtypisch gebouwde haflinger Lachen. Vind ook dat deze een te rond hoofd heeft en er nog erg "jong" voor een 3 jarige uitziet. En nogmaals ze vroeg wat wij ervan vonden..dan hoeven jullie niet zo'n probleem te maken van 1 andere mening toch?! Mijn mening zal echt niet door jullie veranderen hoor Haha!

Als je niet van sportpaarden houd dan snap ik niet waarom je dat dan niet gewoon zegt.
Want de TS is blijkbaar op zoek naar een sportpaard dus die heeft dan niets aan zo'n commentaar.
En ik maak nergens een probleem van hoor, het is alleen niet zo leuk om iemand die zo enthousiast is over een evt. nieuw paard op zo'n manier een reactie te geven, je kan dat dan ook onderbouwen.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 21:53

Tja nou dat is idd ieder z'n menig, als je een beetje niveau wil gaan rijden en een fijne allrounder wil dan red je dat niet meer een haflinger.
Ik weet dat ze er nog jeugdig uitziet maart ze krijgt tijd genoeg om bij te trekken, een laatbloeier.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:53

Mariek87 schreef:
BeLoVeD schreef:

Woooow, ruuuustig Clown

Ik vraag alleen maar om een argument, want het is voor de TS misschien wel fijn om te weten waarom jullie het paard niet leuk vinden, daar kan ze dan misschien nog eens wat mee ipv alleen commentaar..

En als de TS dat wil weten dan vraagt ZIJ het mij toch gewoon? Lijkt me nou niet echt aan jullie om dat te vragen. Haha! En als jullie nou rustig waren dan was er niks aan de hand..gewoon mensen en hun meningen in hun waarde laten. Wel zo fijn Lachen! En nogmaals het is echt niet om de TS af te zeiken..

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:54

littleroosie schreef:
Tja nou dat is idd ieder z'n menig, als je een beetje niveau wil gaan rijden en een fijne allrounder wil dan red je dat niet meer een haflinger.
Ik weet dat ze er nog jeugdig uitziet maart ze krijgt tijd genoeg om bij te trekken, een laatbloeier.

Hier zal ik maar niet op ingaan. Ik kom je nog wel eens tegen op een wedstrijd misschien..dan zullen we zien.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 21:55

Prima, Z parcour?

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:57

Z dressuur ook goed? Springen is niet mijn ambitie, maar ik kan hem best laten starten met een andere ruiter als jij graag wilt zien dat haflingers wel degelijk allround paarden kunnen zijn. Vooral zoals de meesten nu gefokt worden.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:59

BeLoVeD schreef:
Z dressuur ook goed? Springen is niet mijn ambitie, maar ik kan hem best laten starten met een andere ruiter als jij graag wilt zien dat haflingers wel degelijk allround paarden kunnen zijn. Vooral zoals de meesten nu gefokt worden.

Ik wilde stoppen met reageren maar dit lijkt me een beetje een onzinnige discussie in dit topic.

Laten we eerlijk zijn, Haflingers zijn geen geschikte allroundpaarden, ik als springruiter ga mijn nek niet breken met een Haflinger over een Z parcours hoor, maar misschien kan jij een ruiter meebrengen die wel levensmoe is Clown

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 22:01

En ook al komt een haflinger of een Z parcour, dan wil ik niet waten met voor techniek. En ik vind dat ieder paard minstens M dressuur moet kunnen lopen dus Z valt opzich nog wel mee.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:02

Mariek87 schreef:
BeLoVeD schreef:

Ik wilde stoppen met reageren maar dit lijkt me een beetje een onzinnige discussie in dit topic.

Laten we eerlijk zijn, Haflingers zijn geen geschikte allroundpaarden, ik als springruiter ga mijn nek niet breken met een Haflinger over een Z parcours hoor, maar misschien kan jij een ruiter meebrengen die wel levensmoe is Clown

Laten we eerlijk zijn..jij bent een beetje bekrompen bezig?! Als je verder wilt discussieren dan Pb je maar! Voor mij hoeft het niet ik krijg het toch niet uit je hoofd.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:02

het is miss geen Z maar ik heb een Haf met gemak 1.20m zien springen die ook in de Z dressuur word uitgebracht. Wat laagdunkend over de haf weer, jij kent ze zeker alleen als zwaar trekpaard?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:04

en ik groom iemand die zelf M2 rijd met haar Haflinger die met gemak galopwissels ed kan.
Er lopen zat Haflingers al in de Z

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:04

Lees trouwens even de regels van ITP. Als je geen negatief commentaar wil moet je gewoon geen foto's plaatsen!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:05

@ Beloved, ik noem het realistisch.

Pebblesje schreef:
het is miss geen Z maar ik heb een Haf met gemak 1.20m zien springen die ook in de Z dressuur word uitgebracht. Wat laagdunkend over de haf weer, jij kent ze zeker alleen als zwaar trekpaard?

Met gemak 1.20 m. Goed hoor, maar kom op mensen laten we realistisch blijven, een losse hindernis van 1.20 daar krijg ik mijn moeders shetlanders nog overheen.
Over de techniek spreken we dan niet.

Ik ben niet laagdunkend over de Haf, ze zijn vast lief, en ik ken ze ook wel gekruisd met Arabier en dergelijke (hoewel het dan geen raszuivere Haf meer is, maar dat terzijde), Haflingers zijn gewoon geen gefokte sportpaarden.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:05

Pebblesje schreef:
en ik groom iemand die zelf M2 rijd met haar Haflinger die met gemak galopwissels ed kan.
Er lopen zat Haflingers al in de Z

Ja maar kom op, wat is een galopwissel?

En @ Beloved, het gaat er niet om dat er geen negatief commentaar gegeven mag worden, het gaat erom dat het wel fijn is als de TS wat aan het commentaar heeft.

Maar goed, weer ontopic mensen!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 22:06

Ik zeg ook niet dat ze niet over een hindernis heen komen, ik zeg met wat voor techniek ze erover heen komen...

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:08

Mariek87 schreef:
@ Beloved, ik noem het realistisch.

Ik ben niet laagdunkend over de Haf, ze zijn vast lief, en ik ken ze ook wel gekruisd met Arabier en dergelijke (hoewel het dan geen raszuivere Haf meer is, maar dat terzijde), Haflingers zijn gewoon geen gefokte sportpaarden.

Geen gefokte sportpaarden nee, des te knapper dat er toch mensen zijn die hetzelfde kunnen met een haf als met een Kwpn'er. En als je al zo'n springgefokt paard hebt is het al helemaal makkelijk om een Z parcours te springen, als je eenmaal over de techniek en de springkunst beschikt.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:10

*kuch* ik denk niet dat jij op de hengstenshow in woudenberg was??
en je hoeft echt niet te doen alsof ik een dompenny meisje ben en niet zou weten wat een galopwissel is, of moest ik die vraag voor jou beantwoorden?

Misschien moet je toch wat verder kijken naar de haflinger van nu??? ga maar eens naar een Haflinger wedstrijd......daar zie je heel wat anders dan jij denkt