Appie extreme makeover

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Suzanne__

Appie extreme makeover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 21:49

In het kader van de 'Bokt voor Azie' veiling kreeg ik vandaag een les haltergroomen en showklaar maken van Francis. Mijn Amerikaanse Appaloosa Lucks Moonlight Too (roepnaam Appie) werd omgetoverd in een elegante spierwitte showbink, en het resultaat wilde ik natuurlijk met jullie delen.

Appie 's morgens nietsvermoedend aan zijn hooi:
Afbeelding

En het resultaat na een paar uur wassen, knippen (scheren vond hij heel eng!) en vlechten (oh ja, en een spoedcursus vierkant staan):
Afbeelding
Afbeelding

Wat is hij mooi geworden he! Nog even flink oefenen op het vierkant gaan staan en zo en heel hard poetsen (wintervacht er af!) en we zijn helemaal klaar voor de show!

Francis, bedankt voor de hulp!

Francis

Re: Appie extreme makeover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:14

Graag gedaan hoor! Haha!
Appie was een braaf slachtoffer, dat scheerapparaat was na een hele dag leidzaam alles ondergaan ook wel een beetje veel van het goede zo'n eerste keer. Met de schaar lukte het ook Knipoog
En hoewel hij op de foto nog niet perfect vierkant staat, deed'ie het voor de eerste keer al heel aardig, helemaal bij 'dat rare mens met d'r gevaarlijke apparaten' Clown . Met een beetje oefenen gaat dat helemaal lukken!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:18

Dat ziet er keurig uit OK dan! !!! Wat een verschil kan dat groomen toch maken he?!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:42

Zoo ziet er schoon uit, welke shampoo gebruik jij? Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:07

Ik had natuurlijk de 'beautycase' van Dot mee (zeg maar hutkoffer) en ik zweer bij Quick Silver champoo. Een heel geconcentreerde champoo waar je ze perfect wit mee krijgt. Wel zuinig opbrengen met een borstel, anders krijg je paarse vlekken Haha!
Ik heb op mijn Paint-met-veel-wit al heel wat champootjes geprobeerd, van 'voor witte paarden champoo' tot 'blauwchampoo van het kruidvat) maar dit werkt toch echt het beste.

Daarnaast heb ik nog een andere champoo die heel licht naar chloor ruikt die ik voornamelijk voor de staart gebruik en soms op echt ingetrokken gele vlekken. De naam van die champoo weet ik niet meer, Suzanne heeft de flessen mogen houden zodat ze voor de komende show grondig kan wassen. Knipoog

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 12:15

Het ziet er een stuk beter uit, alleen je kan zn manen beter trekken dan zo recht afknippen.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 12:19

wauh super OK dan!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 14:34

PartTwo schreef:
Het ziet er een stuk beter uit, alleen je kan zn manen beter trekken dan zo recht afknippen.

Nee hoor, da's niet beter... de manen horen zo voor de westernonderdelen waar Suzanne hem in gaat showen. Door te trekken dun je ze ten eerste vaak te veel uit (vooral bij appies) en ten tweede krijg je dan teruggroeiende haren die boven je plukjes uit komen... dan blijf je aan't plukken en trekken.

Zowiezo is trekken helemaal niet nodig. Pijnlijk voor je paard en met een schaar (eventueel een efileerschaar als je het niet zo 'strak' wilt) berijk je je doel en stuk sneller, makkelijker en pijnlozer.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:49

Francis schreef:
Ik had natuurlijk de 'beautycase' van Dot mee (zeg maar hutkoffer) en ik zweer bij Quick Silver champoo. Een heel geconcentreerde champoo waar je ze perfect wit mee krijgt. Wel zuinig opbrengen met een borstel, anders krijg je paarse vlekken Haha!
Ik heb op mijn Paint-met-veel-wit al heel wat champootjes geprobeerd, van 'voor witte paarden champoo' tot 'blauwchampoo van het kruidvat) maar dit werkt toch echt het beste.

Daarnaast heb ik nog een andere champoo die heel licht naar chloor ruikt die ik voornamelijk voor de staart gebruik en soms op echt ingetrokken gele vlekken. De naam van die champoo weet ik niet meer, Suzanne heeft de flessen mogen houden zodat ze voor de komende show grondig kan wassen. Knipoog

Waar kun je die Quick Silver shampoo kopen? Ben benieuwd of ik mijn schimmeltje dan ook zo schoon krijg! Haha! En als je achter de naam van die andere shampoo kunt komen, zou ook leuk zijn. Schijnheilig

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:12

zo dat is mooi geworden zeg echt hoor
groetjes tanja

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:22

Mooi paardje, en mooi schoon geworden Lachen alleen vind ik die manen hoe dan ook afschuwelijk Clown Haha! Bloos

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:24

Francis schreef:

heej ik heb die shampoo ook voor mn haf, maar op het flesje staat 10 tot 15 minuten in laten werken en dan uitspoelen.
maar ik moet dr staart meestal meerdere keren wassen eerder hij wat schoner is...hoe doe jij het?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:25

Wow wat een make over Lachen Hij staat er echt super schoon en shiny bij op de 'after' foto's.

(En ook ik ben toch wel benieuwd naar het merk van de tweede shampoo Schijnheilig )

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 17:52

liza van loon schreef:
Waar kun je die Quick Silver shampoo kopen? Ben benieuwd of ik mijn schimmeltje dan ook zo schoon krijg! Haha! En als je achter de naam van die andere shampoo kunt komen, zou ook leuk zijn. Schijnheilig
Ik zal morgen even op de fles kijken...

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:17

Super Suzanne en Francis.
Zo ziet Appie er geweldig uit.
Kon je hem nu maar zo houden tot Bunschoten!

Suzanne, heb je nu ook een paar tips voor mij, of moet ik Francis ook maar eens bij mij uitnodigen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:29

Ziet er netjes uit! Ik zweer ook bij Quick Silver Shampoo. Ik heb nu een nog beter goedje (dure shampoo) uit Amerika, dat wordt bij Hondenshows gebruikt. Ik nog geconcentreerder dan Quick Silver Shampoo.

Maargoed, Francis...waar ik op stal sta hebben we een Paint met enorm dikke manen (wel 3 keer zo breed als bij het gemiddelde paard). Gewoon enoooooorm dik! Ze trekken zijn manen nu om het uit te dunnen, ze hebben ook al een keer de helft afgeschoren (de onderste rand zeg maar)...dat is niet zo goed bevallen toen het weer begon te groeien *LOL*

Stado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:50

Hoezo schoon?? Haha! Mooi geworden hoor! Heeft hij nou van die dikke manen? Of komt dat door het knippen, dat ze zo dik lijken? Want mijn appa heeft echt zulke dunne sliertjes maan. Ik weet echt niet wat ik ermee moet...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 00:59

silvester schreef:
Super Suzanne en Francis.
Zo ziet Appie er geweldig uit.
Kon je hem nu maar zo houden tot Bunschoten!

Suzanne, heb je nu ook een paar tips voor mij, of moet ik Francis ook maar eens bij mij uitnodigen.

Voor Bunschoten kom ik gewoon nog een keer terug om te helpen... soort 'follow up' zeg maar Haha!

En je roept maar als je hulp nodig hebt Silvester, ik show zelf niet dit jaar, dus heb tijd om voor of op shows te helpen...

@Xono, uiteraard heb je altijd van die uitzonderings gevallen, maar gemiddeld genomen is trekken van manen overbodig.
En wat die hondenchampoos betreft, daar heb ik er ook al heel wat van geprobeerd. Maar zelfs in de trimsalon wil ik nog wel es naar de Quicksilver grijpen... ik heb hier in Nederland nog geen champoo gevonden die beter werkt. Die Amerikaanse ken ik dan niet, dus daar ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar...

@Stado, Appie heeft voor een appie inderdaad uitzonderlijk dikke manen en staart. Met de sliertjes van de jouwe is het inderdaad lastig werken. Je kunt in ieder geval het beste met 'beugel'elastiekjes werken in zo'n geval, dat werkt al een stuk beter.

@ Louiza, inderdaad, indien nodig meerdere keren wassen... Dot is niet zo'n smeerkees, maar d'r staart wordt onderin wel heel vies en sinds ik die niet meer in tubes kan houden (gezelschapspony trekt em er uit) moet ik haar staart dus inderdaad meerdere keren wassen voor'ie schoon is...

@Liza, QuickSilver is bij de betere ruitershop volgens mij gewoon te koop. De ruitershop hier in Garderen heeft em in ieder geval wel.
Ik geloof dat óf Divoza, óf de Paardendrogist em ook heeft (weet zo niet uit m'n hoofd welke van de twee...) Niet echt goedkoop (ruim 16 euro voor een fles) maar je kunt er erg zuinig mee werken als je de champoo op een natte 'schrob'borstel doet (echt heel klein beetje over de borstel 'schrapen' zeg maar) en em daarmee in de vacht werkt. Niet rechtstreeks op het paard spuiten, dan krijg je paarse strepen en niet met een spons, want dan gebruik je ook meer dan nodig.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 07:53

Frouk schreef:
Mooi paardje, en mooi schoon geworden Lachen alleen vind ik die manen hoe dan ook afschuwelijk Clown Haha! Bloos

haha dat vind ik dus ook,vond ze eerst veel mooier Bloos!
hij is wel mooi wit geworden Haha!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 07:55

Mooi geworden! alleen die manen... lang was toch veeeeeeeeel beter Bloos

ricky_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:16

Leuk zeg Knipoog

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 13:08

Voor de liefhebbers: Die shampoo met bleek is van het merk Hydrophane en heet Bloom White Horse Shampoo...

Hij is nu trouwens nog steeds heel mooi wit, maar gelukkig komt Francis dus voor Bunschoten nog even helpen met de finishing touch...

Persoonlijk vind ik hem met korte manen mooier dan met lange, als zijn manen te lang zijn zie je de mooie tekening op zijn hals niet!

@Silvester: Als ik heb geoefend, kan ik je natuurlijk helpen! Al heb je bij Shadow die extra witte shampoo niet nodig Haha! maar een dagje hulp van Francis kan ik aanraden!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:36

Francis schreef:
silvester schreef:

@Xono, uiteraard heb je altijd van die uitzonderings gevallen, maar gemiddeld genomen is trekken van manen overbodig.
En wat die hondenchampoos betreft, daar heb ik er ook al heel wat van geprobeerd. Maar zelfs in de trimsalon wil ik nog wel es naar de Quicksilver grijpen... ik heb hier in Nederland nog geen champoo gevonden die beter werkt.

ossengal, maar is aallen voor manen en staart Haha!

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 06:17

Wat een verschrikkelijk stoere Ap! Haha!

En dat groomen, tsja, dat kun je gerust aan Francis overlaten. De manen is een kwestie van smaak en hoe fanatiek je aan bepaalde onderdelen mee wilt doen. Dit is de "vereiste" look voor halter, pleasure en trail en hoewel het niet mijn smaak is, vind ik dat Francis dat toch elke keer weer zo verschrikkelijk netjes kan, daar heb ik echt bewondering voor!!! *LOL*

Succes in Bunschoten!

=^.,.^=

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 08:35

farichta schreef:
Wat een verschrikkelijk stoere Ap! Haha!

Succes in Bunschoten!

=^.,.^=
Dank je Haha! Ben ook heel trots op hem Bloos