Dit kun je een hengst (AVALON) niet aandoen!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pegassa

Dit kun je een hengst (AVALON) niet aandoen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 22:09

Daar ben je mooi klaar mee als volwassen hengst! Op zondagochtend in alle vroegte uit je warme bedje gehaald. Baaslief heeft weer eens iets in petto zonder dit vooraf mee te hebben gedeeld. Alsof ik niet meetel Schijnheilig
Ik had het al snel in de gaten, de vertrouwde poetskist, kammen, borstels, en sponzen. Misschien een onverwachtte show gepland? Daar ben ik altijd wel voor te vinden.

Afbeelding

Vol overgave werd ik ingezeept, geschrobt en gewassen. Gekamd tot ik blonk als een spiegel. Vervolgens kwam de oogschaduw en lipgloss te voorschijn. Jaaaaaaah !!! Dus toch op show. Maar waar was die trailer dan en waarom had ik geen transportbeschermers om???? Bovendien had ik het koud!!! Brrrrr .....mn staart en manen waren nog drijfnat.

Afbeelding

Toen kwam mijn ergste nachtmerrie: een Föhn!!! Jáh zeg, ze mogen me bekladden met vet, coatspray, hoefolie en glitters maar dit ging echt te ver!!! Ik ben geen mietje!! Dat blaasding werd recht op mn hoofd gericht. Pffff....dat kan ik ook en blies net zo hard terug. Maar het mocht allemaal niet baten. Baaslief was (letterlijk) vasthoudend en bleef warme lucht op me afvuren. De merries lagen in een deuk van het lachen. Ik hoorde ze wel..........hahahaha......die Aaf......wat een mietje!!! Haartjes föhnen??? Ben jij nou een vent??? Door de grondzakken deed ik.
Dit moest wel een supershow zijn waar mijn opwachting werd vereist, want tot nu toe was zo'n blaasding nog nooit gebruikt.

Afbeelding

Enfin, half uurtje later stond ik blinkend en met een deukje in mn ego, afwachtend op stal. Wanneer zouden we vertrekken en vooral waar naar toe??? Maar nog steeds géén trailer.

Afbeelding

Ineens vreemde voetstappen in de stal.....een blondine met héle grote tas. Wortels????? Nee!!! Hè jammer Er werd een goedkeurende blik op me geworpen. Ohjee, als maar niet zag dat mn haren geföhnd waren.
De merries grinnikte haar richting op....hé......pssssssst wat vind je van zijn kapsel??? Knipoog Maar hun hoon bleef onopgemerkt.

Afbeelding

Na een kop warme chocomel ging de misterieuze tas open??? Nieuwe transportbeschermers?? Zouden we dan eindelijk vertrekken???
Iets glimmends kwam te voorschijn, een fotocamera.
Een fotocamera???!!! Gaan we dan helemaal niet weg??

Afbeelding

Eenmaal uit stal geplukt liet ik me van mn beste kant zien. Misschien waren de foto's wel bedoeld om mij bij de vrouwen te promoten Tong uitsteken ??
Dan wordt het pas echt leuk. Uren aan een stuk heb ik model mogen zijn.
De fotografe was héél aardig en bestudeerde me grondig. Kun je nog even zus of zo gaan staan?? Ja hoor, omwille van de vrouwtjes doe ik alles!!! Ondanks de kou, en het vele poets en schrobwerk én de hengst onteerderende föhn, genoot ik van de aandacht.

Afbeelding

En over het resultaat??? Ik ben dik tevrede!! Maar als hengst moet je wel je grenzen stellen. De volgende keer accepteer ik géén föhn!!!! Boos! Voor je het weet zit je bij de kapper op de stoel: Kopje koffie meneer?? Krantje erbij??? Wat mag het zijn deze week........wassen watergolven??!!!

Afbeelding

Na een kleine 5 uur model te hebben gestaan ging de zon al langzaam onder. Ik kreeg honger en besloot de brui er aan te geven. Even lekker afschmicken en dan......arghhhhh....lekker mn bedje in.

Afbeelding

Deze super opnames zijn gemaakt door Femke Puijman http://www.hypofocus.com. Wij waren zéér onder de indruk van de proffesionaliteit', inzet en geduld. Geheel onverwacht kwam een verzoek van haar om onze hengst Avalon Ibn Amgad op de foto te mogen zetten voor reclame doeleinden. Ondanks dat Avalon in winterconditie is en de mogelijkheden die dag uiterst beperkt waren, zijn we onder de indruk van het prachtige resultaat. Femke bedankt!! En ga door met dit prachtige werk. En wat betreft Avalon's deukje in zijn ego.....die was snel weer uitgedeukt na het zien van deze foto's. Tot van de zomer wanneer je de rest van de paarden komt fotograferen!!

Arabon Arabians

[edit] url gewijzigd[/edit]
Laatst bijgewerkt door pegassa op 20-12-04 23:02, in het totaal 7 keer bewerkt

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:13

wauww onze stoere aaf:D haha die fohn was echt grappig:D

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:16

Wat een prachtig paard en prachtige foto's, hij heeft er een mooi verhaaltje van gemaakt! Knipoog

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:17

Wat een mooie foto´s en super paardje zeg! Grappige tekst ook.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:18

whaaaaa! wat een verhaaal!!

maar wat is meneer knap zeg!!!
hartstikke leuke foto's!!! OK dan! Cheese! *LOL*
wat zullen peer en pegassa gelachen hebben!!

maar, is dit wel het goede voorbeeld voor z'n zóon en broertje??
dat vraag ik me toch af, najaa, pardon hoeft zich geen zorgen te maken, die heeft krullen van zichzelf! Haha! Haha!
maar aaf, het was zo te zien de moeite waard, je ziet er fantastisch uit!!!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:24

Je hebt er een leuk verhaal van gemaakt!
En dat je paard mooi op de foto staat sta ik niet vreemd van te kijken.
Femke heeft van de zomer ook foto's gemaakt van mijn pony (profiel) en ze besteed er echt veel aandacht aan.
Taco heeft de helft van de tijd met haar staan knuffelen maar hierdoor reageerde hij wel goed op haar waardoor je net die mooiste kan maken Haha!
Veel succes met een beslissing maken welke je uit wil vergroten Knipoog
Ik zou voor deze gaan:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:25

Wow Avalon, ik wist niet dat je zo'n poëet bent! Je bent wel een sprookje van 'n paard met een droomkarakter, maar dat je zo goed met woorden was, was mij nog niet duidelijk.

Ik wil Arabon Arabians graag bedanken (en Avalon natuurlijk ook) voor het ter beschikking stellen van Avalon met deze last-minute opdracht. Thnx voor alle voorbereidingen, geduld en inzet.

Ik ben zelf, maar ik hoop ook het publiek, enorm tevreden met deze fotoserie!

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 22:26

hihihihi..hou maar op.Ik slaap er vannacht niet van welke ik allemaal moet kiezen OK dan!

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:32

woooow!
Die zijn echt super..
Als je eens tijd hebt, kom ook is bij mij langs Knipoog *grapje*

remi

Wat een geweldig verhaal Haha! Haha! Oogschaduw,lipgloss en hengstonteerende fohn Haha! Haha! Haha!

Maar wat een prachtige foto's OK dan! Heb je die ook nog even aan de merrie's laten zien??

Jennifer_S

Wat een geweldig mooie foto's! En tja een hengst föhnen? Dat hoort toch niet he Tong uitsteken Haha!

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 22:36

remi schreef:
Wat een geweldig verhaal Haha! Haha! Oogschaduw,lipgloss en hengstonteerende fohn Haha! Haha! Haha!

Maar wat een prachtige foto's OK dan! Heb je die ook nog even aan de merrie's laten zien??

De merries hebben helaas de primeur hè.....die zien em elke dag!! Staan zelfs braaf naast hem in een open stal!! Dus toch een mietjes hengst met geföhnde haartjes??? Cool Wij hebben ons in iedergeval suf gelachen om die föhn. Maar met een "gekke" hengst kun je gekke dingen doen.

Don't try this at home!!

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:40

wauw weer geweldige foto's femke!! vooral die met dat tegenlicht! en wat een mooie hengst!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:45

wouw super mooie foto erg knap hoor!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 08:12

Wat een fantastische foto's, ik vind vooral de foto's met de zwarte achtergrond geweldig!
Maar die fohn, dat kan echt niet he! Knipoog

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 08:17

mooie foto's zeg! zijn jullie echt 5 uur bezig geweest! Hou ik ecdht niet vol in de kou Tong uitsteken Mooi paard hoor! Lachen

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 09:00

femkjuh schreef:
mooie foto's zeg! zijn jullie echt 5 uur bezig geweest! Hou ik ecdht niet vol in de kou Tong uitsteken Mooi paard hoor! Lachen

5 uurtjes foto's maken en nog eens een uurtje of 3 poetswerk voorafgaand. Om dit soort foto's te kunnen maken komt heel wat voorbereiding kijken. Maar alle lof naar Avalon die steeds heel geduldig bleef en met iedere nieuwe outfit weer van voor af aan de hele sessies doorliep. OK dan!
Op zulke momenten besef hoe waardevol zo'n heerlijk, eerlijk en relaxed karakter als het zijne is!!! Mijn merries hadden na 10 minuten de aftocht al geblazen ........
Laatst bijgewerkt door pegassa op 21-12-04 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 09:08

schitterende foto's *LOL*
en een erg lachwekkend verhaal erbij! Haha!

Predator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 09:19

Vingers aflikken Prachtige foto's zeg! OK dan!
Super mooie hengst Kwijl
En super dat Avalon zo lang netjes meewerkt!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 09:27

Wat een enorme gave foto's Kwijl:~:~
En wat een gaaf paard Kwijl:~:~:~

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 09:29

Wat een geweldige foto's en een prachtig verhaal Haha! haha die avalon... maar hij staat er echt prachtig op Tong uitsteken De foto's zijn heel erg mooi geworden!

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 09:30

AnneOmie schreef:
Wat een geweldige foto's en een prachtig verhaal Haha! haha die avalon... maar hij staat er echt prachtig op Tong uitsteken De foto's zijn heel erg mooi geworden!

Wat zou Omar doen met een föhn???? Hij mag altijd bij me in de "leer" komen hoor.......Brengen we em wel fatsoen bij......hahahaahah

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 09:42

Wat een ontzettend gave foto's...en dat verhaal erbij is echt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 09:58

Een deel van de foto's zal ook in het "echt" te bewonderen zijn op het Mega Paarden Evenement te Nieuwegein volgende week. Ik kom daar met een standje/marktkraam om mijn werkzaamheden wat te promoten.

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 10:01

Moet Avalon zelf ook mee??? Zetten we hem achter de kraam Tong uitsteken