Omdat ik geen zin had om te vlechten is het in haar volle glorie met de dikke manen in de wind. 
Rêve is inmiddels alweer 10. Ze gaan niet stuk van het werken bij mij.
Rêve is eigenlijk in de leeftijd van het werken gekomen vlak voor een heel tumulteuze medische periode in mijn leven. Ze heeft bovendien nog een (inmiddels drie jarige) zoon op de wereld gezet. Vorig jaar heeft ze haar eerste competities gelopen en dat ging eigenlijk beter dan verwacht. Dit jaar wil ik het iets serieuzer met haar aanpakken al ben ik daar al goed mee begonnen.
(not)Gedurende de winter hebben we eigenlijk amper getraind. Sinds een kleine maand zijn we terug bezig en ben ik vooral bezig met haar meer in balans te krijgen. Rêve is gedeeltelijk Barok (Berber/PRE) en heeft daardoor een talent voor verzameling maar iets minder met echt ruimte en een zweefmoment creëren. Ze heeft echter potentieel ten over in mijn ogen dus ik werk rustig met haar aan balans en kracht zodat ze sterk genoeg is om beide uiteindes van het spectrum te benutten. Rêve is een beetje een contradictie kwa karakter.
Ze wil het graag goed doen maar ze is ook snel beledigd en eens ze beledigd is krijg je echt een kleine tanker tegen je.
Als ze niet akkoord gaat zet ze graag die hals er op en tegelijk is ze erg gevoelig (dus als je hulp iets te veel door komt gaan we terug naar het stukje "snel beledigd". ) Het komt er op neer dat je het zo moet aanbrengen dat ze denkt dat ze het zelf wil.
All in all is Rêve dus eigenlijk het perfecte paard voor mij.
Bovenop alles is Rêve nl ontzettend loyaal. Ze is gewoon wie ze is. 
Een kleine disclaimer voor wie ons niet kent: Rêve wordt bewust met weinig tot geen contact gereden.
In de ideale omstandigheden heb ik enkel het gewicht van de teugel in mijn hand. Natuurlijk is het een training en bereiken we die ideale omstandigheden niet constant.
Dan moesten we niet meer trainen. De reden daarvoor zijn zowel mijn beperkingen als mijn persoonlijke "visie" op het rijden van paarden. Vragen stellen mag altijd. Zolang we respectvol kunnen blijven onderbouw ik graag waarom ik zus of zo doe. 

Af en toe mag ze er wat te diep in zakken van me. Daarin laat ze geheel los en ik volg het lijf van mijn paard. Als het voor haar werkt dan doe ik er niet moeilijk om. Ik weet uit ervaring dat dat er uit gaat naarmate ze sterk genoeg zijn.

https://i.postimg.cc/d1r56Wc3/DSC-1178-01.jpg
Mijn bloedmooie truttebel.