Buitenrit op het Nederlandse trekpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Buitenrit op het Nederlandse trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 20:57

Yess, vandaag was het zo ver! Samen met een mede bokker, die ik in real life ken, een buitenrit gemaakt op de trekpaarden van de Hartjeshoeve in Waalre (bij Eindhoven).

Enorm leuk om mee te maken! :D

Het was vooral een ontspannen stap ritje, met een paar stukjes draf en een stukje galop. De draf was de eerste keer best lastig, even helemaal opnieuw mijn balans vinden. Tijdens de galop ben ik maar in de verlichte zit gegaan :')
Maar wat een heerlijk brave nuchtere paarden en leuke begeleiding!

Helemaal verliefd op de boeren knollen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mars

Re: Buitenrit op het Nederlandse trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:02

Super leuk, mijn man, zus en ik rijden er regelmatig mee. Heerlijke omgeving, relaxte rit en super brave paarden. En een aparte ervaring om oo zo’n tank te rijden :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:12

Toffe foto's! Je had er ook mooi weer bij!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:00

Ziet er uit alsof je genoten hebt, geslaagd dus! Heerlijk :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:46

Ziet er leuk uit, met die boerenpaarden! Staat bij mij ook nog op de bucketlist. Zit dat makkelijk, zo'n Belg?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 20:08

sevke schreef:
Ziet er leuk uit, met die boerenpaarden! Staat bij mij ook nog op de bucketlist. Zit dat makkelijk, zo'n Belg?

Ik vind het wel een heel ander ritme hebben dan een dressuurpaard. Maar als je er eenmaal aangewend bent zit het prima hoor!

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:19

Ziet er geweldig uit. (Mis alleen een staart)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 20:20

LadyUrsy schreef:

Hoe dat precies zit weet ik niet. Het ene paard had wel zijn staart nog en het andere inderdaad niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:24

LadyUrsy schreef:
In principe mogen alle paarden bij De Hartjeshoeve gewoon hun staarten houden. Kan zijn dat deze is aangekocht nadat de staart eraf gehaald is. :)

Ziet er leuk uit, TS! Toffe ervaring is het hè? :D

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 01:45

Lijkt me een onwijs mooie ervaring.

Zou het ooit wel willen meemaken maar ik ben een held op sokken wat dat betreft.

Rijd al 12 jaar mijn eigen paard en nooit een ander.nu weet ik wat ik heb en er gebeuren kan zeg maar...
Als ik ooit de moed verzameld heb en er iemand met me mee gaat :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 07:18

Gelukkige eigenaar van 2 prachtige blonde belgen hier. Beiden met staart overigens. Couperen van de staart mag gelukkig al jaren niet meer. Wij willen zelf geen belgen zonder meer. Hoewel onze oudste van 8 jaar erg weinig kan met zijn zeer zware, volle staart. De jongste kan z'n staart wel goed gebruiken.
Wij rijden ook veel met ze en ook aangespannen. Daarnaast ook best wat grondwerk zoals weides en bak slepen en bomen slepen in het bos. Vooral bij het sleepwerk kan een staart lekker onhandig over de lijnen komen maar dat is kwestie van wennen. Gebeurd bij de oudste zelden omdat die niet zulke zwaaiende bewegingen kan maken. Ik vind een kale kont er echt niet uit zien.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:07

LadyUrsy schreef:

Zoals Kmango ook al zegt, zijn sommige paarden aangekocht en daar heb je geen invloed op.
Ook zijn sommige paarden al een stukje ouder (10+) en toen was het nog heel normaal om de staarten eraf te halen, je was juist gek als je het niet deed.
Tegenwoordig halen ze gelukkig de staarten er niet meer af (bij de Hartjeshoeve tenminste)!

Maar helaas gebeurd het nog heel erg veel, zelfs bij keuringen zie je bijvoorbeeld 3 jarige hengsten nog zonder staart... de 'oude garde' wil niet zo snel veranderen helaas ;-)

Maargoed, bij de Hartjeshoeve hebben er velen gelukkig een mooie en volle staart!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:00

Heerlijke foto's! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:12

Wat leuk!! Deze staat bij ons ook nog heel hoog op het lijstje :j
Maar wij gaan eerst in het voorjaar in Zutphen op Shires rijden.
Hele leuke foto's, en inderdaad super weer!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 12:43

Topic staat zelfs in uitgelicht :o

Shires zijn ook gave paarden!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:47

Zertab schreef:
Topic staat zelfs in uitgelicht :o

Shires zijn ook gave paarden!

:D :+ grapjas!

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 02:56

ik heb daar ook vorig jaar een buitenrit mee gemaakt ik vond die van mij juist heerlijk in galop (had bijna niet eens door dat ik in galop zat) maar idd hele leuke, lieve knollen zijn het en echt de moeite waard om het een keer gedaan te hebben misschien dat ik volgend jaar het weer ga doen :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:22

Wat een toffe rit zo! Zou ik ook nog wel graag eens willen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:57

Leuke fotos hoor. Ik zou hier ook graag eens willen rijden, maar ik kan geen site met info vinden, alleen Facebook? Zo ben ik benieued wat het kost en hoe lang de ritten zijn?

In Zutphen bij de shires heb ik ook een keer gereden. Toen reed ik op een tank van 2m6!! Maar die leeft niet meer begreep ik.

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 00:35

fohadie schreef:
Leuke fotos hoor. Ik zou hier ook graag eens willen rijden, maar ik kan geen site met info vinden, alleen Facebook? Zo ben ik benieued wat het kost en hoe lang de ritten zijn?

In Zutphen bij de shires heb ik ook een keer gereden. Toen reed ik op een tank van 2m6!! Maar die leeft niet meer begreep ik.

ik heb hun nummer nog dus als je wilt kan ik je die geven in een pb en kun je zo contact met ze opnemen. Ik was ze in de bossen bij de hut van mien pils tegen gekomen en zo hun nummer gekregen... :D en een ritje gemaakt wat geweldig was!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 00:51

rusty886 schreef:
ik heb hun nummer nog dus als je wilt kan ik je die geven in een pb en kun je zo contact met ze opnemen. Ik was ze in de bossen bij de hut van mien pils tegen gekomen en zo hun nummer gekregen... :D en een ritje gemaakt wat geweldig was!

Ppssstt, het is Mie Pils :D
https://www.hutvanmiepils.nl/

Maar je kunt daar echt leuk rijden :j Ik heb er jaren in de buurt gestaan.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 08:05

fohadie schreef:

Er is alleen een Facebook pagina inderdaad maar je mag ook mij een pb sturen en dan geef ik je het nummer.
Wel alleen appen naar dat nummer, mijn moeder houdt niet zo van bellen ;-)

Ik heb dit topic ook door gestuurd naar mijn moeder (die begeleidt die ritten) en vind het kei leuk dat jullie zo enthousiast zijn over de gemaakte ritten!!!

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 07:02

ikke schreef:
rusty886 schreef:

Ppssstt, het is Mie Pils :D
https://www.hutvanmiepils.nl/

Maar je kunt daar echt leuk rijden :j Ik heb er jaren in de buurt gestaan.

ja klopt je kunt daar heel leuk rijden en wandelen en noem het maar op ahhaha en ja sorry was een schrijf foutje :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 23:02

ApplePapple schreef:
fohadie schreef:

Er is alleen een Facebook pagina inderdaad maar je mag ook mij een pb sturen en dan geef ik je het nummer.
Wel alleen appen naar dat nummer, mijn moeder houdt niet zo van bellen ;-)

Ik heb dit topic ook door gestuurd naar mijn moeder (die begeleidt die ritten) en vind het kei leuk dat jullie zo enthousiast zijn over de gemaakte ritten!!!

Oh wat grappig! Kleine wereld zo :D

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 03:16

ja idd een kleine wereld zo :)