Elisa2 schreef:Leuke merrie, ziet er goed uit de foto's!
Thx!
Flevolander schreef:Als ik die foto's zie van met knotten, of manen los, dan krijg ik de neiging om te roepen.. schaar in de manen, sokken er af en hup op wedstrijd met dat paard
Er gaat geen schaar in de manen en al evemin in de sokken. Die sokken hebben een functie.
en knotten kan ook met de lange manen.
De Lange manen zijn ideaal tegen vliegen. 
waarschijnlijk gaat ze eind augustus de 1e keer mee. Moet alleen nog beslissen of ik haar 1 of 2 proeven mee neem. 
Varekaj schreef:Ken je de proeven van de LRV Ayasha? Dat zijn dezelfde als in NL.
B kan je vergelijken met niv. 0, en L1/L2/M1 met niv. 1
De stappen binnen PSV zijn wat groter dan binnen LRV/NL. Tot en met L1 mogen wij nog zelf kiezen of we de gehele proef lichtrijden of doorzitten tenzij anders gevraagd. Bij PSV is dat gelijk vanaf het laagste niveau doorzitten.
Wijken minimaal 5m en dan rechtuit is in L1, wijken van D of G tot de hoek vanaf L2. De overgang stap-galop en galop-stap zit al in Niv 1 bij PSV, bij KNHS/LRV is dat ten vroegste M1 als ik het goed heb.
Z2/ZZ kan je dan weer gelijk trekken met niv 3 ongeveer.
Wat is het probleem juist bij het vlechten? Te dikke manen kan je uitdunnen. Een dikke basis aan de manenkam en dunner onderin los ik op door bovenin iets strakker aan te trekken en een bredere basis per knot (een kambreedte doe ik zelf). En verder gel op waterbasis erin en dan vlechten. Houdt de plekjes weg en in toom en vlecht ook strakker. En ik vlecht met naald en draad.
Het probleem bij het vlechten is dat ik maar één hand heb die doet wat ik vraag. 
De andere kan ik alleen gebruiken om iets tegen te houden. Ik moet juist wat minder strak vlechten.
toen werden ze mooier. De knotjes moeten ‘af kunnen hangen’ zeg maar. Ik vlocht te strak.
Ik heb nooit LRV gereden dus die proeven ken ik ook niet. 
Ik ken de LRV proeven ook niet helaas.