Vorig jaar oktober kocht ik een drie jarige onbeleerde tuiger ruin (Dylano x Saffraan) om zelf op te gaan leiden tot een fijn veelzijdig paard met correcte basis. Tijdens onze reis heeft hij nog geen stap verkeerd gezet. Ik wil daarom graag een paar foto's met jullie delen

Oktober 2020, de dag nadat ik Murphy kocht. Toen was hij nog heel erg puppy.

Zoals hij er nu bij staat, nog steeds best puppy, maar al zeker meer in zijn lijf gegroeid!

Ik heb hem vanaf begin dit jaar als handpaard vaak meegenomen naar het bos, waardoor we inmiddels heerlijk buiten kunnen rijden. Dat vindt hij helemaal leuk!

Inrijden heb ik echt ruim de tijd voor genomen (anders vond ik het veel te snel voor zijn lijf gaan). Daardoor rijden we sinds half juni pas 'serieuzer' 1x per week wat dressuur in de bak a 20 minuten per keer. We staan dus pas echt aan het begin van het skala, maar jeetje wat doet hij het goed. Iedere keer zijn beste beentje voor!

(Hij kruipt inderdaad nog achter de loodlijn. Vanwege zijn natuurlijke voorkeur heeft hij nu nog niet de balans die ruimte te pakken, maar daar werken we naartoe).
In de omgang is het zo'n heerlijke guppekop. Iedere dag vooraan bij het hek "Gaan we wat doen baas? Doe ik het zo goed baas?" Super leergierig, vrij nuchter (voor een volle tuiger

(Standaard bij het mesten van de track)

Hebben jullie mee genoten, laat dan een reactie achter! Wil je ons blijven volgen? Kijk dan eens in ons volgtopic https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=2011809 of instagram @Ushtitch