14 jaar samen! Loki en ik.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

14 jaar samen! Loki en ik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 00:11

:wave:

Deze week is het 14 jaar geleden dat mijn grootste droom uit kwam: een eigen paard! Het roept veel herinneringen op, en ik vind het leuk om dat met jullie te delen... :)

We beginnen ergens begin 2007... Ik reed met mijn verzorgpony bij een kleine stal. Het zou nog maar kort duren voor ik te groot werd voor mijn verzorgpony. Zonder mijn medeweten hebben mijn ouders aan mijn staleigenaresse gevraagd of zij een leuk paardje voor mij wist. Zij had een driejarige draverkruising staan die ze net aan het beleren was, scheen erg braaf te zijn, vast leuk voor een jong kind, en gezien mijn ouders weinig verstand hadden van paarden vonden ze dat een aannemelijk verhaal. :+ Zodoende ben ik met een smoesje meegelokt naar de stal waar Loki stond, heb ik hem een aantal keren gereden en ik was helemaal verliefd. Moet je je voorstellen: meisje van 10 (met alleen manege- en verzorgpony ervaring) op een sensibel paard van 3. Maar de klik was er.

1. De eerste keer dat ik op Loki reed, hier was hij een paar weken onder het zadel

Afbeelding

Op 30 maart 2007 kwam ik op stal met mijn verzorgpony en mijn moeder had een cadeautje voor mij. Een hoofdstel, maar die veel te groot was voor mijn verzorgpony? Mijn moeder vertelde dat het hoofdstel voor Loki was, en dat Loki vanaf die dag van mij was. In de zevende hemel was ik, een eigen paard! Helaas geen foto's van deze dag, maar ik denk dat ik nooit in m'n leven zo lang achter elkaar een glimlach op mijn gezicht heb gehad. :D

Vanaf toen kwam een periode met veel vallen en opstaan. Ik bleek toch iets minder getalenteerd dan mijn ouders hadden ingeschat, en Loki bleek iets minder braaf dan was verteld. :+ We scheurden regelmatig met 200km/u door de bak, ik viel er vaak vanaf en ik zat er soms meer huilend op dan lachend.

2. Rustig galopperen was lastig!

Afbeelding

3. Hoe bedoel je onderhals? :')

Afbeelding

Maar ook was dit een super leerzame periode. Ik leerde dat paardrijden meer was dan alleen rijden. Het opbouwen van een band, leuke dingen doen met je paard en veel les nemen waren key words. :) Loki en ik werden maatjes!

4.

Afbeelding

In de jaren die volgden deden wij veel leuke dingen! We gingen twee keer op trektocht bij stal 't Reelaer, we deden op Koninginnendag mee met ringsteken, we gingen onze eerste wedstrijdjes rijden en nog veel meer!

5. Ons eerste onderlinge wedstrijdje ooit! Ik kan me nog goed herinneren hoe zenuwachtig ik was, niet te doen!

Afbeelding

6. Hard gingen we overigens nog steeds. _O-

Afbeelding

7. We deden onze eerste fotoshoot via een bokt meeting!

Afbeelding

Langzamerhand begon ik hem steeds beter te begrijpen. We vlogen door de B, L1, L2, M1, M2... Zijn rond 2015 van stal verhuisd na al die jaren op de stal te hebben gestaan waar ik hem heb gekocht. Dit was voor ons een hele goede zet. Onze band groeide en wij ontdekten nog iets wat we samen erg leuk vonden: buitenrijden! We stapten over naar een nieuwe instructrice en gingen onwijs vooruit. We reden nooit mee voor de top van het klassement, want eerlijk is eerlijk, vanaf de M2 wordt het toch best lastig om met je draver x tuigpaard kruising bovenin te eindigen. Maar dit vond ik nooit erg, mijn ouders hamerden er altijd op dat wedstrijden niet waren om te winnen en alleen maar voor de lol en de oefening. Als we dan zo nu en dan een prijsje meepikten was ik helemaal door het dolle. :)

8. Fotoshoot in 2012

Afbeelding

9. Utrechtse Kampioenschappen M2 in 2012

Afbeelding

10. Tijdens onze eerste Z1 wedstrijd in 2015 of 2016 (?), behaalden we direct een winstpunt. Tranen met tuiten. Dat ik dit had behaald met mijn gekke draver, ik was zooooo trots <3

Afbeelding

De Z1 was moeilijk, maar te doen. Toen we op 10 winstpunten zaten kwam de grote vraag: gaan we het Z2 doen of stoppen we? Mijn instructrice en ik wilden toch de gok wagen, want ja, hij had al lang het onmogelijke laten zien, dan kon dit er ook nog wel bij! :') We hebben denk ik 4 wedstrijden in het Z2 gereden uiteindelijk, waarbij we 2 winstpunten hebben behaald. Ik was (en ben nog steeds) ongelooflijk trots dat we dit bereikt hebben. Maar het was genoeg. Loki gaf aan dat dit werk hem te moeilijk was, en dat respecteren we.

11. Onze laatste wedstrijd in het Z2

Afbeelding

Door het stoppen met wedstrijdrijden kwam er letterlijk tijd en ruimte voor andere dingen. Ik ging veel meer in het bos rijden, nam zo nu en dan een springles en we zijn in de afgelopen jaren een aantal keer van stal verhuisd omdat Loki niet zo snel zijn draai kon vinden op de vorige stallen. Januari 2020 zijn we naar onze huidige stal verhuisd: een 24/7 buiten plekje midden in het bos, waar hij lekker met een groep ruinen staat! Hij lijkt dolgelukkig op deze plek, en ik vind het er ook heerlijk! We hebben afgelopen jaar twee keer crossles gedaan en trainen rustig aan dressuurmatig door. We doen alleen de dingen die hij kan en leuk vindt, en ik ben zelfs een beetje met horsemanship (volgens de principes van Feather Light en Warwick Schiller) begonnen! Dit pakt hij echt super op. :) Hij wordt in juni al weer 18, en ik ben bijna 25... Wat gaat de tijd verschrikkelijk hard zeg.

12. Crossles bij Roxana Graman afgelopen juli!

Afbeelding

13. Vorige maand samen in de sneeuw <3

Afbeelding

14. En omdat ik nooit een rijfoto heb gehad met S&T, heb ik hem gisteren voor een laatste keer uit de kast getrokken om nog wat mooie rijfoto's te maken. We liepen er allebei mee te klunzen en ik heb hem daarna gelijk op marktplaats gezet _O- Maar de foto spreekt wel vind ik <3

Afbeelding

Ik hoop dat ik ons verhaal een beetje goed heb samengevat zo. Ik heb vooral de leuke dingen eruit gepikt, uiteraard hebben we ook veel tegenslagen gehad, maar het is voor mij een overzichtje van alle mooie momenten. :)

mika11

Re: 14 jaar samen! Loki en ik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 00:29

Heel leuk om te lezen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 00:55

Wat zijn jullie samen gegroeid. Ook de trots op hem straalt er van uit, en wat ben jij een fantastisch baasje voor hem, weten wanneer het genoeg is en de leukste dingen uit te vinden om samen te doen.
Op naar nog minstens nog eens 14 jaar van elkaar genieten!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:47

Ik vind jullie verhaal altijd zo inspirerend! Vallen en opstaan, kijken wat mogelijk is en vooral heel veel plezier maken. Mooi topic! De foto in de sneeuw is fantastisch!

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:45

Wat mooi <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:03

Zoo leuk om te zien hoe jullie samen zijn gegroeid Caroline :+:
Heerlijk!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:16

Wat een mooi overzicht!

Het duurde echt even voordat ik doorhad dat je de S&T op marktplaats gezet had, en niet het paard :')

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:23

Mooi overzicht Caro! Ik vond dat bruine zadel van jou altijd zo mooi <3

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:24

Wat een geweldig stel zijn jullie!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:30

Heel mooi overzicht, wat zijn jullie prachtig naar elkaar toe gegroeid! Hij zal blij zijn met zo'n baas :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 16:38

Bedankt voor al jullie lieve reacties! <3

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 06:50

Geweldig mooi om te zien hoe jullie samen zijn opgegroeid <3 En prachtige resultaten hebben
jullie behaald zeg! chapeau! :j *\o/*

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 06:58

Wat een mooi stel zijn jullie samen <3
En wat zijn jullie gegroeid in die jaren!
Ik hoop dat jullie nog heel veel jaren samen mogen genieten.

Fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 07:40

Wat ontzettend mooi om te zien hoe jullie samen gegroeid zijn, en nog steeds zoveel plezier hebben! De sneeuw foto is echt in een woord wauw :o

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:05

Prachtig verhaal! Wat leuk dat je zo ver met hem bent gekomen en ook knap dat je stopt als de top is bereikt. En je ziet wat er voor in de plaats komt! Veel plezier nog samen!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:19

Wat een heerlijk overzicht <3

Heb je nog meer recente foto's?
Vind die sneeuwfoto inderdaad prachtig!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:21

Wat zij jullie leuk samen!
Ook heel knap hoe ver jullie gekomen zijn en veelzijdig zijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:32

Heerlijk verhaal!
Ik vind Loki echt heel leuk en jullie zijn zo leuk samen *\o/*

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:41

Heerlijk om te lezen/zien, jullie lijken me een heel fijn duo!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:36

Jullie zijn echt een knap stel

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 11:41

Wat een super lieve reacties allemaal! Echt heel leuk om te lezen! :D
Voor degene die vroeg om meer recente foto's, op mijn instagram in mijn onderschrift staan veel foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:42

Ik vond je als kleine gup van 10 jaar al geweldig op hem zitten :D mooi hoe ver jullie gekomen zijn... en wat ik nog mooier vind is dat je naar hem luistert dat het ver genoeg is zo :D en jullie focus op het plezier ligt :)

Jullie hebben een bijzondere band samen :D mooi om te zien :D

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:51

Jeetje wat gaaf! Heerlijk, zo'n maatje voor het leven <3
Het plezier spat er vanaf.
Veel geluk nog met hem!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:05

Heerlijk topic

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:43

Wat een ontzettend leuk overzicht zeg! Ik volg jullie ook op instragram en zag jullie toevallig nu hier voorbij komen. Een mooi team zijn jullie!