My "secret" boyfriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

My "secret" boyfriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 16:33

Helaas dames (en heren), geen relatie drama hier.

Ik zag de oproep van bokt om een liefdevol topic te openen voor Valentijn, dus hierbij dan mijn topic, een heel verhaal.

Dit topic gaat over mijn nieuwe liefde die ik sinds 2019 heb, maar ook over wat oude liefdes. Nu zullen jullie je wel afvragen, wat is er dan zo secret aan? Nou ja, op dit moment niet meer zo heel veel, behalve dan dat jullie nog niet officieel kennis met hem hebben gemaakt en hij toch al een tijdje van mij is.

Afbeelding

Barrie (officieel Besselink's Golden Gabbar) is een new forest pony geboren in juni 2019, dat maakt hem nu ruim 1,5 jaar oud. Zijn vader is de NRPS hengst Leunsveld Winston JR, een superknappe palomino hengst. Zijn moeder is een New Forest Nederlands Kampioensmerrie van Kantjes Armando. Hierdoor heeft de fokker ervoor gekozen om Barrie in te schrijven in het New Forest stamboek. Doordat het geen zuivere New Forest is, staat hij ingeschreven bij het X stamboek.

Oorspronkelijk gekocht als gezelschapsmaatje voor een hengstveulen van mijn vriend, en misschien om hem klaar te maken voor de hengstenkeuring. Maar plannen zijn er om gewijzigd te worden heb ik inmiddels wel geleerd....

Dus zoals het er nu naar uitziet, wordt hij mijn nieuwe rijpony.
Eind vorig jaar met heel veel verdriet mijn paard verkocht, mijn hoogtevrees in combinatie met zijn stokmaat, maakte dat we geen hele goede combinatie onder het zadel meer waren. Ik voelde me niet fijn op hem, terwijl hij het braafste paard is wat ik kende. Perfect opgevoed, braaf met laden, braaf bij de smid, braaf aan de hand, gewoon perfect. Maar ik "voelde" het niet, mijn lichaam voelde zich niet veilig, terwijl mijn hoofd wist dat ik het braafste paard van stal had.

Afbeelding

Ik ben er dan in de 6 jaar dat ik hem gehad heb, nog nooit vanaf gevallen. Hoe het gevoel dan kan? Geen idee, nachten heb ik er wakker van gelegen, met buikpijn iedere keer weer opgestapt. Als ik dan gereden had voelde het weer goed (hij stond immers super aan de hulpen en deed precies wat ik van hem vroeg), maar de volgende dag stapte ik weer met buikpijn op. Het was overleven in plaats van genieten en ik werd soms zelfs duizelig tijdens het rijden, waarschijnlijk van de spanning.
Dus uiteindelijk de keuze gemaakt om een andere eigenaar voor hem te zoeken, en dat is gelukt! Hij staat nu bij iemand die vertrouwen in hem heeft, en op een super mooie stal met veel vriendjes, misschien nog wel meer dan ik hem heb kunnen bieden. Dus ondanks het verdriet, geen spijt.
Aangezien Barrie waarschijnlijk bovenin de maat gaat eindigen, en qua karakter een echte New Forester lijkt, hoop ik dat hij een fijne opvolger gaat worden die wel helemaal bij mij past, en zo gingen de plannen die ik van te voren bedacht had, weer eens door de war.

Mijn hart heeft altijd bij de New Forest pony's gelegen, en ik heb ook altijd geroepen dat er na mijn paard nooit meer een paard zou komen maar een pony. In 2019 begon het te kriebelen, en ben ik toch eens op marktplaats en sporthorses gaan kijken naar een veulen.
Ik had hem al een paar keer voorbij zien komen, maar toch iedere keer weer weggeklikt. Uiteindelijk toch een keer contact opgenomen voor wat filmpjes en hij was toch wel heel erg leuk. Nu nog aan mijn vriend proberen te vertellen dat hij toch echt een maatje nodig had voor het hengstveulen wat hij gefokt had.
Dat duurde even, maar uiteindelijk was het dan zo ver, hij ging toch maar mee kijken (na wat aandringen).

Afbeelding
hier samen op de foto met zijn zus

Het was een doordeweekse dag na het werk, en het was al bijna donker (door fileproblemen onderweg, hij stond namelijk ongeveer 1,5 uur rijden van mijn plaats), dus snel maar even wat los laten bewegen. Dat zag er op zich prima uit. De eigenaresse was niet thuis, dus via de app het verdere contact gedaan. Een bod gedaan wat niet gelijk geaccepteerd werd, dus dat was nog even spannend. Maar uiteindelijk, mede dankzij bemiddeling van de fokker van de moeder van Barrie, zijn we er uit gekomen en zou Barrie van mij zijn.

Afbeelding

Nog voordat hij kwam, had ik al een instagram voor hem aangemaakt, en zo is barrie de pony (op instagram barrie_de_pony) begonnen. Ik maak altijd heel veel foto's van de paarden van andere, en helaas van mijn eigen paarden altijd veel te weinig. Dus dat wilde ik nu anders doen. En dat is gelukt! Van Barrie heb ik inmiddels zo veel foto's. Dus een selectie maken is best moeilijk, maar ik ga toch mijn best doen!

Ik probeer vooral weer te genieten en plezier in paarden terug te krijgen. Door mijn angst merkte ik dat dat het plezier ook weg gegaan was. Ik rij nu regelmatig op het paard van een vriendin, en hoe gek ook, ondanks dat die zeker niet braver is dan mijn eigen paard, krijg ik nu wel weer het vertrouwen terug ( zij is dan ook zo'n 14 cm kleiner). Daarbij ben ik sinds kort mezelf gaan verdiepen in wat andere manieren van omgaan en trainen met de paarden. Ben nu veel van Warwick Schiller aan het kijken, en dat bevalt me wel, en die kennis geeft me ook nog meer vertrouwen in het rijden.

Dat was zo'n beetje het hele verhaal, respect als je alles gelezen hebt. Heb je niet alles gelezen ook goed, dan veel plezier met het kijken van de plaatjes :-)

Afbeelding

samen met zijn vriend Gammel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op naar nog meer mooie herinneringen

Afbeelding

Verder horen mijn oudjes ook thuis in dit topic. Zij staan al enkele jaren met pensioen, maar betekenen echt zo veel voor me. Asley (de kleinere bruine ruin) is inmiddels 28 jaar, en Skydance (grotere bruine merrie) 22 jaar.

Asley
Afbeelding

Skydance

Afbeelding

Noraly_

Re: My "secret" boyfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:41

Wat een super leuke pony! Ik heb onlangs een beetje hetzelfde idee in mijn hoofd gekregen, grappig dat ik dus meteen dit topic aanklik. Momenteel niet meer rijdend, ook niet bang geweest op een groot paard met wel dus het gevoel dat een pony toch beter bij me zal passen (ook hanteerbaarder). Ik hoop dat Barrie je alles gaat brengen wat je zoekt!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 16:47

Ja dat hoop ik ook. We hebben wel een paar pony's voor de verkoop gehad. (waarvan ik nu achteraf spijt heb dat ik de pony die er stond toen ik mijn paard kocht niet gekocht heb, dat was echt mijn maatje! Maar ja, toen dacht ik dat ik dressuurambities had etc.etc. Dus paard gekocht, nooit geen wedstrijd meer gereden). Dus ik ben wel altijd al een ponymeisje geweest, maar ik dacht altijd dat ik graag serieus wilde dressuren, en dat ik op een pony er niet uit zou zien. Omdat die ambities inmiddels volledig verdwenen zijn, en het me ook niet uit maakt ook al zou het plaatje iets minder mooi zijn, als het plezier er maar is.
Want dat is iets wat ik de laatste jaren toch wel een beetje gemist heb. Genieten zonde aarzeling of angst. En ik denk dat pony's daarin ook wel nog meer nuchter zijn dan paarden. Ik hoop dat jij ook een leuke pony tegen het lijf loopt die bij jouw ambities past!

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:59

Wat een lief topic <3 Heel veel plezier met Barrie!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 17:15

Lagonda schreef:
Wat een lief topic <3 Heel veel plezier met Barrie!

<3 dank je wel

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:36

Wat een leuke pony!
Wat betreft serieus dressuren met een paard ozu moeten zijn. Tegenwoordig komen er meer en meer pony's in de 'paardensport', waar er een hoop ook nog eens flink in de prijzen rijden. Dus een fijne pony misstaat absoluut niet in de dressuurring, mochten de ambities weer naar boven komen over een paar jaar :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:00

Die tweede en laatste foto zou ik echt aan de muur willen, moest ik jou zijn, wat een prachtig dier heb je daar!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:04

Wat een mooi topic en Barrie is echt super tof! Ga je veel plezier aan hebben!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:05

Dit is een hele leuke aan het worden! <3 Ik snap volledig dat je voor hem gevallen bent en ik ben heel benieuwd hoe hij er over een paar jaar uit ziet.

Kaasgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:11

Wat een geweldige foto's en lieve uitstraling <3

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:44

Wat een leuke foto's zeg, de liefde straalt er vanaf <3

Ook ik herken veel in je verhaal. Heb jarenlang naast pony's ook paarden (kwpn) gehad, echter had ik er steeds minder mee en de hoogte leek steeds hoger te worden waardoor alles groter dan 1.60 steeds vaker bleef staan :Y) En alhoewel ik het prachtig vindt die grote dressuur kanonnen, heb ik inmiddels dan ook alleen nog maar pony's hier staan. En stiekem vindt ik een mooie dressuurhaflinger, welsh NWR of uiteraard een NF nog leuker staan als ze shinen in de ring dan het grote dressuur kanon. :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:45

Wat een leuke pony heb je daar zeg!
Ik snap je wel. Zelf niet per se bang op grote paarden overigens, maar ik heb meer 'gevoel' bij pony's en kleine paarden. En dus met mijn 1,75m een haflinger onder het zadel ;)
Lekker gaan genieten met je kleine grote vriend :j

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:27

Wat een prachtig beestje! Veel plezier en geluk samen.

Ellis_Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:36

Wat een super mooie foto’s zeg! En een hele knappe pony!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 11:11

LdJ schreef:
Wat een leuke pony!
Wat betreft serieus dressuren met een paard ozu moeten zijn. Tegenwoordig komen er meer en meer pony's in de 'paardensport', waar er een hoop ook nog eens flink in de prijzen rijden. Dus een fijne pony misstaat absoluut niet in de dressuurring, mochten de ambities weer naar boven komen over een paar jaar :)

Ja klopt hoor, ben ik helemaal met je eens, alleen helaas "zag" ik dat toen niet in...gevalletje if I knew then, what I know now......
Wie weet komen de ambities ooit wel weer, geen idee. Ik denk eigenlijk niet van niet :) . Ik ben in de loop der jaren wat anders gaan denken over paardrijden en dat komt niet echt overeen met de gemiddelde "dressuurruiter" denk ik. Ik heb nog een splinternieuw Anky wedstrijdjasje in de kast liggen :7 , nog nooit in de buurt van een paard geweest, maar verkopen kan ik ook nog niet :+

LWDaisy schreef:
Die tweede en laatste foto zou ik echt aan de muur willen, moest ik jou zijn, wat een prachtig dier heb je daar!

Ja ik vind de foto's echt prachtig. Ik denk dat ik er nog wel een aantal af ga laten drukken.

Dustinlover schreef:
Wat een mooi topic en Barrie is echt super tof! Ga je veel plezier aan hebben!

Dank je, en jij echt nog bedankt voor de prachtige foto's! Het was echt supergezellig, hopelijk snel een keertje overdoen!

Maanlicht schreef:
Dit is een hele leuke aan het worden! <3 Ik snap volledig dat je voor hem gevallen bent en ik ben heel benieuwd hoe hij er over een paar jaar uit ziet.

dank je wel, ja ik vind hem ook echt leuk! Kan niet wachten om met hem aan de gang te gaan. Duurt nog even voor we kunnen gaan rijden (vanwege zijn leeftijd, en ik wil nog een paar kg afvallen voor ik op een pony stap), maar alleen al lekker wandelen, wat longeren/grondwerk lijkt me al leuk! Gewoon echt een band opbouwen. Nu staat hij samen met Gammel in de wei (en in de zomer staan ze wat verder weg met nog een paar andere hengsten) dus dan is het niet echt handig om iets te doen behalve een snoepje en een knuffel geven en wat foto's maken van hun natuurlijke gedrag.

Kaasgek schreef:
Wat een geweldige foto's en lieve uitstraling <3

dank je wel!

K_nolan schreef:
Wat een leuke foto's zeg, de liefde straalt er vanaf <3

Ook ik herken veel in je verhaal. Heb jarenlang naast pony's ook paarden (kwpn) gehad, echter had ik er steeds minder mee en de hoogte leek steeds hoger te worden waardoor alles groter dan 1.60 steeds vaker bleef staan :Y) En alhoewel ik het prachtig vindt die grote dressuur kanonnen, heb ik inmiddels dan ook alleen nog maar pony's hier staan. En stiekem vindt ik een mooie dressuurhaflinger, welsh NWR of uiteraard een NF nog leuker staan als ze shinen in de ring dan het grote dressuur kanon. :+

Ja ik ben echt zo gek op mijn dieren, normaal blijft alles eigenlijk ook tot ze oud zijn, helaas had ik met Gregory niet die klik meer en hij was pas 9 dus al met pensioen doen vond ik nog geen optie omdat hij zo graag werkt en de aandacht zo leuk vindt. Dus vandaar de keuze verkoop, maar het is me echt zwaar gevallen, en heb hem na 3 dagen ook gelijk weer uit de verkoop gehaald. Toen had zijn huidige eigenaar al gereageerd en had ik me voorgenomen dat als het met haar niks zou worden, ik wel een leaser of verzorgster ofzo zou zoeken. Maar zij was echt alles wat ik wilde voor hem.

Ponys vind ik echt geweldig, en dan vooral New Forest, maar een mooie haflinger vind ik ook wel gaaf!

Skippy01 schreef:
Wat een leuke pony heb je daar zeg!
Ik snap je wel. Zelf niet per se bang op grote paarden overigens, maar ik heb meer 'gevoel' bij pony's en kleine paarden. En dus met mijn 1,75m een haflinger onder het zadel ;)
Lekker gaan genieten met je kleine grote vriend :j

Dank je wel!

Askja schreef:
Wat een prachtig beestje! Veel plezier en geluk samen.

Bedankt! op naar veel mooie herinneringen

Ellis_Ellis schreef:
Wat een super mooie foto’s zeg! En een hele knappe pony!

Super bedankt :)

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:29

Wat toevallig dat ik dit topic aanklik en een heel herkenbaar verhaal heb gelezen. Vroeger ook altijd paarden gereden maar nooit echt veilig gevoeld, 6 jaar geleden is mijn hart gestolen door ook een New Forest Pony en ik wil niet meer anders. Wat een geweldige dieren zijn het en wat heb jij een prachtig exemplaar, heel veel plezier jullie samen! :D

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:38

Herkenbaar, eigenaresse van een New-Forest pony omdat ik de grote paarden niet zo fijn vindt (en groot is alles in de paardenmaat). Ik start hem gewoon tussen de paarden, ik wil nooit meer anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:11

Ik dacht al; die herken ik! (van Insta ;) )
Leuk topic, Barrie is echt heel leuk <3

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:54

Mooie dieren heb (had) je, maar ik val vooral op Barrie :)

De vriendenfoto is zo leuk. En die daaronder! Zo'n blik vol wijsheid en vertrouwen.

Ik herken wat je zegt over je veranderde visie over paardrijden. Dat overkomt mij ook.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 12:07

Josienx schreef:
Wat toevallig dat ik dit topic aanklik en een heel herkenbaar verhaal heb gelezen. Vroeger ook altijd paarden gereden maar nooit echt veilig gevoeld, 6 jaar geleden is mijn hart gestolen door ook een New Forest Pony en ik wil niet meer anders. Wat een geweldige dieren zijn het en wat heb jij een prachtig exemplaar, heel veel plezier jullie samen! :D

Haha ja echt he, ik ben al een paar jaar verliefd op het ras, we (naja, mijn vriend, ik ben heeeel slecht in verkopen) hebben er meerdere voor de verkoop gehad, en mijn vriend is van vroeger uit opgegroeid met New Foresters. Ik vind ze geweldig, ik merk ook dat ik ze er op internet snel uithaal en dat het wel echt het type is waar ik op val. Heb je toevallig ook een foto van de jouwe?

Mandarijn12 schreef:
Herkenbaar, eigenaresse van een New-Forest pony omdat ik de grote paarden niet zo fijn vindt (en groot is alles in de paardenmaat). Ik start hem gewoon tussen de paarden, ik wil nooit meer anders.

Haha grappig, jij ook al :D , leuk dat er toevallig een paar mensen reageren en bij dit topic uit zijn gekomen met ook een New Forest! Toen ik mijn paard had, was ik er ook al wel snel uit dat ik na dit paard alleen nog maar pony's wil (Penny-pony meisje in mij is te groot }> )

Spruit schreef:
Ik dacht al; die herken ik! (van Insta ;) )
Leuk topic, Barrie is echt heel leuk <3

Hey! ja dezelfde Barrie als Insta, jij met je geweldige koeien en super leerzame account, echt leuk!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:38

Wat een lieve foto's <3 Barrie heeft een leuke uitstraling!

En was is je vorige paard een reus :wow: Wat is zijn stokmaat?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 12:42

Danielleeee_ schreef:

dank je wel :)

Mijn vorige paard was rond de 1.80.... Echt heel groot (en lief!), maar als ik er op zat begon de wereld toch een beetje te draaien.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:04

Sky_As schreef:
Danielleeee_ schreef:

dank je wel :)

Mijn vorige paard was rond de 1.80.... Echt heel groot (en lief!), maar als ik er op zat begon de wereld toch een beetje te draaien.

Wow! Dat kan ik me wel voorstellen. 1.80 is niet niks! Fijn dat je een mooie plek voor hem hebt gevonden :+:

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 16:15

Boras schreef:
Mooie dieren heb (had) je, maar ik val vooral op Barrie :)

De vriendenfoto is zo leuk. En die daaronder! Zo'n blik vol wijsheid en vertrouwen.

Ik herken wat je zegt over je veranderde visie over paardrijden. Dat overkomt mij ook.

Ik zag dat ik hier nog niet op gereageerd had. Ja hij kan heel wijs kijken, in de omgang is het nog wel een jong dier, maar wel al vrij verstandig en gemoedelijk.

Ja, de visie over paardrijden is verandert, en ik merk dat dat best lastig is, omdat er heel veel mensen anders over denken en ik dus regelmatig op mijn tong moet bijten. Ik wil straks het traject met Barrie denk ik ook wel vast gaan leggen, wellicht inspireert het andere mensen wel om eens anders naar bepaalde dingen te gaan kijken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:38

Ik ben eigenlijk helemaal niet van de fototopics. Maar wat is dat een onwijs knappe pony zeg! :oo :~

Voor nu lekker een beetje trutten, en over een paar jaar rustig mee beginnen. Alvast heel veel plezier met deze mooie kerel :j .