Het werd nog eens tijd om een topic te openen van mijn kanjers. Momenteel enkel de twee oudste dames, gezien de jongste nog wat mag genieten van de wei.
Een korte omschrijving van Durena (Landtinus x Donnerhall) , om ze in een woord te omschrijven zou "dramaqueen" genoeg zijn, maar ik zal toch maar iets extra vertellen

Ze is inmiddels 10 jaar oud, heeft al wegens blessure, een operatie gehad en wegens een onbekend letsel stil gestaan. Een veulen op de wereld gebracht en op vlak van rijden mij vele malen de wanhoop nabij gekregen.
Zo braaf en makkelijk ze is in omgang, zo moeilijk ze is in het rijden. Ze wordt snel heet, gaat dan volledig in het rood en is oncontroleerbaar. Het is in dergelijke omstandigheden dat haar aanleg voor de verzamelende oefeningen duidelijk werd. Passage en pirouettes doet ze heel graag en brengen haar tot rust (snappen wie snappen kan

Of ze ooit nog wedstrijden zal lopen, weet ik niet. Want op een wissel ontploft ze letterlijk. Maar voorlopig geniet ik van mijn zotte doos

Wat betreft Viva, zij is een 7 jarige merrie van Royal Dance x Olympic Ramiro. Tot deze winter nog iel, moeilijk dik te krijgen en een echt puppy-paard. Tijdens de winter is ze dan toch beginnen uitzetten, sterker worden en vooral stoerder. Op vlak van rijden is er dan geen makkelijker paard, alles is goed en ze vergeeft de ruiter elke fout

kijk en geniet van mijn toppers!
samen

Eerst Durena

poging tot pirouette met een hand. Lukt aardig, ze is braaf!

dan wordt ze weer heet en nukkig.

En als ze heet is, loopt ze wel eens in twee stukken

Maar ik zie ze toch nog altijd graag
Viva

heel blij met dit beeld

Een beetje fun hoort er ook bij!!
foto's gemaakt door melibre fotografie