Knappe jazz merrie op shoot!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eva92

Knappe jazz merrie op shoot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 18:11

Gisteren heb ik een shoot gehad met mijn knappe dame!

flo is een 10 jaige jazz x gribaldi van 1.58 :D
lang verhaal kort geniet van de mooie fotos :9

Eerst een foto hoe mevrouw er 1.5 jaar geleden uitzag toen ik haar net 3 weken had
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En dan nog snel mijn nieuwe aanwinst! Nora word 12 juni 2 en is een ferdinand x jedset D
Afbeelding

nine1987

Re: Knappe jazz merrie op shoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:16

Wat heb jij een nette houding zeg.. Ik ben er ontzettend jaloers op.. En een prachtig paard, je rijdt 'm heel netjes..

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 22:00

nine1987 schreef:
Wat heb jij een nette houding zeg.. Ik ben er ontzettend jaloers op.. En een prachtig paard, je rijdt 'm heel netjes..

Dank je wel :o

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:01

Wat is die mooi geworden!

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 18:04

Heleennn schreef:
Wat is die mooi geworden!

Dank je wel!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 07:05

Wat een verschil zeg van puppy naar sportpaard!

matespony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 07:49

Wauw wat een prachtig paard!Je nieuwe aanwist is ook heel gaaf <3

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:35

Moooi dier! En die glans!

Maar ik zou werken aan juiste bovenlijn gebruik. Je rijdt met S&T maar die hals ziet er niet helemaal juist bespierd uit. Als je die stang zo blijft gebruiken gaat dat niet zo snel.

Maar goed, deze lijkt wel op mijn vorige jazz (VV) merrie.. ondanks dat het haar opa was ipv papa.
Mijne was vos, maar zag er ook zo uit toen ze 3 was.

Succes met je knappe glimworm

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:43

Knert schreef:
Moooi dier! En die glans!

Maar ik zou werken aan juiste bovenlijn gebruik. Je rijdt met S&T maar die hals ziet er niet helemaal juist bespierd uit. Als je die stang zo blijft gebruiken gaat dat niet zo snel.

Hier sluit ik me bij aan, mooi dier maar ze loopt echt in een valse knik. De bovenlijn hoort aangespannen te zijn vanuit de schoft.

Ik weet niet of de S&T alleen voor de foto was (ik hoop het) maar ik zou echt 30 stappen terug zetten en terug naar de basis. Correct van achteren naar voren rijden, voorwaarts/ neerwaarts waarbij het paard leert de hals te laten "vallen".

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:53

Dit is toch rijden in the picture en geen HAW dus volgens mij vraagt TS helemaal niet om rijtechnisch commentaar. :)

TS, knap paard heb je onder je kont. Enne, is je jonkie nou zo groot of jij zo klein? :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:55

Klopt. Maar dat bepaalt wel dat het paard niet juist bespierd is. En dat is op de foto’s terug te zien. Maar goed bedoeld... want ik blijf het wel leuke foto’s vinden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:57

Kunnen er beter nu wat van zeggen dan dat het dier straks halsartrose heeft oid. Maar goed, ik ga er ook niet over "doorzeiken".

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 08:58

Ik ben het volkomen met jullie eens! Dit is ook een punt waar wij heel hard op moeten werken. Stang en trens was de 1e keer alleen voor de foto. Verder hangt hij nog netjes in de kast te wachten.

Ze is helaas heel lui en heeft een hele grote drafpas waardoor ze van achter lastig te motiveren is. Ze loopt graag net voor de loodlijn. We zijn hier hard mee bezig om haar actiever te krijgen en ronder van voren. Sinds een paar weken pakt ze dit steeds fijner op.. maar het is geen paard dat je er even doorheen rijd. Alles moet je met respect verdienen.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 09:01

Elisa2 schreef:
Kunnen er beter nu wat van zeggen dan dat het dier straks halsartrose heeft oid. Maar goed, ik ga er ook niet over "doorzeiken".

Ho ho! Ik ben het echt wel met jullie eens hoor! Ik weet waar onze knel punten zitten ;)

Dit is met trens! Maar op cc heb ik een stuk meer impuls dan thuis.. maar dat stukje impuls blijft heeeeel hard werken
Afbeelding

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:19

Wat leuk dat je het commentaar zo goed opvat. Wat ik denk te zien vanaf de foto's is dat het achterbeen echt veel vlugger moet en dat ze haar buikspieren beter aan moet spannen. Op een foto komt ze wel al beter met de schoft omhoog, maar daar lijkt ze dan weer strak in de kaak.

Het is inderdaad niet makkelijk met een paard waar je niet een keer "nou hup" tegen kunt zeggen omdat ze daar niet van gediend zijn.

Als je dat voor elkaar hebt moet het beeld toch wel echt heel mooi worden hoor! 1,5 jaar is ook helemaal nog niet zo lang. Jullie zijn een leuke combinatie.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:19

eva92 schreef:
Ik ben het volkomen met jullie eens! Dit is ook een punt waar wij heel hard op moeten werken. Stang en trens was de 1e keer alleen voor de foto. Verder hangt hij nog netjes in de kast te wachten.

Ze is helaas heel lui en heeft een hele grote drafpas waardoor ze van achter lastig te motiveren is. Ze loopt graag net voor de loodlijn. We zijn hier hard mee bezig om haar actiever te krijgen en ronder van voren. Sinds een paar weken pakt ze dit steeds fijner op.. maar het is geen paard dat je er even doorheen rijd. Alles moet je met respect verdienen.

En dat is juist mooi! Dat moet je koesteren :) niks vervelender als ze er constant achter willen komen. Niet te diep willen rijden. Super leuk paard heb je, en je zit heel netjes. Lekker van achteren naar voren rijden en dan komt het helemaal goed met jullie.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:20

eva92 schreef:
Elisa2 schreef:

Ho ho! Ik ben het echt wel met jullie eens hoor! Ik weet waar onze knel punten zitten ;)

Dit is met trens! Maar op cc heb ik een stuk meer impuls dan thuis.. maar dat stukje impuls blijft heeeeel hard werken
[ [url=m/fvRIPW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke reactie TS! Pak je goed op en dit beeld, op wedstrijd is al veel fijner, opbollend vanaf de schoft. Onwijs leuk paard en ze oogt groter. Lekker verder ontwikkelen!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:37

Je bent je er al goed bewust van, beloofd veel goeds. Mijn complimenten.
Denk dat veel afwisseling voor zo’n dier goed is.

Succes!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:41

Supermooie foto's van een hele knappe merrie <3

Las alleen in eerst instantie de topic titel verkeerd......Knappe jazz merrie op schoot en vroeg
me af hoe dat er dan uit moest zien tot ik de foto's zag en nog een keer goed naar de titel keek :')

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:55

Knappe merrie <3

Haha ik las eerst ook op schoot :=

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:58

Zerena schreef:
Knappe merrie <3

Haha ik las eerst ook op schoot :=

Gelukkig maar, ben ik niet alleen hierin := :D

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:01

Haha ik las ook op SCHOOT! Leek me al zo raar.

Mooie merrie, en je rijdt haar netjes. Gewoon lekker eraan blijven werken, niemand rijdt perfect :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:08

Prachtige merrie en je zit er echt zo netjes op! Ook petje af voor hoe je omgaan met de tips cq commentaar, geeft wel aan dat het helemaal goed gaat komen met jullie en je bewust bezig bent met het welzijn van je merrie. Zie tzt graag meer foto's!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:17

eva92 schreef:
Elisa2 schreef:

[ [url=m/fvRIPW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit ziet er al veel beter uit! Inderdaad top hoe je het oppakt en ik begrijp je probleem wbt traag achterbeen en dan niet lekker nageeflijk door het lijf kunnen rijden.
Heb ook eens jaren een Gribaldi gereden met hetzelfde probleem..ook enorm lui, kon zelf aan het zuurstofmasker na het rijden. :+
Die reedt je er ook niet "even" doorheen, dus goed dat je dit ook benoemd..maakt het beeld al veel completer om te begrijpen. :)

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 13:09

Bedankt voor de leuke reacties! Ja gelukkig gaat het steeds beter.. maar dan rij je voor het eerst in de buitenbak en is alles eng dan zijn we opeens ook allee kwijt.. we trainen lekker rustig verder en gaan elke week op les bij liseon kamper! En wat leuk om te lezen dat meer mensen hier toch tegen aan lopen!