Ik had me vandaag een dag. Had mijn vriend een weekendje weg gepland met hotel en spa. Super leuk! Vertrokken we deze ochtend vroeg, ik dacht al, waarom vertrekken we zo vroeg!
De verklaring kwam al snel, we gingen baby’s kijken! En niet zomaar baby’s, de Lippizaner veulens!
Grote verrassing aangezien mijn vriend geen paardenvirus heeft.
Deze foto’s zijn van de Piber Lippizaner fokkerij, de paarden die hier gefokt worden gaan naar de Spaanse hof rijschool in Wenen eens ze getraind zijn. Het is de enige fokkerij die dit voorrecht heeft.
Ook de merries staan in training, maar gaan enkel in de zomer eventjes naar Wenen als de hengsten op vakantie zijn. Voor de rest blijven ze op de fokkerij.
Aangezien we ook nog het geluk hadden dat het weer meezat, wil ik jullie laten meegenieten van deze schattige veulens en deze heerlijke verrassing!
Het slot zelf

De open veulen stallen

Hengst buiten aan het chillen. Alhoewel hij veel show gegeven heeft ook! Wat een spieren hebben ze.

Het uitzicht

Vijf dagen oud

De hele bende

Een koets voor een trouw, gebaseerd op de originele Sissi koets

En als laatste dit lieve koppie

Ik was erg onder de indruk van het respect en oog voor persoonlijkheid van de paarden. Ze waren ook erg rustig, lief maar krachtig.
Ik ben mijn vriend enorm dankbaar dat we zo iets leuks hebben kunnen beleven, kon me betere verrassing wensen