Mijn jaar begon in Nederland, waar ik mijn kennis en vaardigheden wat heb bijgespijkerd bij het trainersseminar. Maar ook op 'stage' bij een voormalig bondscoach en zijn KNHS talenten dochter. Veel geleerd daar en besef maar weer dat paardrijden kunst is! Niet veel foto's van dus dan maar een kijkje achter de shermen

Vanaf maart weer aan de slag bij mijn 'echte' baan in China, waar we een manege runnen. Een ontzettend bijzondere werkplek! Wellicht ken je me nog van *dit* topic...

Rijden is part of the job! We hebben hier een stal Nederlandse paarden en kunnen ruiters opleiden tot lichte tour niveau. Helaas zijn er nog maar weinig leerlingen die al zover zijn. Paardensport in China staat nog in de kinderschoenen.

Even bewijzen dat we echt in China zijn

De zomer heb ik besteed in Nederland, en we hebben onze leerlingen gewoon meegenomen voor Ponykamp. Ze hebben volgens mij de tijd van hun leven gehad! Hier konden we bijvoorbeeld ook voltige, mennen, buitenrijden en paardenspulletjes shoppen.

Eind augustus ben ik gaan helpen in Canada, voor een bevriend fokker zijn paarden keuringsklaar maken. En natuurlijk ook vakantie vieren in de Rocky Mountains

De paarden worden eerst western beleerd, een fantastische man die meer horsemanship in zijn pink heeft dan ik in mijn hele lijf. Ik ben even gaan proefrijden in westernstyle!

De keuring was uiteindelijk een geslaagde dag, met een 1e premie veulen + veulenkampioen en een Stermerrie die reservekampioen merries werd.

Kusje voor de merrie die buiten de prijzen viel, maar wel 'mijn' beste rijpaard!

Toen ik in oktober thuiskwam mocht ik een hele goede en talentvolle merrie gaan rijden die ik hopelijk in 2020 mag gaan doorrijden naar het Z2. Het allerfijnste is nog dat de eigenaar geen haast heeft en het paard ook met mijn gekke werk in China beschikbaar blijft.

2019 heb ik zojuist afgesloten in China, waar het nu ongeveer net zo koud is als in Nederland. Maar waar het zonnetje de afgelopen dagen heerlijk schijnt.

Happy new year vanuit Shanghai, met mijn vondeling Carrots. Helemaal zelf met de fles grootgebracht maar geen knuffelkat helaas

Denk je nu, dit wil ik ook!!! Voor China zoeken we momenteel een collega *klik*
Voor Canada zoeken we ook ieder jaar iemand, maar 2020 is al vervuld.