Elvis BP27 en zijn L1 debuut

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Elvis BP27 en zijn L1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 19:45

We hadden afgelopen vrijdag onze eerste L1 wedstrijd. Met 2x winst en 2x een derde plaats. Trots op deze man! Minder trots op mijzelf , man wat reed ik slordig. Te laat , rare slingers , niet op de letter. Maar fijn. We hadden winst :D

Kleine beschrijving van deze hunk
Elvis BP27
Goedgekeurde Barock Pinto dekhengst
5 jaar oud
Vorig jaar met die hitte (juni?) beleerd. (5x op gereden) Daarna alleen voor de kar gestaan. Ik heb hem in maart weer voor het eerst gereden.

Paard is niet getoiletteerd, dat is onze keuze.

1. Los rijden
Afbeelding

2. Met mijn lieve moeder <3
Afbeelding

3. Iets te diep. Wel lekker los
Afbeelding

4. Galopje. Hij had de puf er wel wat uit
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Hunk <3
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Verbeterpunten
-neus eruit
-rechtop zitten
-hakken laag
-handen niet zo breed
-vooruit kijken

Foto's door Annie Damhof Photography!
Laatst bijgewerkt door LindyH op 18-07-19 18:23, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Stukje tekst aangepast op verzoek.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:05

Nou voor een niet-gewassen paard is hij nog aardig schoon. Mijn schimmel heeft minstens zoveel vlekken als hij, wanneer ik haar niet was :')
Leuk paard met een fijne uitstraling! Neusje eruit komt vast wel goed als hij sterker en meer uitgebalanceerd wordt, je zit er tenslotte pas zo kort op. Fijn om naar te kijken :)

matespony

Re: Elvis BP27 en zijn L1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:34

Mooie foto's!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:26

Prachtig paard! Ik vind dat stiekem veel mooier zo, met wilde manen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 17:34

x_Milou schreef:
Nou voor een niet-gewassen paard is hij nog aardig schoon. Mijn schimmel heeft minstens zoveel vlekken als hij, wanneer ik haar niet was :')
Leuk paard met een fijne uitstraling! Neusje eruit komt vast wel goed als hij sterker en meer uitgebalanceerd wordt, je zit er tenslotte pas zo kort op. Fijn om naar te kijken :)

Hij houdt zich gelukkig aardig wit :D
Dankjewel!!

miereneter schreef:
Prachtig paard! Ik vind dat stiekem veel mooier zo, met wilde manen.

Wel stoer he 8-)

matespony schreef:
Mooie foto's!

Dankje!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 04:06

Maar je mag m niet vlechten? Toch respectvoller naar een jury toe,vind ik.

Hij doet het erg netjes,leuk!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 04:11

Getup schreef:

Hun komen met paard op locatie. Dus er is dan geen tijd om te vlechten. Jury had er geen opmerking over. En nogmaals niet mijn paard , niet mijn keuze

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:19

Kabayo schreef:
Getup schreef:

Hun komen met paard op locatie. Dus er is dan geen tijd om te vlechten. Jury had er geen opmerking over. En nogmaals niet mijn paard , niet mijn keuze

Wat een gemiep, een hengstenvlecht knoop je er in 5 minuten in als je hem zo graag gevlochten wilt hebben. Deze eigenaren zijn nu eenmaal niet zo 'van de opsmuk'. Ik vind het daarnaast weinig respectvol naar hen toe om dit zo te vermelden. Had jij er niet op gewezen dan was het niet zo snel opgevallen. Genoeg moois om naar te kijken bij deze prachtbok.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 07:46

Uh. Ben ik nou onrespectvol naar de eigenaren? := Ik heb er 100% vrede mee met de manen en hun ook. En de jury blijkbaar ook. Dus wat boeid het :')

Als je de hengstenvlecht beheerst en het paard rustig blijft staan misschien wel. Ik kan het niet zo goed en ben zo een kwartier aan het prutsen. Uiteindelijk alleen maar frustratie en een uitgezakte vlecht halverwege de proef.

Ik had het gemeld omdat de vorige 2 topics er ook commentaar op was dat ie er slordig bij loopt. Ben ik het niet mee eens en ik maak mij er zeker niet druk om

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:54

Tja, als ik de eigenaar was geweest dan was ik er niet blij mee geweest wanneer het op mij als eigenaar werd afgeschoven. Als het jou ook niet boeit zet dat dan in de OP. 'Paard is niet gevlochten dat is onze keuze'. Punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:57

Ik zou er wel mee opletten want heb daar al puntenaftrek voor gehad (wel België)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:58

Ts je kan er toch de dag vantevoren heen om te wassen en knotten bijvoorbeeld ?
Dat zn voetjes niet opgeschoren zijn vind ik trouwens niet eens zo lelijk, staat m wel !!

Lekker gereden samen, jullie komen er wel.

kitsunemimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:00

Wat een knapperd!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 08:00

Mondy dat blijft niet zitten :P

Nahja was niet zo bedoeld in iedef geval. We hebben er beide vrede mee. Het maakt mij niet uit

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:01

Mondy schreef:
Ts je kan er toch de dag vantevoren heen om te wassen en knotten bijvoorbeeld ?

Daar ben ik ook benieuwd naar.

In Nederland mag je met paarden met lange manen starten met losse manen. Mijn keus is het inderdaad ook niet! Maar het mag wel, dus ze mogen het niet afkeuren. Wel moet alles verzorgd uit zien!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:03

Knotten blijft niet zitten nee maar wassen (iig een schone staart) wel toch ?
Al ben ik jaloers dat dit opgewassen wit is :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 08:07

Ik stuur wel even een pb. Ik respecteer de keuze van de eigenaar helemaal en heb er dus helemaal geen problemen mee. Was vooral erg trots op deze man. Jammer dat gezeur op een paar losse haren en niet een spierwitte staart... Wil ook niet , want hij heeft zwarte haren in de staart.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:19

Kabayo schreef:
Ik stuur wel even een pb. Ik respecteer de keuze van de eigenaar helemaal en heb er dus helemaal geen problemen mee. Was vooral erg trots op deze man. Jammer dat gezeur op een paar losse haren en niet een spierwitte staart... Wil ook niet , want hij heeft zwarte haren in de staart.

Gezeur? Jammer dat jij dit zo op pakt!

We stellen een vraag omdat wij hier blijkbaar anders tegen aan kijken. En volgens mij mag dat?

Ik snap dat je trots op hem bent, ik hou niet zo van bont maar ik vind hem wel knap :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 08:21

Jullie weten niet wat de eigenaar en ik onderling hebben afgesproken. Dan word ik weggezet als onrespectvol en niet willen wassen en vlechten..

Vind ik jammer

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:35

Onrespectvol heb je mij iig niet horen zeggen :) qua niet willen wassen was ik benieuwd of t niet willen was of niet afgesproken. Kan t beter vragen dan een mening neerplempen terwijl ik niks weet toch :)
Doet niks af aan t feit dat je trots mag zijn op m :j

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:36

Ontzettend knap paard zeg! Mijn inziens moet het voor de jury niet uitmaken of hij gevlecht is of niet... Dit soort paarden moet juist de flinke bos manen showen is mijn mening.

Ik snap ook niet dat iedereen erover door blijft gaan, inderdaad de keuze van de ts en de eigenaar dus laat het zo....

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:44

Ik vind het sowieso netter staan ongeacht het ras dat elk paard voor elk concour ingevlochten of ingeknot worden (dat is mijn mening). Paarden die met losse manen op concour verschijnen doet mij denken aan de Stampertjes van vroeger met die wilde haren die overal naar toe gaan := Als het eens flink waait op concour dan denk ik niet dat zijn manen nog netjes aan een kant blijven zitten.

Kun jezelf wel fijn in het zadel zitten TS want het zadel oogt niet zo comfortabel voor jou? Het rijden ziet er vriendelijk en ongedwongen uit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:31

Volgens mij heb je onwijs hard aan jouw houding gewerkt? Ik dacht me te herinneren dat je daar wel eens commentaar op kreeg, maar een goede verklaring voor had. Als ik naar deze foto's kijk is het nog niet perfect, maar wel heel veel verbeterd!

Leuk dier en fijne plaatjes zo. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:34

Oh ja, waw Silver niet gedekt van hem? Ondertussen al een veulen onderweg? :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 10:55

DeMolenhoek schreef:
Oh ja, waw Silver niet gedekt van hem? Ondertussen al een veulen onderweg? :D

Klopt. Helaas niet drachtig. Gaat vanmiddag weer naar Bartele. Ligt niet aan de hengst hoor. Die bevrucht super. Wellicht is het de combi , of doet mn merrie moeilijk _O-

Mondy schreef:
Onrespectvol heb je mij iig niet horen zeggen :) qua niet willen wassen was ik benieuwd of t niet willen was of niet afgesproken. Kan t beter vragen dan een mening neerplempen terwijl ik niks weet toch :)
Doet niks af aan t feit dat je trots mag zijn op m :j

Dankje. Misschien had ik het anders moeten verwoorden. Is niet mijn sterkste vak :+

MyWishMax schreef:
Volgens mij heb je onwijs hard aan jouw houding gewerkt? Ik dacht me te herinneren dat je daar wel eens commentaar op kreeg, maar een goede verklaring voor had. Als ik naar deze foto's kijk is het nog niet perfect, maar wel heel veel verbeterd!

Leuk dier en fijne plaatjes zo. :j

Ah wat lief zeg! Blij dat het te zien is. Ik heb elke week les op dit moment. Dat zal vast ook helpen :D Maar die ellendige hakken van mij haha. Zouden de beugels korter moeten? De een zegt ja , je trekt je hakken op. Anderen zeggen nee , dan zit je in de spring zit . Korter vind ik zelf lekkerder rijden

maria1990 schreef:
Ik vind het sowieso netter staan ongeacht het ras dat elk paard voor elk concour ingevlochten of ingeknot worden (dat is mijn mening). Paarden die met losse manen op concour verschijnen doet mij denken aan de Stampertjes van vroeger met die wilde haren die overal naar toe gaan := Als het eens flink waait op concour dan denk ik niet dat zijn manen nog netjes aan een kant blijven zitten.

Kun jezelf wel fijn in het zadel zitten TS want het zadel oogt niet zo comfortabel voor jou? Het rijden ziet er vriendelijk en ongedwongen uit.

Mee eens hoor. Moest wel even lachen om je uitleg haha
Ik heb zelf een Custom op mijn fries en dat zit als een huis. Dit is een kn zadel met weinig steun. Ook een beetje oud dus niet echt zacht. Zoals boven vermeld heb ik wat ruzie met de beugelriemen. Kort? Of toch zo houden? Bedoel je vooral hoe ik erop zit of dat mn reet te dik is :P
Hier zonder jasje. 3e keer met hem rijden
Afbeelding
En ik op mijn fries met ander zadel. De custom
Afbeelding

amies100 schreef:
Ontzettend knap paard zeg! Mijn inziens moet het voor de jury niet uitmaken of hij gevlecht is of niet... Dit soort paarden moet juist de flinke bos manen showen is mijn mening.

Ik snap ook niet dat iedereen erover door blijft gaan, inderdaad de keuze van de ts en de eigenaar dus laat het zo....

Dankje :D