De bedoeling was dat ik hem zadelmak ging maken om er in de winter mee op jumping te gaan. Al snel bleek Poco niet het rustige, makkelijk paard wat ik voor ogen had. Longeren met de zadel vond hij wel oké maar van zodra ik wou opstappen spurtte hij weg. Het werd zelfs zo erg dat hij gewoon uit de piste sprong.

Na maanden aanmodderen en niet weten wat ik met hem moest beginnen ben ik terecht gekomen bij een fantastische trainer die mij geholpen heeft om Poco zadelmak te maken. 2 maanden geleden maakte hij "de klik" en sindsdien gaat hij met sprongen vooruit. Al snel reden we onze eerste clinic mee en deden we mee met een paar groepslessen. Springen vond hij duidelijk leuk dus als hij flink was in het dressuurwerk mocht hij eindigen met een sprongetje.

Op verplaatsing was er echter nog steeds geen ontspanning en ging hij regelmatig in paniekmodus. Vorige maand dan ook besloten om elke week minstens 1x op een vreemde plaats te gaan rijden en vorige week was hij zo ontspannen dat we besloten om hem mee te nemen naar een jumping. Vandaag dus met een toch wel zenuwachtig gevoel met hem op jumping vertrokken en wat was hij fijn. In het inrijden hadden we nog een paniekmomentje omdat iemand zijn pony nogal hard met de zweep sloeg maar in de piste was hij super braaf. Tuurlijk is er nog spanning maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij een heel fijn wedstrijdpaard gaat worden.

https://www.facebook.com/StalVerdi/vide ... 152772731/
Na een zeer moeilijke start waarbij ik al mijn vetrouwen verloor en op het punt stond om alles te verkopen ben ik uiteraard heel blij met wat we al bereikt hebben. Ik zou Poco niet meer kunnen missen