Zagal is een tuigpaard gefokt paard van de hengst Patijn. Inmiddels rijd ik hem alweer 3jaar. Begin dit jaar zijn we een paar keer B dressuur gestart en met succes, maar helaas vlak na Hemelvaart gooide een fikse blessure roet in het eten. De hele zomer alleen maar gestapt en maar hopen dat alles weer goed kwam. Na 3 maanden kregen we groen licht en zijn we weer op gaan bouwen op het zandpad. Inmiddels hebben we de dressuur ook weer opgepakt. Zagal is een braaf maar erg wakker dier die in de dressuur niet heel makkelijk is. Ontspanning is ons allergrootste woord en voor de rest doen we ons best en hebben we vooral veel lol en rijden we veel buiten. Wel wil hij altijd alles voor me doen.
Vandaag een vriendin mee gesleept en bedacht foto’s te maken, kijken hoe confronterend het is en ja dat is het soms wel.
Moet toch eens leren om rechterop te blijven zitten en aan mijn houding te werken. Uitgerekend vandaag was er natuurlijk een wandelroute die langs ons liep en heb daarom ook 2 foto’s toegevoegd hoe het dus geregeld gaat als je 1 hebt die werkelijk alles ziet
en bedenkt dat dat heel eng is (hij heeft wel zoveel gezien in zijn leven
) Tips en kritiek mag uiteraard maar houd het wel aardig
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.