Sinds 5 jaar reizen mijn vriend en ik op en neer en een jaar geleden heb ik het besluit genomen om hier heen te verhuizen. Ik ben gek op het land en met name de natuur, waar met zoveel respect mee wordt omgegaan. Maar ik heb het ook heel erg naar mijn zin gehad in Nederland waar ik al mijn vrienden heb en familie. Zomer van 2017 was de knop om – het voelde zó goed hier in Zweden, dat ik deze stap heel graag wilde maken. Met paarden aan huis, wat ook een droom van kinds af aan is (maar ik denk van wel meer hier

En daar zitten we dan, Zweden. De twee IJslanders zijn mee verhuisd. Gefjun, mijn 16 jarige merrie die ik 10 jaar heb en haar half broer Gimli van 15 jaar oud. Sinds paar maanden is hij er bij, en dikke maatjes. Vanaf begin af aan dat ze samen stonden in Nederland was er een romance ontstaan, meneer vond het nodig om haar vaak te dekken

Het terrein waar ik op woon, is van de familie van mijn vriend en telt maar liefst 400 hectare.
Voldoende ruimte voor paar extra viervoeters

De paarden staan pal naast huis in een vlierbloesem boomgaard en een heuvel met wat bos er achter.
Als je geïnteresseerd bent in de lokatie kun je dit topic bekijken voor meer foto's: [VSW] Verhuisd naar Zweden en 'paarden paradijsje' in de maak
Alle extra tips zijn ook zeer welkom voor de indeling van hun plekje!
1) Het uitzicht vanaf hun plek het terrein op (een deel dan

http://oi68.tinypic.com/16je4n.jpg
2) Gefjun. Wat lastiger op de foto te krijgen, want op een verse weide doet ze niet veel meer dan grazen

3) En Gimli. Beide hebben dezelfde vader, Askur fra Gerdum.

Gefjun is behoorlijk aangekomen. Ze wordt ook snel dik, en ik vermoed dat ze insuline resistent is. Wegens een blessure die er hier is opgelopen aan haar been hebben we erg weinig kunnen doen. Gelukkig geneest de wond goed en hebben we gister weer wat uitgebreider gelopen

Omnommm

Ook deze dame is mee gegaan, Asta. Ze had al een behoorlijk "off leash" leven - ook in de stad - maar nu in de natuur lijkt ze toch meer op haar plek.

Tot slot een mooie mistige avond!