De afgelopen 2 jaar heb ik Honey bee's Jocremo gebruikt een cremello hengst.
Maar deze word gecastreerd en mag verder in de sport en dan moet er voor volgend jaar wat nieuws komen.
Nou normaal gesproken had ik me daar maart 2019 is mee bezig gehouden maar soms komt er iets op je pad wat je niet voorbij kan laten gaan.
op een donderdag avond vrij laat kwam er een bericht op een engelse verkoop site van een jongen die ging verhuizen naar het buitenland en alles ging verkopen.
En deze pony's spraken mij zo erg aan! Dat ik met mijn gekke kop een berichtje heb gestuurd naar de prijs en later geld geboden.
Dat is nog niet zo erg maar hij zei meteen dat ik ze mocht hebben oliebol dan moet ik nog vervoer regelen ook haha daar had ik even niet op gerekend!
Gelukkig via kennissen in contact gekomen met de NEBO stud en die hebben geweldig vervoer geregeld en al het papier werk

Ze zijn beide 4 jaar oud en hadden beide nog nooit een halster om gehad of mee gelopen.
Of te wel het was een flinke uitdaging maar inmiddels heb ik ze aan de longe met een hoofdstelletje om en een singeltje

ze zijn inmiddels 6 weken bij ons dus we maken baby stapjes

Maak kennis met mijn 2 nieuwe heren

Penpadrig Brynmor
Roepnaam Woezel

V. Cwmhendy Buster
M. Synod Martina
MV. Pendock Buttonhole

Penpadrig Rhydian
Roepnaam Pip

V. Briolen Darius
M. Rhydgwillim Samantha
MV. Dyfed Solar

Brynmor heb ik gekocht met het oog op de fokkerij, hij is interessant gefokt en ik denk oprecht een toevoeging voor mijn merries

En Rhydian heb ik gekocht voor in het span met mijn nu nog 2 jarige hengstje.
Rhydian gaat dus ook gecastreerd worden na de zomer.
Zijn toekomstige maatje mag nog wat uitgroeien en word dan volgend jaar ook gecastreerd

ze hebben in ieder geval een zelfde beweging en zullen kwa hoogte ook redelijk gelijk blijven zoals ik het nu kan zien.
als 1,5 jarige zijn toekomstige spanmaatje