Dus hebben we in de buurt laten weten dat we op zoek zijn naar een weide en stallen, en niet zo maar een , nee, ik wil alles in eigen hand hebben. Ik wil niet meer op een pension stalling staan waar een ander voor me bepaalt hoe mijn paard verzorgd moet worden (nou ja, er is 1 stal, maar die is gewoon te ver weg)
In afwachting van een goed plekje houden we al tijden de markt in de gaten, wat ik wil is duidelijk, een leuke jonge tinker, liefst een beetje flegmatiek, dat past mij beter dan een sensibel paard. En omdat alleen maar alleen is, nog een kleintje erbij, waar mijn zoontje hopelijk wat mee wil gaan doen, en ik mee kan mennen.
En ineens is daar de weide, een hectare zomerweide met schuilstal, winterpaddock, bestraat en met zand met inloopstallen, en een kleine winterweide voor droog weer. en een goede rijbak bij de buren.
Op een plek enkele minuten van huis af.
Hooi en stro, ik maak zelf uit hoeveel, hoe vaak. Ik moet enkel de paarden verzorging doen, het onderhoud van het terrein is voor de eigenaar.
Ik wou het niet geloven, maar na een goed gesprek met de eigenaar.. wow.. dit is wel de plek.
Dus kon ik eindelijk die mails gaan versturen naar die paarden die ik zo leuk vind op de foto.. we hebben er enkele bekeken, en van de week heb ik hem gezien, zowaar een dorp verder. Een tinker ruin van 1.40 hoog, 2 jaar, helemaal wat ik zocht.
Dus woensdag komt mijn dierenarts hem keuren.. fingers crossed.
En morgen gaan we we naar een shetje kijken, ruintje van 4, beleerd, hopelijk is de klik met onze kleine man er.
Ik ben zo blij als een aap met 7 staartjes.

Op zo’n jonge leeftijd voorspelt dat niet veel goeds.