Afgelopen zondag (4 maart) deed ik voor de eerste keer mee met Siyah een wedstrijd. Een stalgenootje had me overtuigd om samen mee te doen. We reden mee met een daglicentie dus eigenlijk vooral ter oefening.

We reden de gemakkelijkste proefjes mee (E5 en E7), vergelijkbaar met een B-proefje
Siyah had best wel wat stress, zowel in de inrij'tent' als in de wedstrijdring. Ze hinnikte veel en keek wat rond, maar al bij al deed ze nog wel wat ik vroeg dus ik was al super trots op haar (het was tenslotte ook nog maar de 2e keer dat ik op een vreemd terrein reed met haar). Aan het einde van de dag bleken we 2e en 3e te zijn met 64% en 63% dus ik ben zeer tevreden en heel trots op Siyah 
Ik heb Siyah nu bijna 1,5 jaar en ze was zadelmak toen ik haar kocht. Met de nadruk op mak, veel beweging zat er niet in
Ze leert gelukkig ontzettend snel en is super braaf! We hebben alles rustig aan gedaan (eerst tempo erin krijgen en stuur en rem erop, hoewel de rem niet zo'n probleem was haha) en daarna kwam de nageeflijkheid wel van zelf. We zijn nu ook terug begonnen met lessen pakken omdat ik zelf weer wat meer uitdaging wil in het rijden.Aandachtspuntjes zijn benen lang en op zijn plek houden (heb de neiging om ze wat naar achteren te leggen) en links durf ik wat streng door komen
Ze laat daar wat moeilijker los, mijn lesgeefster zegt dat ze in haar hoofd voldoende stelt maar de rest van het lichaam doet niet zo veel. Ik moet even de omschakeling maken om meer met de rest van haar lichaam bezig te zijn en minder met de stelling van het hoofd maar die klik zit er nog niet volledig in 
Tips en commentaar mag maar hou het vriendelijk

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7. Na de eerste proef al zeer tevreden

8.

9.

10.

11.

12.

13. En met 2 lintjes naar huis

Bedankt voor het kijken
Daar kan menig warmbloedpaard een voorbeeld aan nemen!