Onze laatste kans!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseLizz

Onze laatste kans!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 21:01

Hey Bokkers,

Dit is Lizz, 4 jaar oud en sinds veulen af aan mijn beste vriendin.
Afbeelding

Destijds zou ik Lizz zelf overkopen maar in een hele korte periode ging er vanalles mis. Lizz was van een paardenmelkerij die ook huifkartochten deed en de eigenaar kwam onder de huifkar terecht waardoor ze door alle omstandigheden de veulens (waaronder Lizz) en een aantal paarden hebben moeten verkopen. Ik was toen te jong en had te weinig tijd en geld om haar meteen te kunnen kopen waardoor ik haar verloor. Via bokt en andere social media ben ik haar weer gaan zoeken en na een aantal maanden, zeg maar gerust een jaar had ik haar eindelijk weer gevonden. De eigenaar van de shetlander die ik toen verzorgde heeft haar toen gekocht. Ik zielsgelukkig was weer terug bij mijn allerbeste maatje.
Afbeelding

We hebben een geweldige tijd gehad en hebben deze nu nog steeds. Ik heb haar zelf alles geleerd van rijden tot vrijheidsdressuur en (bijna) dagelijks was ik er te vinden. Alles ging helemaal goed tot 2 dagen geleden. Ik kreeg het bericht dat ik de keuze had haar te kunnen overkopen, of haar (opnieuw) te laten gaan. Haar laten gaan kan er bij mij echt niet in en ik zal er dan ook alles aan doen dat niet te laten gebeuren. Ze is een deel van mijn leven en dat kan en wil ik niet weer verliezen. Lizz verdient het niet om weer van plek naar plek te gaan wie weet waar ze terecht komt en ik wil haar ook niet alweer kwijt raken.

Het geld om haar te onderhouden heb ik (heb ook al een plek waar ze kan staan), de kosten die erbij komen word dan elke maand geld voor aan de kant gelegd, maar dit zag ik totaal niet aankomen waardoor ik er ook nooit over na had hoeven denken om te gaan sparen voor iets wat ik weer kwijt zou kunnen raken.

Heel veel liefs, Denise & Lizz

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lous op 25-01-18 22:05, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Niet toegestane link verwijderd.

BigOne

Re: Onze laatste kans!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:05

Ik denk dat dit soort vragen niet is toegestaan maar waarom overleg je niet met ouders/grootouders om je het geld voor te schieten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:05

Ik ben bang dat doneer topics niet mogen...

DeniseLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 21:11

bigone schreef:
Ik denk dat dit soort vragen niet is toegestaan maar waarom overleg je niet met ouders/grootouders om je het geld voor te schieten.

Mijn ouders hebben het geld ook niet zomaar.. Hadden ze wel graag gewild

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:12

Ik begrijp dat je wanhopig bent en haar niet wéér wil zien vertrekken maar ik vrees dat geld vragen niet toegestaan is.

Kunnen je (groot)ouders je het geld niet voorschieten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:13

Ik snap niet zo goed waarom je dan wel geld hebt voor stalling en onderhoud... Heb je ook 1000/2000 achter de hand voor eventuele dierenarts kosten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:15

DeniseLizz schreef:
bigone schreef:

Mijn ouders hebben het geld ook niet zomaar.. Hadden ze wel graag gewild

Ik neem aan dat dit dier niet zoveel kost zo ja dan word er op je geweten gespeelt en hoe treurig ook, laat gaan en probeer met de huidige eigenaar te overleggen dat je mag weten waar ze heen gaat. Wanneer je ouders ook zo weinig geld hebben dan is één keer goed ziek van de pony al een reden om in de problemen te komen.

DeniseLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 21:23

bigone schreef:

Mijn ouders hebben het geld ook niet zomaar.. Hadden ze wel graag gewild[/quote]
Ik neem aan dat dit dier niet zoveel kost zo ja dan word er op je geweten gespeelt en hoe treurig ook, laat gaan en probeer met de huidige eigenaar te overleggen dat je mag weten waar ze heen gaat. Wanneer je ouders ook zo weinig geld hebben dan is één keer goed ziek van de pony al een reden om in de problemen te komen.[/quote]

Ik heb het niet aan zien komen dat ze zo snel de verkoop ik zou gaan. Wanneer ik weet dat ik een paard koop zorg ik voor een plan van aanpak en zorg ik dat ik de ziektekosten kan betalen. Een aantal dagen geleden wist ik dit nog niet en heb ik er (gelukkig) ook nooit over na hoeven te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:25

Maar dan nog; wat als je nu wel het geld bij elkaar krijgt voor het paard. Volgende week krijgt ze koliek en moet je opereren... Wat dan?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:36

Sorry, maar dan kan iedereen wel een topic openen over dat ze graag geld gedoneert willen hebben voor een paard die ze graag willen kopen. Ik snap dat het erg vervelend is, en ik snap wat je bedoeld, ik ben mn allebeste vriendin ook verloren (nog steeds vermist), maar ik denk dat dit niet de bedoeling is. Kan je geld lenen van iemand anders dan je familie? Goede vrienden?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:37

Eerlijk gezegd ga ik wel met de voorgaande reacties mee...

Hoe lang denk je dat je nodig hebt om het geld zelf bij elkaar te sparen? Is het dan geen betere optie om aan de huidige eigenaren een datum voor te leggen wanneer je het geld bij elkaar hebt?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:42

Wat moet ie kosten?

En inderdaad: als je geen geld heb voor de aanschaf of een dierenarts potje is het een slecht idee. Zeker als je ouders geen vangnet kunnen zijn.

Ik had het geld ook niet toen ik mijn paard kocht, en ik nam haar op afbetaling. Maar voordat ik haar kocht heb ik wel met mijn ouders afgesproken dat zij voor zouden schieten als ze ziek zou worden in de eerste periode.
Na een half jaar werken als een debiel had ik haar afbetaald en een klein spaarpotje. Ik was 18, en draaide naast school gewoon nachtdiensten om haar te kunnen betalen. Niet leuk, wel de moeite waard.
Inmiddels een wat groter spaarpotje gelukkig. Mijn ouders blijven altijd stand-by voor een lening mocht er iets vreselijk misgaan en het qua kosten uit de klauwen lopen.

Maar als je dat niet hebt..... dan zou ik het niet doen. Regel eerst zelf de financiën. Geld vragen aan wildvreemden voor de aanschaf van een paard gaat mij een beetje ver.
Ik zie ook dat je je speciaal hiervoor hebt aangemeld bij Bokt...
Zoek een baantje, regel iets met de huidige eigenaar.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 25-01-18 21:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Roquefort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:42

Zoveel kan een haflinger niet kosten, als je dat bedrag al niet hebt moet je er überhaupt niet over denken om een paard te kopen (of een hond/kat/etc). Wat doe je dan bij onverwachte dierenartskosten? Je ouders hebben dit geld ook niet geef je aan dus daar heb je niets aan als back-up bij medische kosten.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:53

Wat vervelend dat je zo plotseling weer voor deze keuze staat... Hoop echt dat je een goede oplossing kunt vinden.
Is er een reden dat de verkoop zo plotseling is? (Of dat jij hier pas laat van weet?)

In ieder geval heel veel sterkte :(:)

DeniseLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 21:57

eilleen333 schreef:
Wat moet ie kosten?

En inderdaad: als je geen geld heb voor de aanschaf of een dierenarts potje is het een slecht idee. Zeker als je ouders geen vangnet kunnen zijn.

Ik had het geld ook niet toen ik mijn paard kocht, en ik nam haar op afbetaling. Maar voordat ik haar kocht heb ik wel met mijn ouders afgesproken dat zij voor zouden schieten als ze ziek zou worden in de eerste periode.
Na een half jaar werken als een debiel had ik haar afbetaald en een klein spaarpotje. Ik was 18, en draaide naast school gewoon nachtdiensten om haar te kunnen betalen. Niet leuk, wel de moeite waard.
Inmiddels een wat groter spaarpotje gelukkig. Mijn ouders blijven altijd stand-by voor een lening mocht er iets vreselijk misgaan en het qua kosten uit de klauwen lopen.

Maar als je dat niet hebt..... dan zou ik het niet doen. Regel eerst zelf de financiën. Geld vragen aan wildvreemden voor de aanschaf van een paard gaat mij een beetje ver.
Ik zie ook dat je je speciaal hiervoor hebt aangemeld bij Bokt...
Zoek een baantje, regel iets met de huidige eigenaar.

Ik heb vanalles proberen te regelen met de huidige eigenaar maar overal word nee op gezegt. Ook heb ik een baan, ben 19 en ga niet meer naar school.. Werk de hele week. Vandaar dat ik de rest gewoon kan betalen. Maar dit heb ik nooit aan zien komen waardoor ik er ook nooit over na heb gedacht om ervoor te sparen.

DeniseLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 21:58

Calixae schreef:
Wat vervelend dat je zo plotseling weer voor deze keuze staat... Hoop echt dat je een goede oplossing kunt vinden.
Is er een reden dat de verkoop zo plotseling is? (Of dat jij hier pas laat van weet?)

In ieder geval heel veel sterkte :(:)

Die reden is er inderdaad wel, maar lastig uit te leggen aangezien het een beetje prive ligt.. Dankjewel

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:59

DeniseLizz schreef:
Ik heb vanalles proberen te regelen met de huidige eigenaar maar overal word nee op gezegt. Ook heb ik een baan, ben 19 en ga niet meer naar school.. Werk de hele week. Vandaar dat ik de rest gewoon kan betalen. Maar dit heb ik nooit aan zien komen waardoor ik er ook nooit over na heb gedacht om ervoor te sparen.

En het is niet mogelijk om iets met afbetaling te doen?
Wat moet het paard kosten?

DeniseLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 22:00

Roquefort schreef:
Zoveel kan een haflinger niet kosten, als je dat bedrag al niet hebt moet je er überhaupt niet over denken om een paard te kopen (of een hond/kat/etc). Wat doe je dan bij onverwachte dierenartskosten? Je ouders hebben dit geld ook niet geef je aan dus daar heb je niets aan als back-up bij medische kosten.

Ik stond er eveneens van te kijken, maar toch is dit het bedrag wat hij voor haar vraagt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:01

Een aantal vragen heb ik aan jou.
Heb je werk waarmee je genoeg verdient om deze haflinger te onderhouden. Hoeveel mis je nog ( als je ouders en eventuele grootouders meecalculeert )
De plaats waar je het over hebt is dat bij dezelfde eigenaar als waar ze nu staat.
Waarom wil de eigenaar er plotseling zo snel vanaf ?
Ik begrijp je verdriet vandaar mijn vragen.

Edit laat maar zie dat de vragen al beantwoord zijn

DeniseLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 22:02

Anoniem schreef:
Een aantal vragen heb ik aan jou.
Heb je werk waarmee je genoeg verdient om deze haflinger te onderhouden. Hoeveel mis je nog ( als je ouders en eventuele grootouders meecalculeert )
De plaats waar je het over hebt is dat bij dezelfde eigenaar als waar ze nu staat.
Waarom wil de eigenaar er plotseling zo snel vanaf ?
Ik begrijp je verdriet vandaar mijn vragen.

Edit laat maar zie dat de vragen al beantwoord zijn

Om nog even aan te vullen, ze zou dan bij een vriendin komen te staan

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:02

Wat een waanzinsactie dit.. denk je nou echt dat mensen geld gaan geven aan een vreemde? Wie weet verzin je dit wel en wil je van het geld op vakantie... weten wij veel.

Geloof je verhaal best maar als je amper geld hebt moet je er niet aan beginnen. Laar haar dan naar iemand gaan die wel geld heeft om haar te onderhouden, ook in het geval ze ziek wordt...

DeniseLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 22:03

eilleen333 schreef:
DeniseLizz schreef:

En het is niet mogelijk om iets met afbetaling te doen?
Wat moet het paard kosten?

1700,- Heb ik inderdaad ook al voorgelegd, maar dat gaat er totaal niet in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:07

DeniseLizz schreef:
DeniseLizz schreef:

1700,- Heb ik inderdaad ook al voorgelegd, maar dat gaat er totaal niet in

1700 zou voor een werkend iemand toch te doen moeten zijn. Ik neem aan dat je nog thuis woont en weinig kosten hebt. Kan niemand van je familie dit bij elkaar schrapen zodat jij hen maandelijks terug betaalt ? Dit betekent dat je helemaal niets achter de hand hebt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:08

x_Irisje_x schreef:
Wat een waanzinsactie dit.. denk je nou echt dat mensen geld gaan geven aan een vreemde? Wie weet verzin je dit wel en wil je van het geld op vakantie... weten wij veel.

Geloof je verhaal best maar als je amper geld hebt moet je er niet aan beginnen. Laar haar dan naar iemand gaan die wel geld heeft om haar te onderhouden, ook in het geval ze ziek wordt...

Dit. Op mijn vraag reageer je ook niet. Maar vind het behoorlijk egoïstisch zo. Als het dier ziek word kun jij m de zorg niet geven.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:09

Moderatoropmerking:
Doneeracties zijn inderdaad niet toegestaan op Bokt. Inmiddels is de OP aangepast. Tips aanTS kunnen natuurlijk altijd gegeven worden :)
Wel vragen we respectvol te blijven reageren