Oei wat vind ik dit stiekem spannend
Ik lees veel mee, maar post weinig en al helemaal geen foto's. Ik zit echter al 4 maanden op een roze wolk. Na 16 jaar geduld te moeten hebben, heb ik mijn eerste eigen paardje kunnen kopen. Het plan was een braaf paard wat al wat ervaring had opgedaan in de wedstrijdring en op buitenrit. Dat is bijna gelukt
Ik ben thuisgekomen met Jippie, een 3-jarige tuigerruin (Eebert x Manno). Hij was zadelmak toen ik hem kocht. Hoewel ik er zelf misschien niet voor zou hebben gekozen om hem al meteen met 3 in te rijden, is dat wel keurig gebeurd. Jippie is vrolijk, kan stap-draf-galop, er zit een stuur en een rem op en (voor mij het belangrijkste); hij is niet rillerig met opstappen en onhandige ruiters
.
1) Maak kennis met mijn blije smurf!

2) Voor het eerst buiten rijden. Nu nog in de paddock, want de bodem van de buitenbak werd vervangen.
Heerlijk in zijn eigen houding
Maar wel super braaf!
3) En een stukje uitstappen over de weg.

4) Ik rijd 3x per week. De rest van de tijd poetsen, longeren, grondwerken en wandelen we.

5)

6) Voor het eerst in de echte buitenbak. Een enorme vlakte zonder afsluiting. Er is veel te zien, maar wederom zet Jippie geen stap verkeerd.

7) Als we het dan toch hebben over geen stap verkeerd doen... Natuurlijk wel na een volte zo stappen weer afgestapt. Braaf is braaf en hij is nog zo jong en puppy om er zo op te gaan zitten.

8) Op een nazomeravond lekker een stukje stappen rondom de stal!

9) Inmiddels is ook de springcarriere gestart

In de binnenbak staat altijd een parcours. Ik maak daar vaak dankbaar gebruik van; slalom met de hindernispalen, achtjes rijden tussen de hindernissen, balkjes lopen en heel af en toe een sprongetje.
En nog wat recente rijfoto's. Heel spannend om te posten, want ik weet dat ik nog heel veel te leren heb, zowel in mijn houding als mijn rijden, om Jippie goed op te kunnen leiden. Gelukkig krijg ik goede begeleiding.

10)
Vandaag vond Jippie het spannend: allemaal galopperende paarden in de weilanden om hem heen. Desalniettemin blijft hij braaf

11)

12)

13)

14) Ik ben echt heel blij met mijn paardenbaby!
De planning is lekker door blijven hobbelen en samen verder leren. Ik zou het tof vinden als we over een jaar op B-niveau zitten.
Bedankt voor het lezen!
Zijn jullie een beetje lief voor ons? 
Volgens mij heb je hem heerlijk aan het lopen, en kijk eens naar het verschil tussen de eerste en de laatste foto's!! Het ziet er vriendelijk uit
mooi het ene oor in en het andere oor uit. Reken er maar op dat wanneer jij je paard straks goed voor elkaar hebt en je regelmatig in de strikken gaat rijden je ook zeker commentaar krijgt. Zoals bvb: Het is maar een tuiger, hoger ga je niet komen, blablabla. Gewoon echt totaal niets van aantrekken en mooi iedereen naar huis rijden, in de paardenwereld vind iedereen wel wat en wanneer je je alles aantrekt stap je nooit meer op een paard. Sommige mensen hebben paarden van dik boven de 10.000 euro onder hun billen en vinden het soms belachelijke dat ze door een "basispaard" die de voorbenen niet boven de oren zwaait geklopt worden. Geloof me, jij en je paard kunnen ver komen, heb er vertrouwen in.