). Sinds kort is er een 'actiegroep' actief om de ruiterpaden op het eiland te verbeteren. Zo zijn de ruiterpaden bij Rockanje/Oostvoorne al aangepakt en nu zijn ze bezig met die in de Bernisse
.De paden worden nu aangelegd door Staatsbosbeheer. Dit hebben ze twee jaar geleden ook al is gedaan maar dat heeft niet veel geholpen (laag zand gestort waar het gras binnen 2 weken weer doorheen groeide). Nu is de grond omgewoeld, wordt er nog gefreesd en gevlakt en daarna gaat er zand overheen. Hopelijk blijven de paden nu wel beter (vooral in de herfst en winter was het vaak te nat om hier te rijden....). Het meest belangrijke is dat de paden vaak bereden worden, hier blijven ze gewoon het beste van! Vandaar mijn impressie en hopelijk lijkt het mensen uit de buurt leuk om hier is te gaan rijden!
Ze zijn op het moment nog bezig aan de paden, wanneer het geheel wordt opgeleverd dat weet ik helaas nog niet. Maar het is nu ook al goed te rijden. De route is in totaal iets meer dan 16 km. Ga wel voorbereid op pad, sommige stukken zit helaas wel dazen...
1. Richting Spui

2.Uitzicht vanaf het gemaal

3. Hier is het pad al deels aangelegd (moet nog gevlakt en zand op gestort).

4.

5.

Deze zijn al eerder gemaakt voor aanleg van de paden:
6.

7.

8. Je paard moet wel een beetje brugmak zijn...

9.

10. Met zonsondergang is het ook mooi rijden. En kans om reeën te zien
.
.
toen ik nog in Simonshaven stond was ik er veel te vinden maar nu we in Zwartewaal staan ga ik veel minder. Toch weer eens doen!

.

)