Murphy voor de eerste keer ITP !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Murphylover

Murphy voor de eerste keer ITP !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 11:49

Na ruimschoots 5 jaar dat ik murphy heb. Durf ik dan eindelijk een topic te open *\o/* *\o/*

Eerst zal ik vertellen hoe het allemaal begon met Murphy:

Ruimschoots vijf jaar geleden hebben wij murphy gekocht na een zoektocht van 1 1/2 jaar, daarvoor heb ik een welsh cob gehad waar mijn broertje helaas niet op kon rijden.
Na dat verschillende dressuurpaarden waren afgekeurd en dik een jaar verder waren we het een beetje zat met het zoeken naar een geschikt paard, mijn moeder maakte toen een grapje van het eerste huis tuin en keuken knol die goed gekeurd wordt die kopen we !! Nou dat heeft ze geweten

Mijn moeder zag een advertentie op mp van murphy waar alleen een foto van zijn hoofd stond en liet die zien aan mijn broertje die meteen verliefd was in de tekst stond dat hij nog net vier was, zadelmak en recreatief bereden was op een bospad, alles wat we niet wilde behalve dat hij ruin was. Een kleine week later zijn we gaan kijken, daar stond dan Murphy op een kaal weitje in de sneeuw, een veelste dik paardje (maar 120 kilo te zwaar), nog nooit in een bak gelopen en een hele lange wintervacht van wel 10 tot 15 cm lang. Hij was heel lief maar wel heel zenuwachtig en stond te blazen als een kat omdat hij niet aan zoveel mensen gewend was.
Na een proefritje over het bospad en hoe slingerend en 1 galop niet kunnen. Was mijn broertje helemaal verliefd, maar ik had mijn twijfels maar besloot dat mijn broertje mocht kiezen.En die koos Murphy mits hij door de keuring zou komen

Een week later was murphy glansrijk goed gekeurd _/-\o_ en kwam hij bij ons op stal (we hadden een rustig pensionstal gekozen i.p.v. de manege waar we normaal stonden.) En begonnen we langzaam met het in de bak rijden en het leren van de andere galop, na 3 maanden verhuisde we naar de manege . Waar we met trots ons nieuwe paard lieten zien, daar werden we echter vierkant uitgelachen, wat heb je nu gekocht, dat wordt nooit wat en daar kan je nooit een dressuurproef meerijden. Mijn moeder antwoorde rustig geef hem wat tijd (na een jaar zijn we ook vertrokken van deze stal). Na een jaar met ups en downs was ik zo gek op murphy geworden, dat we besloten dat hij voor altijd mocht blijven.

Nu 5 jaar later hebben we hem nog steeds en gaat hij nooi meer weg, bijna 3x keer hebben wij hem moeten laten inslapen en een peesklap(ongeluk in de wei) verder is Murphy er nog steeds, hij heeft bewezen dat hij heel sterk is. En ik ben stapel gek op mijn maatje <3 <3 en ben altijd in hem blijven geloven.

Hij heeft de afgelopen jaren een metamorfose ondergaan zowel als met rijden als persoonlijk.
Murphy is sterker en fitter dan ooit en we zijn dan weer sinds een maand of 3 serieus aan het werk.
We hebben elke 2 weken priveles en zijn mijn instructie heeeeeel dankbaar. We trainen voornamelijk op het recht richten ,gehoorzaamheid, dat hij op zijn eigen benen moet lopen en licht in de hand. Dit is voor mij heel belangrijk aangezien ik reuma in mijn handen heb en hij anders niet voor mij te rijden is.

Nu even Murphy voorstellen:

Naam: Murphy
bijnamen: Pipo, smurf, dikkie dik en draakje.
Leeftijd : 10 Jaar.
Ras: Paint x Irish cob.
Karakter: Zeer dominant zowel tegen mensen als tegen paarden
Hobby's : Eten :+ eigennaars pesten
Heeft een hekel aan : vreemde mensen en zijn eten niet als eerste krijgen |o

De foto's zijn van vorige week tijdens de clinic gemaakt.
We kregen heel leuk commentaar.
De werkpunten zijn nog:
1. zelfverzekerder rijden.
2. Ontspanning aan mijn kant.
3. recht op blijven zitten

Uiteraard is er los gestapt, rustig ingereden, tussendoor gestapt en staan de foto's niet op volgorde :+ .

1. Dit zijn wij
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Rechtsomkeer

Afbeelding

4.
Afbeelding

5. galopje linksom
Afbeelding

6. gebroken lijn.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. soms kan hij heel explosie aanspringen :=
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

commentaar mag, maar wees wel lief voor ons :o .

oja Chapeau als je alles heb gelezen. :D _/-\o_

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 10:40

Niemand ??

Wiskey1

Re: Murphy voor de eerste keer ITP !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:46

Leuk paard! Ik vind je foto's wat donker, dus echt tips heb ik niet. (Sowieso een hekel aan op alleen foto's)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:46

Niks meer te zien van dat overgewicht en de onervarenheid. Heb je goed gedaan :j

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:47

Je verhaal is te lang denk ik. Ik heb ook niet helemaal gelezen maar was een mooi paardje!
Ziet er netjes uit hoor!

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 11:17

Dankjewel allemaal. :D

Foto's zijn inderdaad wat donker want het baklicht mocht niet aan en in combinatie met een geleende camera is dat niet zo goede combi. :')

Het verhaal is idd lang maar hoe leg je 5 jaar uit een beetje tekst ,ik vond het erg moeilijk :x

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 11:20

Irkoontje : ik ben ook meer van de filmpjes en die heb ik genoeg, krijg ze alleen niet op de computer |o

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:35

Wat een leuk beestje! Jullie zijn van ver gekomen lees ik, maar het ziet er nu goed uit. :j

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:09

Nou hier iemand die het een leuk verhaal vind om te lezen en erg happy wordt van de foto's. Leuk dier en ziet er goed uit!

Ga je ook met hen starten en Hoe gaat het rijden met je broertje?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:20

Wat een leuke bonte, alleen hoe ze nou weer op cruising Irish cob x paint zijn gekomen is me raadsel, maar goed gelukt in dit geval. Wel balen dat hij 3x peesproblemen heeft gehad, die gelukkig zo te zien zijn goed gekomen.

Rijdt je boertje hem ook nog? Aangezien hij hem had uitgezocht. Op de foto's ben je leuke combinatie met Murphy en de naam is schitterend!!(zei diegene die haar hond ongeveer ook zo genoemd heeft).

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:25

Hey wat leuk, een bekende :D

Ziet er goed uit, jullie zijn een leuk stel samen!

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 12:38

Allemaal super bedankt voor de leuke reacties .

Mijn broertje rijd nog steeds op hem, traint hem ook heel goed in de bak. Maar hij en Murphy zijn het liefst buiten te vinden of zijn rottigheid aan het uithalen :o :D .

Sjolvir : ja paint x irish cob komt niet veel voor. Hij was dan ook een foutje zijn papa was bij zijn moeder in de wei gesprongen _O- maar ik vind het een erg goed gelukt foutje . Murphy heeft 1 keer een peesklap gehad ,daarnaast is hij 2 x ernstig ziek geweest en heeft hij een keer een ongeluk gehad . Murphy kan namelijk erg onbesuist zijn :+

Gett : dankjewel . Ik train Murphy op L niveau en we zijn al gestart in B voordat hij de peesklap kreeg en hadden toen dikke winst . In september is het precies 2 jaar geleden we te horen kregen dat hij een peesklap kreeg , dus in september wil ik mijn rentree maken in de B. Murphy vind wijdstrijd rijden heel leuk !! Aleen zijn vrouwtje wordt er zo nerveus van |o . Maar samen hebben we een hoop lol. Grappig dat je hond ook zo heet mijn tante d'r kat heet ook Murphy en is net zo ondeugd .

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:44

Murphylover schreef:
Allemaal super bedankt voor de leuke reacties .

Mijn broertje rijd nog steeds op hem, traint hem ook heel goed in de bak. Maar hij en Murphy zijn het liefst buiten te vinden of zijn rottigheid aan het uithalen :o :D .

Sjolvir : ja paint x irish cob komt niet veel voor. Hij was dan ook een foutje zijn papa was bij zijn moeder in de wei gesprongen _O- maar ik vind het een erg goed gelukt foutje . Murphy heeft 1 keer een peesklap gehad ,daarnaast is hij 2 x ernstig ziek geweest en heeft hij een keer een ongeluk gehad . Murphy kan namelijk erg onbesuist zijn :+

Gett : dankjewel . Ik train Murphy op L niveau en we zijn al gestart in B voordat hij de peesklap kreeg en hadden toen dikke winst . In september is het precies 2 jaar geleden we te horen kregen dat hij een peesklap kreeg , dus in september wil ik mijn rentree maken in de B. Murphy vind wijdstrijd rijden heel leuk !! Aleen zijn vrouwtje wordt er zo nerveus van |o . Maar samen hebben we een hoop lol. Grappig dat je hond ook zo heet mijn tante d'r kat heet ook Murphy en is net zo ondeugd .

Best handig, paard delen soms! Zeker als je het verder druk hebt. En ach... ik rij al langer wedstrijden, maar ik vergeet nog steeds tijdens een wedstrijd hoe ik ook al weer eigenlijk moest paardrijden _O-
Meen trouwens RB te herkennen?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:16

Ik vind het verhaal niet te lang, dat vond ik leuk om te lezen. :D

Ik was wel benieuwd naar een foto van het begin.
Zoals hij nu is, is het een leuk paard. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:42

Ik vond het een leuk verhaal om te lezen! Ik vind het ook een erg aansprekend paard. Knap dat jullie al zo ver zijn gekomen. Hopelijk mogen jullie nog lang van Murphy genieten!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:07

Wat een gaaf paard zeg! :D
Niks meer te zien van het paard dat je aan het begin van het verhaal beschreef :P

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 18:42

Voor de nieuwschierig onder ons & Barbet

Foto van Murphy van ruimschoots 5 jaar geleden tijdens de proefrit.
Jammer genoeg kan je hier niet echt zijn lange haren zien, dat was echt bizar lang

Afbeelding

Btw mijn broertje is nu 1.90 m. :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:01

Whaaaaahh, die zijn dus allebei een boel verandert!!!!

plu74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:37

Prachtig paard!!! Echt goed gedaan hoor.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:56

Echt een grote verandering met 5 jaar geleden!
Het lijkt wel een heel ander paard geworden. :)

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 10:38

Barbet schreef:
Echt een grote verandering met 5 jaar geleden!
Het lijkt wel een heel ander paard geworden. :)

Ik kan je verzekeren het is nog steeds het zelfde paard . :D

Sjolvir schreef:
Whaaaaahh, die zijn dus allebei een boel verandert!!!!

Zijn samen gegroeid , Murphy is ook in vijf jaar ongeveer 5 cm gegroeid !

Eoweyn_x schreef:
Hey wat leuk, een bekende :D

Ziet er goed uit, jullie zijn een leuk stel samen!

Inderdaad een bekende wat leuk om jou hier weer tegen te komen !!

Jessliey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:07

toen ik je openingsbericht las, dacht ik ojeee.. Dan heb je toch een bepaald beeld van een paard. Daarna zag ik de foto's, nou zo erg kon die dan toch niet zijn? Daarna zag ik de foto van 5 jaar geleden.. Mijn god wat een verschil! Dat je zo'n mooi beest eruit hebt gekregen, echt respect. Heeel veel succes! Ik vind hem prachtig :)

quintysofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:30

Wat een metamorfose! Ik vind dat altijd zo leuk om te zien! Ontzettend leuk dat het nu beter gaat ondanks alle tegenslagen. Veel succes met hem!

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 17:13

quintysofie schreef:
Wat een metamorfose! Ik vind dat altijd zo leuk om te zien! Ontzettend leuk dat het nu beter gaat ondanks alle tegenslagen. Veel succes met hem!

Jessliey schreef:
toen ik je openingsbericht las, dacht ik ojeee.. Dan heb je toch een bepaald beeld van een paard. Daarna zag ik de foto's, nou zo erg kon die dan toch niet zijn? Daarna zag ik de foto van 5 jaar geleden.. Mijn god wat een verschil! Dat je zo'n mooi beest eruit hebt gekregen, echt respect. Heeel veel succes! Ik vind hem prachtig :)

Sorry ik zie het nu pas , bedankt voor jullie leuke reacties, en we genieten heel veel van hem !!

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:33

Aah wat zijn jullie een leuke combi zeg!